Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: röd/gröna lampan försvinner inte

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0

röd/gröna lampan försvinner inte

mitt ps3 jailbreak har funkar perfekt i ett par dagar nu, har firmware 3.41.

men nu helt plötsligt efter att den varit av ett tag, så får jag inte jailbreaket att funkar. har gjort som jag alltid gjort, inga skivor i, inga usb-kablar i.

men lampan på ps3jailbreaket fortsätter bara blinka grönt/rött hur länge jag än väntar!
    och det är inte heller så att jag råkat uppdatera firmwaret, fortfarande 3.41...!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av shanefilan Visa Inlägg
    mitt ps3 jailbreak har funkar perfekt i ett par dagar nu, har firmware 3.41.

men nu helt plötsligt efter att den varit av ett tag, så får jag inte jailbreaket att funkar. har gjort som jag alltid gjort, inga skivor i, inga usb-kablar i.

men lampan på ps3jailbreaket fortsätter bara blinka grönt/rött hur länge jag än väntar!
    och det är inte heller så att jag råkat uppdatera firmwaret, fortfarande 3.41...!
    det är PSJailbreaken som dummar sig, det du behöver göra är att programmera om den...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2009
    Respekt
    0
    det är PSJailbreaken som dummar sig, det du behöver göra är att programmera om den...
    hur gör man det då? antar att det står mer på psjailbreak.com, men den sidan är ju nere hela tiden...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du använder dig av programmet psupgrade eller ngt sådant, som finns på deras sida när den väl är uppe, och det kräver att du kommer åt deras servrar för att få ner filerna... men som du säger går deras sida ner hela tiden...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag har åxå problem med min psjailbreak som är köpt hos Er. Jag har programvaran installerad, men inte .fla filen. Har ni kvar prog_xxxxxxxx.fla filen till min dongel? Den programerades av Er veckan innan Jul.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
    Jag har åxå problem med min psjailbreak som är köpt hos Er. Jag har programvaran installerad, men inte .fla filen. Har ni kvar prog_xxxxxxxx.fla filen till min dongel? Den programerades av Er veckan innan Jul.
    Var den programmerad som Downgrade är risken stor att vi har filerna kvar, om inte nästintill noll då vi inte programmerar dessa själva utan det sköts via fabrik.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    Jag fick frågan hur jag ville ha den programerad, det blev inte downgrade.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av akaboton Visa Inlägg
    Jag fick frågan hur jag ville ha den programerad, det blev inte downgrade.
    Om inte Downgrade via oss så får man snällt vänta på att PSJB teamets sida kommer upp igen eller köpa en Ps3key som vi rear ut just nu
    för 295 kr får du en USB makkapär som fungerar stabilare enligt mig med tanke på att den fått fler uppdateringar i JB mjukvaran än JB någonsin fått under sin livstid
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1265&xSec=131
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    ...ajdå, jag får väl avvakta ett tag då...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Eller så väntar du på CFW istället nu när man hittat alla nycklarna och kan signera grejer själv kommer donglarna bli värdelösa snart skulle jag tro, eller åtminstone inte hjälpa speciellt mycket i det här syftet... därav vi sänkt priset på PS3Key
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Värdelösa lär de aldrig bli
    Lättast o använda just nu är PS3KEy o det är svårt o trigga Servicemode utan dongel just nu

Gör som jag, köp en Ps3key nu när de är apbilliga, sen när tiden för CFW kommer kan du använda den till annat kul
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Gröna fodral?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-20, 20:14
  2. Något är fel: Lampan blinkar inte, den lyser bara
    By chrille112 in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 13:29
  3. Nätverk dött! inte ens lampan lyser
    By Rockstar666 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-05, 11:52
  4. lampan på flashdelen lyser inte
    By bentan in forum X-B.I.T. support