Hej! Nu är jag tillbaks igen, hoppas ni inte tröttnar på mina idiotiska frågor.
Har försökt läsa på men jag tycker det fortfarande är en djungel.
Vad jag ännu inte förstår:
1. Skulle man inte kunna signera saker själv, 100% ok, med root key?
2. Varför behöver man då CFW?
3. Kan jag inte bara signera en HDD-loader, sen installera den som vilket annat program som helst på en totalt omoddad ps3a.
4. Efter att jag installerat min loader, borde jag ju då kunna spela spel rakt av, alternativt att jag får signgera spelet innan jag lägger över det?
Eller alternativt:
5. Kan jag inte (??) signera och bränna en bluray skiva och spela den rakt av utan några som helst ingrepp?
6. Varför kan jag inte bara signera ett spel och lägga över det och spela det rakt av? Det säljs ju full-versioner av spel på PSN-store, så varför behövs det öht. nån sorts loader för att starta spel?
Går det alltså inte att signera ett "full-spel" och sen få in det i som ett "spel-val" i XMB-menyn, typ som det funkar på en PSP....
Helt enkelt, det är alltså fortfarande omöjligt att lira "backups" utan att hålla på att flasha om samt installera massa skumma .pkg filer man totalt tappar kontrollen över?
(japp, jag är en gottegris! Jag vill äta kakan (spela backups :P) samtidigt som jag vill ha den kvar (slippa modifiera min konsol)...
Bookmarks