Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Problem med PS3:n efter jailbreakning

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14

    Problem med PS3:n efter jailbreakning

    Jailbreakade ps3:an för ca 4 dagar sen. Det fungerade bra i 2 dagar därefter började jag märka några problem. T.ex. Uncharted 2 har jag på skiva och det började kräva längre laddningstider, sedan god of war 3 och killzone 2 som jag ''hämtat'' och har backup på började få ljudproblem.
    Min fråga är varför detta händer?
    Jag använder gaia manager om det hjälper nåt.

    Testade sedan att köra den i ''normal'' läge dock återstod problemen. Uncharted 2 började ''hacka'' vid alla filmer(då måste jag pausa, vänta 5 sekunder och sedan fortsätta) , långa laddningstider mm.
    Vad är problemet?
    Last edited by milan979; 2011-01-04 at 14:41.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Någon som har nån aning eller några tankar alls om detta?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ingen aning om vad som är fel... kan bero på att din ps3'a kanske inte mår så bra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Om det nu är så är det väldigt konstigt eftersom den bara är 1 vecka gammal.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Någon som har nån aning eller några tankar alls om detta?
    Du har inte hämtat så pass många spel så att disken börjar bli full?
    vet inte hur ps3:an cachar filmer m.m. men datorer, pvr, HDD-inspelare m.fl uppför sig sådär när ledigt utrymme bärjar ta slut.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Om det nu är så är det väldigt konstigt eftersom den bara är 1 vecka gammal.
    Inget konstigt alls om du fått ett kasst exemplar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Vi får väl hoppas att det går över och att det inte är ett dåligt ex.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Vi får väl hoppas att det går över och att det inte är ett dåligt ex.
    Ja eller så går du till butiken där du köpte den och reklamerar så du får en ny...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Du har inte hämtat så pass många spel så att disken börjar bli full?
    vet inte hur ps3:an cachar filmer m.m. men datorer, pvr, HDD-inspelare m.fl uppför sig sådär när ledigt utrymme bärjar ta slut.
    Tror inte det beror på det då jag har över 20gb ledigt utrymme.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Tror inte det beror på det då jag har över 20gb ledigt utrymme.
    Man brukar räkna procentuellt av disken, så är det en 360 gigabyte så kan det mycket väl vara det som är problemet, under förutsättning att den cachar filer på samma sätt som andra system.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Man brukar räkna procentuellt av disken, så är det en 360 gigabyte så kan det mycket väl vara det som är problemet, under förutsättning att den cachar filer på samma sätt som andra system.
    Det är 160gb slim versionen, är det problemet då?

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    man brukar säga ca 10% om jag mins rätt dvs 16gb men tänk på att den inte har 160gb utan ligger lite under...

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Är det någon annan som någonsin har varit med om dessa problem?
    För tänkte att det kanske hade att göra med att den är jailbreakad och att man kör på backups.
    Ska uncharted 2 kräva långa laddningstider(har trots allt på skiva)?
    Ljudproblemen kan väl inte bero på dålig fil?
    Eller har spelandet varit alldeles felfritt för allihopa?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Uncharted 2 tycker jag inte tog en halv evighet att ladda, det var typ normala laddtider... men ljud problemen kan bero på dåliga filer, korrupta ljud filer t.ex.? saknade ljud filer? m.m.

    Dom flesta spelen jag lirat på mina ps3'or har lirat utan problem från hårddisken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Inga spel har någonsin fryst så att man är tvungen att starta om konsolen manuellt heller antar jag?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Inga spel har någonsin fryst så att man är tvungen att starta om konsolen manuellt heller antar jag?
    mitt i ett spel eller under uppstart?

    Under uppstart har det hänt ett par gånger, och det har hänt mig mitt i gran turismo 5 ett par gånger... men annars nej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Har aldrig hänt mig under uppstart, däremot har det fryst mitt i ett spel och även när jag stänger av spelet men inte konsolen (''quit game''). Ett ex. är Vanquish.
    Någon chans mjukvaruproblem orsakar dessa problem? Att det är problem med mjukvaran?
    Last edited by milan979; 2011-01-18 at 20:29.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 18:06
  2. Problem efter lödning
    By activegen in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 20:49
  3. Problem efter flashning!
    By jojjew in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-07, 13:13
  4. Problem efter byte av hdd
    By TjReal in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-27, 21:42
  5. Problem efter en tid
    By aluqah in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-04-15, 15:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •