Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: PS3 Root Key äntligen funnen!!

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17

    PS3 Root Key äntligen funnen!!

    Nyckeln som alla väntat på är äntligen funnen, och det var ingen mindre än hacker gurun Geohot som fann den.

    http://psx-scene.com/forums/f6/geoho...oot-key-74255/

    Detta är början på total frihet

    Sug på den, Sony!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Trevligt... inte mycket tid kvar så har vi som sagt en CFW

    och det bästa; man behöver inga special grejer för att installera skiten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    ja detta låter ju bra..vad det nu innebär..alla svävar om att ALLT är tillgängligt..men vad ÄR tillgängligt..att signa egen kod? det Är ju en spelkonsoll..så spelen är ju prio för en "svensson" men vad jag fattar det som så är det en rejäl dunder burk oxå..duktiga processorer och allt..vad kan man göra om den till mer än en dator? kan man kunna pimpa den med mer minne o saker? fan jag som köpte mig en ny dator i julklapp

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är det ända som den saknar; Ramminne... den har en rejäll processor, och en rejäll grafikprocessor... men den har ont om ram minne, i en vanlig dator brukar man ju köra flera GB ram, i den här maskinen har man inte äns det (om jag inte minns fel)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror inte ens man kommer behöva custom firmware, bara att signera det man vill köra. Spel lär det bara vara att patcha så att dom går att installera direkt på hårddisken och signera om...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    det är ju verkligen fantastiskt!
    men varför har det tagit 4 år? det verkar ju ha gått väldigt fort from det att den f:a dongeln kom ut för några månader sen. nu hoppas jag på att dom portar en rktigt bra versin av plex eller xbmc eller vlc

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av alfredsson Visa Inlägg
    det är ju verkligen fantastiskt!
    men varför har det tagit 4 år? det verkar ju ha gått väldigt fort from det att den f:a dongeln kom ut för några månader sen. nu hoppas jag på att dom portar en rktigt bra versin av plex eller xbmc eller vlc
    De hackers som utfört detta har inget intresse av att kreti och pleti skall spela piratspel. Så länge otheros fanns med så var alla nöjda. Och inom slutna kretsar har det funnits massor med information som vi inte vetat om.

    När sony tog bort otheros/Linux så blev dessa hackers provocerade och har nu knäckt ps3:an mest för att jävlas tillbaka med Sony.

    Att psjailbreak och downgrader släpptes publikt var nog mest ett sätt för några ur "de slutna kretsarna" att roffa åt sig lite pengar när dom ändå visste att dessa lösningar skulle vara mycket kortsiktiga och att det var bättre lösningar på gång...dvs man har hållit dessa vägar att knäcka ps3:an internt tills dom såg att bättre lösningar var på gång så det är skitsamma om man släpper dom publikt så att Sony täpper till hålen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Tror inte ens man kommer behöva custom firmware, bara att signera det man vill köra. Spel lär det bara vara att patcha så att dom går att installera direkt på hårddisken och signera om...
    Ser ut att stämma. CFW är inte nödvändigt. Det är bara att signera homebrews och spel precis på samma sätt som Sony gör Dock så vore ju ett riktigt schyst CFW ändå inte helt fel Jag känner mig som ett barn kvällen före julafton nu. Kan knappt vänta på alla trevliga saker som kommer släppas

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    https://spreadsheets.google.com/pub?...GB&output=html

    Här uppdateras nycklar hela tiden
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    http://www.multiupload.com/099G7X4236

    Vet inte om det är tillåtet men här är en fixad Eboot för GT5... (ta bort den ifall det är dumt )

    OBS! är för US versionen, BCUS98114, och är inte testad på EU versionen...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Guide till PS3 nycklarna???? Nån som vet??

    Guide till detta hade inte varit fel för oss som är nya i PS3 världen!!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av pero720 Visa Inlägg
    Guide till detta hade inte varit fel för oss som är nya i PS3 världen!!
    Om du inte besitter extremt bar skills i programmering så är de rätt värdelösa för dig. Bara luta dig tillbaka och låt andra göra jobbet.

    Fix till spel som ej har fungerat än har redan kommit så som GT5 och NFS :HP2

    Signerade Homebrew lär följa ganska snart.

    Så bry dig inte om nycklar, dessa lekar andra med åt dig.
    360 Scenen på Svenska: www.360scenen.net

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Tack

    Tackar!!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Ser ut att stämma. CFW är inte nödvändigt. Det är bara att signera homebrews och spel precis på samma sätt som Sony gör Dock så vore ju ett riktigt schyst CFW ändå inte helt fel Jag känner mig som ett barn kvällen före julafton nu. Kan knappt vänta på alla trevliga saker som kommer släppas
    Kommer troligen inte behövas nej, men varför inte göra en vettig FW som stödjer att ladda homebrew på vettiga vis när man ändå håller på? t.ex. från USB hårddisk eller liknande, eller varför inte baka in FTP i firmwaren?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kommer troligen inte behövas nej, men varför inte göra en vettig FW som stödjer att ladda homebrew på vettiga vis när man ändå håller på? t.ex. från USB hårddisk eller liknande, eller varför inte baka in FTP i firmwaren?
    Det skulle jag gilla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det skulle jag gilla!
    det är du inte ensam om

    Sen skulle man kunna lägga in så att ps3:an får stöd för alla möjliga blu-ray spelare, och inte blir låst till den som finns nu t.ex.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är det ända som den saknar; Ramminne... den har en rejäll processor, och en rejäll grafikprocessor... men den har ont om ram minne, i en vanlig dator brukar man ju köra flera GB ram, i den här maskinen har man inte äns det (om jag inte minns fel)
    PS3:n har bara totalt 512MB RAM, 256MB dedikerat till systemet och 256MB dedikerat till grafikprocessorn. Redan i Linux i Other OS märkte många hur snålt ramminnet var. Gnome ex var ofta för tungt och användare fick nöja sig med Fluxbox eller XFCE. Men jag tror att för media som Boxee, XBMC och liknande är det nog möjligtvis genomförbart genom att skippa grafiskt gränssnitt under osv. Men för vanlig dator är det nog ett dött lopp. Billiga nettops som anses som ganska prestandasnåla datorer sitter på ex 2GB ram. Min router/nas har 256MB och det enda den gör just nu är att serva filer.

    RSX som PS3 använder är ju av NVidia G70 arkitekturen och den stödjer inte VDPAU vilket nästan är ett krav med Linux för vissa maskiner om du vill spela 720P och 1080P. Men jag antar att Cell kan fixa biffen. Nu finns ju XBMC för OSX, GNU/Linux och Windows. Det blir nog antagligen en del jobb att porta över XBMC till XMB så i början kanske det vore intressant att få igång det på ex Debian/Ubuntu men då blir det som sagt inget VDPAU.

    PS3 är i vilket fall mycket intressantare nu tycker jag än Xbox360.

    Det jag önskar till PS3an är stöd för fler filändelser och codecs i XMB. Sen önskar jag stöd för fler filsystem; NTFS, ext3, ext4, hfs, hfs+, kanske en port av Chromium och möjlighet att ta del av NFS utdelningar.
    Last edited by razor1394; 2011-01-03 at 20:59.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Betyder detta med rootkey att man kan komma åt sparfiler m.m. från en hdd som suttit i en numera rasad PS3?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Behöver man inte sin ps3key dongel längre då eller?

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Betyder detta med rootkey att man kan komma åt sparfiler m.m. från en hdd som suttit i en numera rasad PS3?
    Det märker vi, tidigare har infon varit låst till den Ps3 den installerats i så chanserna är små.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Behöver man inte sin ps3key dongel längre då eller?
    Om dom lyckas med en CFW som på PSP så nej inte efter man flashat den, sen för att kunna vette katten
    Just nu så är KEyn fortfarande jädrigt stabil
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Någon som provat GT5 med PS3key 4.5?

  23. #23
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Någon som provat GT5 med PS3key 4.5?
    Så länge du har senaste payloaden så ser jag inga problem. Jag va tvungen att lägga in 3.50 spoof för att få det att funka, annars kom jag tillbaka till XMB. Så testa med antingen 3.50 eller 3.55 spoof tillsammans med Multiman eller Gaia manager.

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Jag va tvungen att lägga in 3.50 spoof för att få det att funka, annars kom jag tillbaka till XMB. Så testa med antingen 3.50 eller 3.55 spoof tillsammans med Multiman eller Gaia manager.
    Har du editerat PARAM.SFO något eller endast bytt ut EBOOT.BIN?
    Är det US eller EU-versionen du kör? Vilken eboot.bin är det du använder?
    Jag har HermesV4B-PSN-3.41-3.50SPOOF, Gaia_V1.04.1, GT5 EU-version, editerad param.sfo (3.4100) utbytt Eboot.bin till BCES00569_GT5_1.00.zip.
    Jag kommer så långt så att den silvriga GT-logon kommer fram någon sekund, sen svart skärm.
    Oavsett om jag trycker cirkel eller kryss så går den vidare och silvriga logon kommer fram igen, men sen står den där och tuggar bara, händer ingenting.
    Trycker jag på 'PS'-knappen kommer ikonen (snurrande klocka) för aktivitet upp i övre högra hörnet, men inget mer händer, ingen hdd-aktivitet ingenting.
    Nån som har ett tips på vad som bör göras?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  25. #25
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Har du editerat PARAM.SFO något eller endast bytt ut EBOOT.BIN?
    Är det US eller EU-versionen du kör? Vilken eboot.bin är det du använder?
    Jag har HermesV4B-PSN-3.41-3.50SPOOF, Gaia_V1.04.1, GT5 EU-version, editerad param.sfo (3.4100) utbytt Eboot.bin till BCES00569_GT5_1.00.zip.
    Jag kommer så långt så att den silvriga GT-logon kommer fram någon sekund, sen svart skärm.
    Oavsett om jag trycker cirkel eller kryss så går den vidare och silvriga logon kommer fram igen, men sen står den där och tuggar bara, händer ingenting.
    Trycker jag på 'PS'-knappen kommer ikonen (snurrande klocka) för aktivitet upp i övre högra hörnet, men inget mer händer, ingen hdd-aktivitet ingenting.
    Nån som har ett tips på vad som bör göras?
    Det är många som har samma problem som du, vet faktiskt inte varför det funkar för vissa och andra inte. Den enda lösningen jag sett som folk sagt funkar är att ta bort all GT5 data från PS3 och sen föra över spelet på nytt i patchat läge och även köra det i patchat läge. Dock tycks inte denna lösning funka för alla.

    Förhoppningsvis kommer de släppas en manager som är signerade och kan köras på 3.55. Geohot har redan kört ett homebrew test på 3.55 som funkar, så under veckan lär det kanske släppas något som gör att alla kan göra GT5.

    För övrigt så kör jag med samma grejer som du, men jag lät managern fixa PARAM.SFO till 3.41, men de ska nog inte spela någon roll. Kan kanske vara värt att testa iaf :P

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Får samma fel på GT5 (som ovan) med Gaia 1.0.4.1 men liret funkar bra med Open Manager.
    Edit.. backup manager använder jag förresten för GT 5 och det funkar.
    Licenses och practice funkar dock tveksamt och hänger ofta spelet.
    Last edited by wmadoss; 2011-01-04 at 15:34.

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av wmadoss Visa Inlägg
    Edit.. backup manager använder jag förresten för GT 5 och det funkar.
    Licenses och practice funkar dock tveksamt och hänger ofta spelet.
    Gamla vanliga första versionen av backupmanager?
    Får prova det i så fall, trodde absolut att man behövde de senaste för att få igång spelet.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Gamla vanliga första versionen av backupmanager?
    Får prova det i så fall, trodde absolut att man behövde de senaste för att få igång spelet.
    Osäker men det är ngn bra gammal version då jag inte använt backupmanager sen gaia kom.
    Ska även testa med US versionen nu och multimanager då spelet hänger sig om man tex försöker köra Top Gear banan eller vissa licenses för mig med EU versionen.

  29. #29
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    om dom nu kan göra allt dom vill och avkoda alla filer..kan dom inte avkoda senaste fw (3.55?) och GÖRA så det blir lika hackbart som 3.41..så BORDE ju alla spel som kräver 3.50 funka..eller har jag fel?

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av kallstrom_74 Visa Inlägg
    om dom nu kan göra allt dom vill och avkoda alla filer..kan dom inte avkoda senaste fw (3.55?) och GÖRA så det blir lika hackbart som 3.41..så BORDE ju alla spel som kräver 3.50 funka..eller har jag fel?
    De som har åstadkommit detta är inte intresserade av att få folk att spela piratspel. Det har alltid vart en bi-effekt av deras åstadkommanden.


    EDIT:
    http://www.youtube.com/watch?v=YbUVg...eature=related
    där har ni en länk där de själva säger det jag sade ovan.
    Last edited by Lockzi; 2011-01-05 at 02:48.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Äntligen usb/fat
    By psychocowboy in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-30, 23:40
  2. Ändra root mappen
    By Dextan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 17:45
  3. ftp-root med XBMP som dashboard, problem!
    By floink in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 21:38
  4. äntligen
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-19, 20:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •