Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: ps3 startar inte

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0

ps3 startar inte

Behöver hjälp. Ps3 slim startar inte utan stänger av sig direkt efter start. Detta efter att jag lyckats få den i service mode. jag försökte att ta bort service mode genaom att köre en fil lv2diag.self på usb . Nån som har en bra lösning.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Dra ur usb-stickan...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Ska man bli dumförklarad när man ställer frågor på forumet så kan ni stänga det. Klart som fan att jag provat att det. Kom med något seriöst tips istället.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag vet inte hur mycket mer seriöst svar du kunnat få.
    Det är så man gör

Ställer maskinen i Service, startar om med ett annt USB minne + kuliga filer och när den stänger av sig ( max 1timem senare ) drar man ut stickan annars försöker den flasha om sig igen o igen o igen...

Efter man fått ned den till önskad mjukvara så kan man med fördel ta ut stickan så klart o starta om maskinen med andra filer på stickan för att få ut den ur Service...

Efter det kan man återställa Downgrade dongel till Jailbreak o missar man bootningen så hänger sig maskinerna normalt ja...
    så att du fick svaret ( dra ut stickan ) var nog helt berättigat.
    Fungerar inte maskin som den skall efter det så har du eventuellt mer problem.

Med tanke på att du inte skrivit en utförlig förklaring för hur du gjort o vad du själv provat så börja där.

Inte lätt o veta om man saknar information eller hur...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Tack för ett seriöst svar. OK jag ska beskriva vad jag gjort. Började med att jag skulle chippa ps3 med MatrixPS3 dongle och något hände så att ps3 kom i service mode. Läste sen på forumet att man skulle för att lösa det genom att lägga filen" lv2diag.self" i rooten på ett fat 32 formerat usb minne och köre det. Körde det vid uppstart. Efter det så startar ps3 inte upp utan stänger av sig efter 3-4 sek utan att det händer något på skärmen. Hoppas att det räcker för att någon kan hjälpa mig att få en lösning för att kunna starta upp den igen.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av swk Visa Inlägg
    Tack för ett seriöst svar. OK jag ska beskriva vad jag gjort. Började med att jag skulle chippa ps3 med MatrixPS3 dongle och något hände så att ps3 kom i service mode. Läste sen på forumet att man skulle för att lösa det genom att lägga filen" lv2diag.self" i rooten på ett fat 32 formerat usb minne och köre det. Körde det vid uppstart. Efter det så startar ps3 inte upp utan stänger av sig efter 3-4 sek utan att det händer något på skärmen. Hoppas att det räcker för att någon kan hjälpa mig att få en lösning för att kunna starta upp den igen.

Ditt symptom ser ju precis ut som det gör när man har kvar en usb-sticka med lv2diag.self i högra usb-porten, därav mitt korta svar imorse...

Vilken av lv2diag.self hade du på minneskortet?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av swk Visa Inlägg
    Låter lite som att konsollen råkat ut för YLOD... blinkar det till gult i en snabb sekund när den stängs av?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    lv2diag.self är en fil som jag hittade på nätet. Vad jag sen förstått så ska det finna 2 filer av den. Vilken jag har vet jag inte. har prövat att lägga PS3UPDAT.PUP och den lv2diag.self jag har på samma sticka och ändra firmwere men den gör ingen skillnad. den startar inte utan fortfarande helt svart på rutan. Jag har aldrig chippat en ps3 förut men försöker lära mig. Hoppas att ps3 inte är förstörd.

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    ja den blinkar till gult innan den stängs av

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Då har du fått YLOD, tyvärr

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Prova först med att ta bort hårddisken, fungerar inte det skulle jag tippa på att det är fel i PSU'n...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Startar inte
    By Swe_jokke in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 12:54
  2. Min X-Box 1.0 startar inte upp som den ska
    By leginos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 09:48
  3. Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:58
  4. PS1 spel startar inte, DVD-filmer startar inte
    By Hansi in forum Messiah - Teknisk support