Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: unreadable disc?? blir galen, har fan gjort allt. eller? nfs hp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    unreadable disc?? blir galen, har fan gjort allt. eller? nfs hp

    första gången brände jag ut det direkt, andra gången följde jag denna guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...-med-iso-filen

    får det ändå inte att fungera, får unreadable disc. men jag ser spelet och kan kopiera det till disken. men inte starta! psykande vad kan jag göra för fel? bränner i imgburn på 4x med en pioneer 112dbk på verbatim dvd+r dl skivor -.-

    har senaste lt+ och senaste dashboarden. wtf liksom

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Prova ett annat märke på skivan?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    fattar inte vad jag kan göra för fel. har verkligen följt guiderna som finns här. även patchat rätt. men får unreadable disc? wtf. nu ska jag bränna en tredje skiva och först autofixa, sen patcha manuellt. får ävl se om skiten startar då.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Dra hem senaste ABGX360 1.0.5 eller högre om det klommit.
    Kör igenom .iso i den o låt Abgx checka o patcha ( level 3 om den inte klarar level 2 )
    Efteråt öppnar du .dvd filen med IMG burn programmet o lägger i en Verbatim +R DL skiva o har du LT+ 1.1 skall det snurra igång.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    fattar inte vad jag kan göra för fel. har verkligen följt guiderna som finns här. även patchat rätt. men får unreadable disc? wtf. nu ska jag bränna en tredje skiva och först autofixa, sen patcha manuellt. får ävl se om skiten startar då.
    Autofix ska vara i level 3 med ABGX360 1.0.4 eller senare (1.0.5 är senaste) tidigare ABGX360 versioner fungerar inte AP25 delen på

    Läs bara Livesäkerhets tråden, om du fortfarande har problem kanske du inte fått in LT+ ordentligt? har du en BenQ kan dessa INTE flashas i DOS med LT+, dessa måste numera flasha i windows med Jungleflasher... det märkte vi ganska tidigt på PSXCare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    wow, fan vad dum jag var. lyckades flasha fel version. flashade ixtreme 1.2 ist för lt+

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Grattis, there is your problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Tur att du kunde göra jobbet själv o kom på vad du gjort galet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ja! ibland kan man vara en klant. men nu fungerar det i alla fall och jag spelar febrilt. men får tacka för hjälpen.

    alltid kul att kunna ge lite på forumet och tillbaka. man känner sig så novis, för något år sen skrev man en guide och nu sitter man och frågar :-)

Liknande diskussioner

  1. Unreadable disc GH 5?
    By mdmar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:31
  2. Unreadable disc
    By Johango in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 07:11
  3. unreadable disc
    By emersson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 09:08
  4. blir galen,,blir alltid fel med bränningen!
    By ripley in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 08:38
  5. Behöver hjälp! Har VERKLIGEN gjort allt!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 10:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •