Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: xbox live på mobilt bredband?

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16

    xbox live på mobilt bredband?

    vi ska flytta till hus i slutet av januari o fick idag reda på att de inte finns nån telefon där! nåt man tar för givet att de ska finnas så de va inget man fråga men tydligen skulle man ha gjort de. vilka beskymmer de här ger oss nu o då bland annat, hur fan ska jag göra me live? går de köra på mobilt bredband? måste jag skaffa 2 usb modem elr kan man köra på ett? förutom xboxet så har vi en bärbar o en stationär dator. kanske kan låta den stationära stå i värsta fall...
    har ni tips på hur vi ska göra? de bästa hade varit att skita i att flytta till huset men hyreskontraktet på huset är skrivet o lägenheten är uppsagd så vi är ju typ tvungna att flytta

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    en 3g router är tex en smidig lösning så kan du köra boxen och andra datorer via den.. däremot så bör du ha ett snabbt mobilt bredband för att live ska fungera bra. upload hastigheten brukar inte vara den bästa med mobila bredband.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Dvoro 3g routrer finns på Kjelle blandannat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ok låter bra får bli en sån då. har sett att bla 3 har hyffsat snabba me 16Mbit/s ner o 4,6 upp. o ingen begränsning på hur mycke man får surfa. o så skryter dem ju om att dem har bäst täckning i sverige så blir nog att testa dem.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Har ni köpt huset så är det ju vettigare o betala för att få telefonledningar då det höjer priset i framtiden också, och underlättar för dig. Du borde nog undersöka om den lösningen är möjlig. Kanske finns fjärrvärme och därmed fiber t.o.m.?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Musten Visa Inlägg
    Har ni köpt huset så är det ju vettigare o betala för att få telefonledningar då det höjer priset i framtiden också, och underlättar för dig. Du borde nog undersöka om den lösningen är möjlig. Kanske finns fjärrvärme och därmed fiber t.o.m.?
    fjärrvärme betyder inte automatiskt fiber
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Lägger man fjärrvärme lägger man även kanaler man kan blåsa fiber genom samtidigt sedan 10 år tillbaka
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Lägger man fjärrvärme lägger man även kanaler man kan blåsa fiber genom samtidigt sedan 10 år tillbaka
    Perhaps, men det betyder likförbannat inte att fiber finns färdig draget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    90
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Perhaps, men det betyder likförbannat inte att fiber finns färdig draget
    Nej men det finns chans om man betalar för det Och det är som jag sa om han har köpt huset värt att lägga pengarna på att installera all skit som behövs då man får tillbaka det med tiden...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    En ODF som omvandlar Fiber till Nätverk ( 10-100-gigabit ) kostar ca 20.000 styck ( engångskostnad tills den går sönder ) Biccar till en Switch ungefär densamma. så säg 40.000 i instegskostnad bara för det. Lägg sedan på Fiberblåsning o installation 25.000 minimum o sen en koppling ( hyra av koppling till befintligt fibernät ) ca 14-20.000 per månad och sen internet på det

    Bor man i en BRF där fler delar är det ju billigare eller i Sthlm innesstad innanför tullarna där det ligger på ca 5.000 per månad då de enda som får ha fiber i backen är Stokab o glöm inte lägga på kostnaden för internet ( data )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    snacka om urspårad tråd, haha.. tror vi löst trådskaparens fråga om 3g bredband.. vad har fjärrvärme och dra fiber med detta att göra? han förstår nog att ett fast bredband är det bästa men det var inte det han efterfrågade.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    snacka om urspårad tråd, haha.. tror vi löst trådskaparens fråga om 3g bredband.. vad har fjärrvärme och dra fiber med detta att göra? han förstår nog att ett fast bredband är det bästa men det var inte det han efterfrågade.
    Tror MrFilm fått svar o testat vid det här lagret o frågan Musten skrev om fiber via fjärrvärme också är avklarad
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    oj här hade man visst missat att de hade hänt lite i tråden
    jo helt klart är ett fast bredband de bästa men man får ta va som finns. o att lägga ut en massa pengar på ett fast gör vi inte då vi hyr huset. hade ju varit en annan sak om vi hade köpt huset, då hade man ju kunnat dra fiber osv men inget vi vill lägga en massa pengar på nu då eftersom vi hyr. har ni nån erfarenhet av mobila bredband o xbox live? vet att respons tiden är längre på ett mobilt än fast men annars då? hänger ju mycke på vart man bor osv men iaf... blir nog att testa telias då dem verkar ha lite bättre täckning vid huset än tre

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    De flesta bolag har en Prova på period på 10 dagar, vet att Phonehouse erbjuder det till sina kunder.
    4G har ju släppts med Telia med och med Telenor, dock om routrarna med 3G stöd har support för 4g donglar vette katten.

    Problemet ligger väl mest inte så mycket i nedladdningshastighet ( 7,2Mbit/s med vissa bolag ) utan mer i uppladdning skulle jag tänka.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PSP + Mobilt Bredband (3G)?
    By Scinner in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 16:28
  2. problem med bredband och xbox
    By Dozzler in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 11:48
  3. Outpost Firewall + Xbox live = Xbox Live not found
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 17:46
  4. Bredband och XBOX Live! Problem!!
    By unia in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 23:21
  5. DC bredband?
    By zolo in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-03-05, 16:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •