Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: PS3 Root Key äntligen funnen!!

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    När nu Rootkey är funnen, kommer det att räcka att apps typ backupmanager är signerade eller måste även alla spel signeras?
    Är det då endast någon enstaka fil t.ex. eboot.bin som skall signeras eller är det hela spelet som måste packas upp på något sätt och sedan packas omsignerat igen?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ingen som riktigt hur de kommer lösa allt men det kommer. Nu har det ju tex kommit ut en CFW (custom firm ware) som
    är signerat och kan installeras på en ps3 utan dongel och i sin tur lägger in så du kan lägga in egna program typ
    backup manager. Funkar dock inte riktigt än men det är ju på rätt väg

    http://forum.psxcare.com/support/sho...408#post238408
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  3. #33
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Går det framåt?

    Ser fortfarande väldigt mkt diskussioner om både hårdvara (ubs keys) och CFW/downgrade...


    Så som jag förstod det med root-key, så kan man signera vad som helst.

    Mao så borde man kunna sitta på senaste version av sony orginal firmware, och ändå bara kunna starta/installera vad som helst rakt av?

  4. #34
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Geohot har nu släppt sitt jailbreak för version 3.55. Dock utan backupstöd (Än så länge).
    http://psx-scene.com/forums/f6/geoho...ilbreak-75010/

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Går det framåt?

    Ser fortfarande väldigt mkt diskussioner om både hårdvara (ubs keys) och CFW/downgrade...


    Så som jag förstod det med root-key, så kan man signera vad som helst.

    Mao så borde man kunna sitta på senaste version av sony orginal firmware, och ändå bara kunna starta/installera vad som helst rakt av?
    Det går frammåt ja, men inte jätte snabbt på fronten med backup stöd... utan det går frammåt med att köra homebrew
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    163
    Respekt
    21
    Rapporter om att backuper (efter patchning) nu fungerar med Geohot's 3.55 CFW börjar nu dyka upp.
    http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/Cas...S3+Homebrew%29

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av samplehead Visa Inlägg
    Rapporter om att backuper (efter patchning) nu fungerar med Geohot's 3.55 CFW börjar nu dyka upp.
    http://www.ps3news.com/PS3-Hacks/Cas...S3+Homebrew%29
    En lista över program som man kan använda på 3.55 nu (med geohots CFW): http://www.ps3hax.net/2011/01/signed...-and-download/

    och för er som vill signera paketen själv: http://www.ps3hax.net/2011/01/ps3-pk...-gui-released/
    Last edited by Swizzy; 2011-01-10 at 08:39.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    vad är skillnaden på homebrew och backup stöd?
    vad är skillnaden på att signera sitt eget eller inte?
    knäcker man ps3 i huvudsak för at göra bättre videoredigeringar eller spelmöjligheter?

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Skillnaden är att Homebrew är egenkodat, backup är piratkopierade spel... enkelt förklarat...

    2. Signerat = Det körs även på retail maskiner... osignerat = det körs ENBART på dev maskiner (och andra som skiter i signering)

    3. Man knäcker ps3'an i huvudsak för att visa att det går, och för att kunna ta sig an utmaningen att förbättra den, ge den nya funktioner i form av bättre film stöd, och även då emulatorerna! det är något som är väldigt viktigt inom det här området, massor av folk vill ha emulatorer till dom nyaste konsollerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    ok synd att hackers inte e mer gamers då hahaha fan vad jag slänger mig med ungdomska : )

  11. #41
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Det finns ju också, dock dom som har knäckt ps3an håller inte på med sådant, utan det kommer andra som fixar det!

  12. #42
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Hej! Nu är jag tillbaks igen, hoppas ni inte tröttnar på mina idiotiska frågor.

    Har försökt läsa på men jag tycker det fortfarande är en djungel.


    Vad jag ännu inte förstår:

    1. Skulle man inte kunna signera saker själv, 100% ok, med root key?

    2. Varför behöver man då CFW?

    3. Kan jag inte bara signera en HDD-loader, sen installera den som vilket annat program som helst på en totalt omoddad ps3a.

    4. Efter att jag installerat min loader, borde jag ju då kunna spela spel rakt av, alternativt att jag får signgera spelet innan jag lägger över det?

    Eller alternativt:
    5. Kan jag inte (??) signera och bränna en bluray skiva och spela den rakt av utan några som helst ingrepp?

    6. Varför kan jag inte bara signera ett spel och lägga över det och spela det rakt av? Det säljs ju full-versioner av spel på PSN-store, så varför behövs det öht. nån sorts loader för att starta spel?
    Går det alltså inte att signera ett "full-spel" och sen få in det i som ett "spel-val" i XMB-menyn, typ som det funkar på en PSP....

    Helt enkelt, det är alltså fortfarande omöjligt att lira "backups" utan att hålla på att flasha om samt installera massa skumma .pkg filer man totalt tappar kontrollen över?
    (japp, jag är en gottegris! Jag vill äta kakan (spela backups :P) samtidigt som jag vill ha den kvar (slippa modifiera min konsol)...
    Last edited by nilz75; 2011-01-28 at 07:52.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nilz75 Visa Inlägg
    Hej! Nu är jag tillbaks igen, hoppas ni inte tröttnar på mina idiotiska frågor.

    Har försökt läsa på men jag tycker det fortfarande är en djungel.


    Vad jag ännu inte förstår:

    1. Skulle man inte kunna signera saker själv, 100% ok, med root key?

    2. Varför behöver man då CFW?

    3. Kan jag inte bara signera en HDD-loader, sen installera den som vilket annat program som helst på en totalt omoddad ps3a.

    4. Efter att jag installerat min loader, borde jag ju då kunna spela spel rakt av, alternativt att jag får signgera spelet innan jag lägger över det?

    Eller alternativt:
    5. Kan jag inte (??) signera och bränna en bluray skiva och spela den rakt av utan några som helst ingrepp?

    6. Varför kan jag inte bara signera ett spel och lägga över det och spela det rakt av? Det säljs ju full-versioner av spel på PSN-store, så varför behövs det öht. nån sorts loader för att starta spel?
    Går det alltså inte att signera ett "full-spel" och sen få in det i som ett "spel-val" i XMB-menyn, typ som det funkar på en PSP....

    Helt enkelt, det är alltså fortfarande omöjligt att lira "backups" utan att hålla på att flasha om samt installera massa skumma .pkg filer man totalt tappar kontrollen över?
    (japp, jag är en gottegris! Jag vill äta kakan (spela backups :P) samtidigt som jag vill ha den kvar (slippa modifiera min konsol)...
    1. Jo, du kan signera allt själv, som om du vore Sony

    2. För att kunna lägga in programmen på ett enkelt sätt, och för att få tillgång till dolda funktioner...

    3. Nope, du behöver använda funktioner som sony gömt undan, vilket gör att du måste patcha fram dessa

    4. Hur menar du nu? spelet är ju redan signerat, och du spelar det ju redan rakt av?

    5. Bör du kunna göra, om du har blu-ray skiv nyckeln (det är olika nycklar för varje sak som ska signeras, men du får fram alla på samma sätt)

    6. Egentligen kan du göra om eboot. bin så att den söker efter spel datan på hårddisken istället, det finns redan verktyg för att göra det, så nej du behöver egentligen ingen loader, men det är mycket smidigare att använda en loader
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Äntligen usb/fat
    By psychocowboy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 23:40
  2. Ändra root mappen
    By Dextan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 17:45
  3. ftp-root med XBMP som dashboard, problem!
    By floink in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 21:38
  4. äntligen
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 20:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •