Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kör Need for Speed m.fl nya spel på 3.41FW

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Kör Need for Speed m.fl nya spel på 3.41FW

    Eftersom man nu kan signera saker själv på PS3:an är det enkelt att ändra så att nyare spel nöjer sig med att man har firmware 3.41 istället för 3.50 eller 3.55.

    Detta gäller givetvis bara så länge spelen inte använder nya funktioner som helt enkelt saknas i 3.41, isåfall krashar spelet garanterat.

    Men eftersom uppdateringarna från 3.41 till 3.50 och 3.55 mest varit för att täppa säkerhetsluckor så verkar det fungera bra för de som testat.

    Nu stjäl jag information ogenerat från psx-scene:

    http://psx-scene.com/forums/f6/ps3-v...v3-41-a-74338/

    1. Open EBOOT.BIN in a hex editor of your preference.
    2. In EBOOT.BIN, look at the SELF control info, if you see anything resembling the game titleid, it's an NPDRM SELF and this guide won't work, give up.
    3. Use readself on EBOOT.BIN to get information about the encrypted metadata sections.
    4. unself EBOOT.BIN eboot.elf
    5. Open eboot.elf in a hex editor of your preference.
    6. In eboot.elf, go to every encrypted metadata section (now decrypted), copy its data, and replace the encrypted data in EBOOT.BIN.
    7. In EBOOT.BIN, change SELF header to indicate it's FSELF.
    8. In EBOOT.BIN, change SELF section headers that are marked as encrypted to say they are not encrypted.
    9. If the game is a newer SDK version (like GT5, which is 3.50), in EBOOT.BIN, find the .sys_proc_param segment and change the SDK version to something earlier, such as 3.41. This will probably cause crashes in games that actually use newer SDK features that are not available in earlier SDK versions.
    10. Save EBOOT.BIN
    11. Cross fingers, run game, hope it works.

    För er som tycker det är krångligt så finns det redan färdiga EBOOt.BIN att hitta på nätet för populära spel som t.ex. Need 4 speed
    Last edited by Hansi; 2011-01-04 at 13:22.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Kan bekräfta att det funkade kanon......
    Ps3Key med senaste 4.5.....Rogero Manager 7.8.....modifierad "eboot"(finns en färdig o hämta).
    La in spelet på int.HD....startade i "patch-mode" funkar kanon. :-)
    ps...håller på att göra samma med GT5 återkommer senare ;-)

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    GT5 med den "färdiga eboot" funkade kanon oxå :-)

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    36
    Respekt
    14
    ok men detta är inget man kan göra med ps3jailbreak dongeln? man ska ha en ps3key som går att uppdatera för at det skall fungera?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av snucke88 Visa Inlägg
    ok men detta är inget man kan göra med ps3jailbreak dongeln? man ska ha en ps3key som går att uppdatera för at det skall fungera?
    Ja
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Hur startat man Gran Turismo 5 i patched mode? När jag trycker på patched mode försvinner spelet ifrån listan? kör multimans senaste manager...

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hur startat man Gran Turismo 5 i patched mode? När jag trycker på patched mode försvinner spelet ifrån listan? kör multimans senaste manager...
    Du startar det bara som vanligt, OM du nu har rätt EBOOT fil.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Hur startat man Gran Turismo 5 i patched mode? När jag trycker på patched mode försvinner spelet ifrån listan? kör multimans senaste manager...
    Du behöver köra en permission fix för att kunna se dina spel i "patched mode".

    http://psx-scene.com/forums/f187/%3D...ixes%3D-74506/

    I första posten finns allt du behöver. PL3_fix app är vad du behöver.
    Installera den på din konsoll som vilken backup manager som helst och kör den sen i menyn. Bilden blir svart och det tar en stund och sedan kommer du tillbaka till XMB och det ska vara ok ...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Du behöver köra en permission fix för att kunna se dina spel i "patched mode".

    http://psx-scene.com/forums/f187/%3D...ixes%3D-74506/

    I första posten finns allt du behöver. PL3_fix app är vad du behöver.
    Installera den på din konsoll som vilken backup manager som helst och kör den sen i menyn. Bilden blir svart och det tar en stund och sedan kommer du tillbaka till XMB och det ska vara ok ...
    Jag kör ju ps3key! funkar de med den med?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Det har inget med vilket chip du har utan de filer du har lagt på din ps3 har blivit skyddade och behöver göras tillgängliga och
    det gör du med PL3-fix...
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Liknande diskussioner

  1. need for speed hot pursuit
    By mr_mupp in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 01:51
  2. Need for Speed Underground 2
    By airewethion in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 18:19
  3. Fan speed 20% på X2_4979.06
    By Biggles in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 09:28
  4. Link speed
    By andonis in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 20:15
  5. FTP speed
    By joakimd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 20:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •