Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Frågor om jailbreak till ps3

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Frågor om jailbreak till ps3

    Hej,

    Jag har funderat på att köpa playstation 3 och skulle gärna vilja kunna jailbreaka det, nu har jag just hört om att det går att jailbreaka så jag har några frågor.

    1.Finns det någon risk att konsolen går sönder när man jailbreakar ?
    2.Kan man bli bannad ? isåfall kan man unjailbreaka eller på något sätt få den o bannad ?
    3.Går det att jailbreka utan usb chipet och jailbreaka med ipod touch 2g med firmwire 4.0.2 ?

    Väldigt tacksam för svar !

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Japp, det finns alltid en sådan risk, du vet inte vad dongeln har för kod i sig i payloaden, den kanske har kod som säger "formatera flash1"... det skulle ju inte vara bra

    2. Ingenting jag hört att någon råkat ut för, men å andra sidan så har man inte kommit åt PSN heller mer än en kort stund...

    3. Är din ipod jailbreakad och du hittar en app som fungerar med din ipod som heter något i stil med PSFreedom ska det gå, jag minns inte riktigt vilka modeller som det fungerade på, men vet att det var äldre modeller av iphone/ipod...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Japp, det finns alltid en sådan risk, du vet inte vad dongeln har för kod i sig i payloaden, den kanske har kod som säger "formatera flash1"... det skulle ju inte vara bra

    2. Ingenting jag hört att någon råkat ut för, men å andra sidan så har man inte kommit åt PSN heller mer än en kort stund...

    3. Är din ipod jailbreakad och du hittar en app som fungerar med din ipod som heter något i stil med PSFreedom ska det gå, jag minns inte riktigt vilka modeller som det fungerade på, men vet att det var äldre modeller av iphone/ipod...
    1. Ah det var ju synd, man får hoppas på att man inte får dålig kon i payloaden då

    2.Ok låter bra !

    3.Ja den är jailbreakad, ska kolla PSFreedom. Men om jag väljer att jailbreaka med min ipod så behöver jag ingen usb dongel ?

    4.Vad jag har läst kan man bara spela vissa spel online ? men kan man streama från tex NAS utan att bli bannad ?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Köper du en PSJailbreak eller PS3Key kommer du vara hyffsat skyddad mot sådan kod, om du köper en av dom här open source varianterna eller kör med ipoden din kommer du alltid riskera att något går käpp rätt åt helvete...

    3. Kör du med din ipod behöver du inte ngn dongel nej, den utför redan samma jobb som dongeln

    4. Jag vet inte hur det är med spel online... men att streama film är inga problem... och som sagt, jag har inte hört ngt om ngn som blivit bannad pga jailbreak, hört lite smått annat om folk som blivit avstängda, men det har jag för mig var pga fusk i spel och skit...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Köper du en PSJailbreak eller PS3Key kommer du vara hyffsat skyddad mot sådan kod, om du köper en av dom här open source varianterna eller kör med ipoden din kommer du alltid riskera att något går käpp rätt åt helvete...

    3. Kör du med din ipod behöver du inte ngn dongel nej, den utför redan samma jobb som dongeln

    4. Jag vet inte hur det är med spel online... men att streama film är inga problem... och som sagt, jag har inte hört ngt om ngn som blivit bannad pga jailbreak, hört lite smått annat om folk som blivit avstängda, men det har jag för mig var pga fusk i spel och skit...
    Okej, tycker du att man ska satsa på att jailbreaka ps3an nu eller kommer det komma någon lättare variant i framtiden ? tex något program som man sätter på ett vanligt usb minne eller kommer man alltid måsta köpa ett speciellt usb minne ?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag skulle nog hellre vänta på en CFW som mer eller mindre är oundviligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag skulle nog hellre vänta på en CFW som mer eller mindre är oundviligt
    Vad är det för nått ?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Vad är det för nått ?
    C = Custom
    FW = Firmware
    CFW = Custom Firmware

    Det vill säga, en omkodad firmware som tillåter allt det som jailbreak donglarna gör och förhoppningsvis mycket mer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    C = Custom
    FW = Firmware
    CFW = Custom Firmware

    Det vill säga, en omkodad firmware som tillåter allt det som jailbreak donglarna gör och förhoppningsvis mycket mer
    Har du någon aning om när CFW kommer ?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Har du någon aning om när CFW kommer ?
    Det är bara en tidsfråga, kan komma om 1-2 veckor, ngra dagar... eller ngra månader
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är bara en tidsfråga, kan komma om 1-2 veckor, ngra dagar... eller ngra månader
    Så om jag förstår det rätt så kommer man kunna ladda ner CFW och lägga in det på ett usb minne och sen i ps3an ? eller måste man fortfarande köpa ett usb minne ?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Så om jag förstår det rätt så kommer man kunna ladda ner CFW och lägga in det på ett usb minne och sen i ps3an ? eller måste man fortfarande köpa ett usb minne ?
    Det är troligtvis så ja, man kan signera pup filer (uppdaterings filer) så att ps3'an inte ser skillnad på CFW och OFW (Original firmware) och det du kallar för "usb minne" är en usb dongel, det är inte någon form av minne... det är en usb sticka med en processor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är troligtvis så ja, man kan signera pup filer (uppdaterings filer) så att ps3'an inte ser skillnad på CFW och OFW (Original firmware) och det du kallar för "usb minne" är en usb dongel, det är inte någon form av minne... det är en usb sticka med en processor
    Jag menade ett helt vanligt usb minne men du menar att man kommer måsta ha en usb dongel ?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kommer inte behöva någon jailbreakdongel för att köra signerade installationsfiler, bara vanligt usbminne.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Jag menade ett helt vanligt usb minne men du menar att man kommer måsta ha en usb dongel ?
    Nej, om du vill köra det jailbreak som finns nu är det inte ett USBMinne man använder, utan en USB dongel med en micro processor och väldigt lite minne som används till koden som processorn ska använda...

    Med CFW etc. kör du det direkt från USB minne... inga donglar eller sådant krävs... det kom en CFW inatt som var, den är väldigt innehållsfattig (1 grej som skiljer) och den stödjer inte att du laddar spel med den (annat än från skiva) det ända som skiljer är att du har ett till menyval (Install package files) dock kräver detta att pkg filerna du vill installera är signerade... (ingen homebrew är det änsålänge vad jag känner till)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, om du vill köra det jailbreak som finns nu är det inte ett USBMinne man använder, utan en USB dongel med en micro processor och väldigt lite minne som används till koden som processorn ska använda...

    Med CFW etc. kör du det direkt från USB minne... inga donglar eller sådant krävs... det kom en CFW inatt som var, den är väldigt innehållsfattig (1 grej som skiljer) och den stödjer inte att du laddar spel med den (annat än från skiva) det ända som skiljer är att du har ett till menyval (Install package files) dock kräver detta att pkg filerna du vill installera är signerade... (ingen homebrew är det änsålänge vad jag känner till)
    Så denna CFW som kom inatt är den bra, har du testat ? jag skulle behöva nått som inte kräver usb dongel då jag inte har tillgång till att få tag på ett sådant, men jag har usb minne så om man skulle kunna jailbreaka med ett vanligt usb minne så skulle det vara jätte bra.

    Måste säga tack för alla svar du gett mig, är väldigt dåligt uppdaterad

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Så denna CFW som kom inatt är den bra, har du testat ? jag skulle behöva nått som inte kräver usb dongel då jag inte har tillgång till att få tag på ett sådant, men jag har usb minne så om man skulle kunna jailbreaka med ett vanligt usb minne så skulle det vara jätte bra.

    Måste säga tack för alla svar du gett mig, är väldigt dåligt uppdaterad
    Inte provat ännu, ska göra det snart... men du behöver ändå ha dongel för att köra spel med den här CFW'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte provat ännu, ska göra det snart... men du behöver ändå ha dongel för att köra spel med den här CFW'n...
    Men du tror att det kommer en CFW där man inte behöver usb dongel ?

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 787875 Visa Inlägg
    Men du tror att det kommer en CFW där man inte behöver usb dongel ?
    Med lite tid så... antingen en egen CFW eller homebrew program som gör det möjligt genom en CFW...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Med lite tid så... antingen en egen CFW eller homebrew program som gör det möjligt genom en CFW...
    Härligt !

    Tack för alla svar !

Liknande diskussioner

  1. xbox jailbreak
    By bena in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 09:06
  2. Frågor om jailbreak till ps3
    By 787875 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-04, 20:06
  3. Jailbreak FW 2.2.1
    By Barritus in forum iPhone
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:55
  4. Jailbreak
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:17
  5. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •