Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: RROD 3 zoner, pajad läsare? NOOB

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0

RROD 3 zoner, pajad läsare? NOOB

Hej!
    Jag är helt ny på forumet och helt noob på allt som heter xbox moddning. Jag har en flashad 360 från december 2005 som en gång innan blivit lagad för RROD pga överhettning. Igår när jag skulle lira lite så starta xboxen men inget kom upp på skärmen och kontrollen fick ingen kontakt, efter en liten stund så fick jag RROD på 3 sektioner. Jag har googlat lite och fått fram att det skulle vara hårdvarufel (?). Jag har tatt isär hela lådan och knackat lite på läsaren osv, jag har fått igång den kanske 3-5 ggr när jag knackat lite på läsaren men nu är den stendöd. Jag TROR att läsaren kan ha dött då den inte varvar upp skivan utan den ligger bara på tomgång inne i läsaren. Min fråga är då, kan det räcka att flasha om den om det har hänt något med flashningen, eller måste jag köpa en ny brännare, isf vad för brännare funkar?? Brännaren är en Hitachi 0047DJ. Som sagt ja e ultranoob på det här så alla tips mottages! tack

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://forum.psxcare.com/support/sho...240#post238240

Räcker med en tråd, ok att du placerde den fel men...

För att fortsätta på din gamla tråd i rätt sektion av forumet:

Är lasern paj brukar konsollen starta upp men inte ge RROD... RROD är hårdvaru fel oftast på moderkortet, kolla vad du får för felkod och kolla vad den betyder...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    OKej, jo ja ska ta bort den andra... Jag fick fram felkoden 0022 nu, innebär överhettning av GPU/GPU Error. Då antar jag att jag måste fixa problemet med att moderkortet vrider sig igen och det där. räcker det med att jag inhandlar ett Xbox 360 RROD PRO II Kit från psx eller måste jag lämna in boxen?
    Last edited by jorrel; 2011-01-03 at 14:01.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Bättre att lämna in boxen än att försöka laga den själv, så lätt att det blir fel om man försöker själv, dessutom vet vi vad vi håller på med till skillnad från dig som inte har erfarenhet av det hela...

Det som RROD PRO II Kiten innehåller är egentligen det som behövs för att göra en x-clamp fix, även om det finns bättre material än det som följer med där... vi utför inte bara x-clamp fix, utan även reflow i dom fallen det behövs... plus att vi har en special metod som vi märkt fungerar bättre än bara vanliga x-clamp fix (2 av 3 tekniker som reparerar RROD utför den här fixen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Att ni gör ett bättre jobb än mig är jag mer än övertygad om :P Jag har inte råd att lämna in lådan nu så jag har idag försökt fixa med det här lite själv, har byggt lite datorer och liknande genom tiderna så kan det här med kylflänsar och kylpasta o det kittet. Köpte ny fin kylpasta, andra typer av brickor och satte igång. Efter en del pill nu har jag fått ihop det igen och testat att överhetta lådan, får nu istället fram felkod 0020 ist för 0022. Kan det säga dig något?
    Snackade med supporten idag och dom sa att om lådan gått sönder 3 ggr så är det inte värt att laga den, detta är ju 2a gången så känns nästan mer värt att köpa en begagnad låda för 1000 kr än att skicka in denna för 700 om det dessutom inte finns någon garanti att den går att laga

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det e bättre så ja... 3:e gången den pajar brukar det inte vara värt det
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0

Thumbs up

Lyckades faktiskt få den att funka nu Googlade på felkoden 0020 och fick fram att det kunde bero på att ja dragit åt skruvarna till GPUn för hårt så lossade dom lite och sprutade elektronikrent på och runt kylkretsarna så vips spottade det till liv
    Har hållit i 3-4 timmar nu iaf, får se hur länge de håller. Tack för hjälpen denna gång Swizzy, bra hemsida du har på gång btw

Liknande diskussioner

1. Pajad laser och kanske rs2004fs?
    By nnorman in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 21:36
  2. noob frågor
    By berra_ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 23:30
  3. Jag = Noob
    By raven001 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-06-08, 19:33
  4. NOob :)
    By kevino123 in forum X-BOX Spel/Mjukvara