Tjena, jag chippade mitt Wiikey 1 1,99 nsmb Wii förra veckan hos er på plats och ni la in Programpaket till mig med allt som medföljer och uppdaterade den till 4.3E.
Det är några saker jag undrar nu det mesta verka funka förutom när jag testa Wii MC programmet så satt jag in en bränd dvd film och en äkta köpt film men vad jag än gör så får jag en svart bild där det står massa kommandon det ser ut som MS DOS med svart skärm typ och det står rebooting eller reloading in 8 seconds eller nått tror jag, kan inte kolla just nu för jag håller på att installera spel till hårddisken, även när jag inte stoppar in någon skiva alls så blir det detta fel efter några sekunder när jag startar Wii MC programmet vad gör jag för fel eller blev det något fel när ni la in programmet åt mig ?
Jag undrar även ni tog bort min Nätverks setup för online spel, var det bara en säkerhetsåtgärd eller kan man bli bannad av nintendo nu när man spelar online ? eller kan jag sätta igång internet igen fast säga nej till Wii uppdateringen såklart!!
Tog ni även bort Wiiconnect 24 när ni chippade min Wii hoppas jag? Det var redan avstängt innan jag lämna in den, men ni slår väl aldrig igång den knappen hoppas jag, och wii lyser väl på ett speciellt sätt när man har det igång ( lyser rött annars när den är avstängd utan wiiconnect 24 ) såvida inte nintendo har gjort något så det inte syns längre för att folk ska bricka sina wii när den auto uppdaterar då blir jag tokig
Tänkte nämligen spela lite goldeneye 007 online jag kunde spela online obehindrat innan jag lämna in wii hos er innan förra tisdagen iaf så därför undrar jag.
Sist men inte minst undrar jag ska det inte gå att installera Wiiware / Virtual Console spel med programmen man fick med för 595 KR hos er : USB gx loader, Wiiflow, Wii MC, Gecko. Eller går det inte spela dom spelen med dom programmen eller ville ni inte lägga in något som stöder dom spelen pga dom är för farlig man kan bricka sin wii eller kan bli bannad, vill gärna veta anledning ifall man inte kan spela dom spelen pga det är nog väldigt många som väldigt gärna skulle vilja kunna spela dom speciellt när man betalar 595 KR för icke fysiska varor
PS jag lattjade runt lite nu med wiiet och gick in på launch rebooter på Gecko programmet sen flög jag bara ur till wii start efter grön skärm hade ej skiva i vad har detta för syfte jag pajjade inget hoppas jag va ?
jag letade nämligen efter om det fanns Spel startar meny i Gecko programmet men det verkar inte finnas, är det då helt meningslöst att lägga in USA/NTSC (brickblockade ) spel i USBGXloader om man ändå inte kan starta dom via Gecko utan att ha DVD skiva utbränd ? eller finns det något sätt att spelen hoppas till gecko via USBgxloader ? eller måste jag fixa om exakt alla spelen i PAL version för att kunna använda dom i USBGXloader ?
Dessutom hur ser man på sin PC Dator om man har brännt ut ett PAL spel eller NTSC spel jag har gått in i mina brännar program det är omöjligt och se skivan har inte ens något namn i mitt windows 7 någonstans, enda sättet är att starta alla spel manuellt och om det kanske inte funkar så är det troligtvis ntsc men det är hyffsat drygt med 150-200 spel eller mer, så jag undrar om det finns någont program som man kan se vad man har brännt jag har endast brännt Original Scene Release Wii spel namn, men kommer inte ihåg alla spel om dom är PAL eller NTSC
/tack på förhand hoppas ni kan svara då det blev ganska mycket frågor som jag behöver hjälp med
/Mvh Boz
Bookmarks