Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: xbox jailbreak

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15

    xbox jailbreak

    jag vet att man håller på att testa ny firmware till 360slim, men vad är det som hindrar utvecklingen av usb-hack typ "jailbreak"?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    jag vet att man håller på att testa ny firmware till 360slim, men vad är det som hindrar utvecklingen av usb-hack typ "jailbreak"?
    lätt förklarat, att systemstarter skiljer sig och att ingen knäckt signeringen för filer för xbox 360. skulle signeringen vara knäckt så skulle man kunnat utveckla program som öppnat luckor.

    det är det detta som skiljer en jtag box mot en vanlig, en jtag kan köra programkod utan signering.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bena Visa Inlägg
    jag vet att man håller på att testa ny firmware till 360slim, men vad är det som hindrar utvecklingen av usb-hack typ "jailbreak"?
    För att det inte är en I-Phone
    Inte ens i närheten av en PS3 heller

    Gamla tjocka 360 tillverkade innan ett visst datum och med låg dashboard firmware kan ju j-taggas och de nyare modellerna skiljer sig i både hårdvara ( slim ) och bootloader.

    Något vi som kör 360 komemr få leva med ett tag frammöver då alla hoppat på Ps3 tåget då det är det senaste roliga att knäcka
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    72
    Respekt
    15
    jag överlever. har 2st originalspel totalt sen jag köpte min box 2006, så det är väl dags att ge lite tillbaka

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hey guys,,,
    Jag har bara haft min Xbox i ca två veckor så jag är väldigt ny på så många saker angående detta ännu I'm loving XBox världen hittills!

    * Rouge *
    I början, vad ska jag göra direkt efter dörren öppnas?
    Jag är nu expert på skridskor i början, hehe .... men nu är jag fast! * flämtar *
    Någon hjälp skulle uppskattas.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av joseph125 Visa Inlägg
    Hey guys,,,
    Jag har bara haft min Xbox i ca två veckor så jag är väldigt ny på så många saker angående detta ännu I'm loving XBox världen hittills!

    * Rouge *
    I början, vad ska jag göra direkt efter dörren öppnas?
    Jag är nu expert på skridskor i början, hehe .... men nu är jag fast! * flämtar *
    Någon hjälp skulle uppskattas.
    Vad mer exakt har du fått fixat? JTAG? Flash?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Frågor om jailbreak till ps3
    By 787875 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 20:06
  2. undrar ps3 jailbreak spel etc,etc
    By saxon29 in forum Playstation 3
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 03:16
  3. Linux + Jailbreak?
    By Bj0k in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 09:09
  4. Jailbreak FW 2.2.1
    By Barritus in forum iPhone
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:55
  5. Jailbreak
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •