Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Varför hittar ej boxen min externa hårdisk Lacie på 1.5 tb via usb i XeXmenu 1.1

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Varför hittar ej boxen min externa hårdisk Lacie på 1.5 tb via usb i XeXmenu 1.1

    Nu blir jag tokig och så måste jag vara retarded på och hitta lösningar ibland.
    Jo ja har jtagad xbox360 och köpt en extern hd Lacie på 1.5 tb och lagt in spel som
    funkar utmärkt på usb sticken när ja kör den. men xboxen hittar ej ens den nya när ja pluggar in den vilket är sååååå risigt, jo ja har formatera den till fat32 och och den funkar på pc men ändå med boxen syns den ej ens i XeXmenu 1.1
    tips vore skit tungt.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Step 1. Posta i rätt avdelning: http://forum.psxcare.com/support/for...p/118-XBOX-360

    Vi snackar Xbox 360 inte Xbox Classic

    Step 2. Vissa hårddiskar tar sin lilla tid att hittas, och ibland kan man behöva starta om boxen för att dom ska hittas... Vi snackar Homebrew, det är inte direkt proffs som vet EXAKT hur ALLT fungerar i boxen som gjort programmet, det är folk som gjort programmet som en hobby
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ah sorry viste ej vart man posta, ja ska prova och göra det du nämde genast

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa chipset i USB diskar gillas inte av vissa Wii eller 360 maskiner
    Prova en annan disk eller ett USB minne en snabbis så ser du om din box verkar må bra överhuvud taget
    Vem vet, din ena USB port kasnke är död eller om du kör en Pocketdrive variant som strömförsöjs via en USB port så kanske den behöver mer kräm o en förgrenad USB kabel behövs eller en externt strömmatad USB hubb.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    en till fråga om nu lacie (jäveln) ej vill leka med boxen är en western digital extern hdd elements desktop 2.0 1.5 tb (2.0) bra val eller rekomenderas någon annan......
    http://www.*********.com/hardvara/10...ktop_2.0_1.5tb

    sorry en till måste man ha hdd kopplad i boxen och föra äver spelen till den eller funkar det att koppla den till pc'n och föra över via programmet S360x v4.1, för när jag provar på senaste alt. så dyker den inte upp i Xexmenu.

    Och tack alla som hjälper mig ni har säkert svara på samma skit hur länge som helst. ja har sett filmen hackers 20 gånger men ej lärt mig något än
    Last edited by lilladjuret; 2010-12-30 at 16:41.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lilladjuret Visa Inlägg
    en till fråga om nu lacie (jäveln) ej vill leka med boxen är en western digital extern hdd elements desktop 2.0 1.5 tb (2.0) bra val eller rekomenderas någon annan......
    http://www.*********.com/hardvara/10...ktop_2.0_1.5tb
    Borde inte vara några problem, se till att den FAT formateras bara:
    För att formatera USB diskar eller interna i sin dator i FAT kan man prova detta program ( Gratis )
    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
    Vill varna med att säga att du förlorar all data på den HDD som formateras o väljer du fel disk kan det bli jobbigt.
    Så på förekommen anledning när en person råkade formatera C: så stoppa i USB disken i datorn o skriv upp vilken enhetsbokstav den detekteras som o välj samma i formateringsverktyget *skratt*
    Citat Original inlägg av lilladjuret Visa Inlägg
    sorry en till måste man ha hdd kopplad i boxen och föra äver spelen till den eller funkar det att koppla den till pc'n och föra över via programmet S360x v4.1, för när jag provar på senaste alt. så dyker den inte upp i Xexmenu.
    Man för över spel till USB disk enklast genom XeXMENU och Kopiera verktyget tycker jag. *Jag lägger alla spel på DVD+R DL Verbatim skivor ändå så
    Andra FTPar in spel via något program som jag har för mig heter ISO2GOD men XboxImagebrowser säger Swizzy är bättre

    Citat Original inlägg av lilladjuret Visa Inlägg
    Och tack alla som hjälper mig ni har säkert svara på samma skit hur länge som helst. ja har sett filmen hackers 20 gånger men ej lärt mig något än
    Jag tror man måste titta på filmen minst 50Ggr så man inte stittar på Angelina *Rawr* o bli distraherad

    Lycka till Mr.Roons
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man för över spel till USB disk enklast genom XeXMENU och Kopiera verktyget tycker jag. *Jag lägger alla spel på DVD+R DL Verbatim skivor ändå så
    Andra FTPar in spel via något program som jag har för mig heter ISO2GOD men XboxImagebrowser säger Swizzy är bättre
    Beror på, det finns en hel uppsjö program som kan packa upp en ISO till XEX format, det bästa enligt min åsikt är Xbox Image Browser...

    ISO2GOD gör ju om spelen till Games On Demand istället, det är en helt annan form av program... men detta är lite sådär små jobbigt tycker jag... men det kanske bara är jag?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2010
    Från
    stockholm
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tack som djuret dudes nu funkar det fett NICE. fick göra följande för grejen formaterade usb hdd i guiformat enligt er beskrivning (och filmen Hackers) sedan koppla ja in den
    i boxen.då kunde ja kopiera filer från usb sticka till usb hdd vilket blev nice och lätt för mig och göra och Pendragon och Swizzy ska få respect mer än gym killen i slottet.
    Blir ett senare project och lära sig ftp:a filer till boxen
    NI är tunga och tack

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    wtf posta på rätt forumdelar ?!

    dvs flyttade tråden till rätt forum!

Liknande diskussioner

  1. Boxen hittar ingen hårddisk?
    By daydreamer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-13, 18:40
  2. WMP11 hittar inte boxen längre :(
    By Solros in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 20:54
  3. Varför hittar jag inte????
    By Uffe in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-03, 15:21
  4. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  5. hittar inte x-boxen?
    By LaSnow in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •