Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Frågor Angående Ny Chippad Wii hos er förra veckan !

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15

Frågor Angående Ny Chippad Wii hos er förra veckan !

Tjena, jag chippade mitt Wiikey 1 1,99 nsmb Wii förra veckan hos er på plats och ni la in Programpaket till mig med allt som medföljer och uppdaterade den till 4.3E.

Det är några saker jag undrar nu det mesta verka funka förutom när jag testa Wii MC programmet så satt jag in en bränd dvd film och en äkta köpt film men vad jag än gör så får jag en svart bild där det står massa kommandon det ser ut som MS DOS med svart skärm typ och det står rebooting eller reloading in 8 seconds eller nått tror jag, kan inte kolla just nu för jag håller på att installera spel till hårddisken, även när jag inte stoppar in någon skiva alls så blir det detta fel efter några sekunder när jag startar Wii MC programmet vad gör jag för fel eller blev det något fel när ni la in programmet åt mig ?

Jag undrar även ni tog bort min Nätverks setup för online spel, var det bara en säkerhetsåtgärd eller kan man bli bannad av nintendo nu när man spelar online ? eller kan jag sätta igång internet igen fast säga nej till Wii uppdateringen såklart!!

Tog ni även bort Wiiconnect 24 när ni chippade min Wii hoppas jag? Det var redan avstängt innan jag lämna in den, men ni slår väl aldrig igång den knappen hoppas jag, och wii lyser väl på ett speciellt sätt när man har det igång ( lyser rött annars när den är avstängd utan wiiconnect 24 ) såvida inte nintendo har gjort något så det inte syns längre för att folk ska bricka sina wii när den auto uppdaterar då blir jag tokig

Tänkte nämligen spela lite goldeneye 007 online jag kunde spela online obehindrat innan jag lämna in wii hos er innan förra tisdagen iaf så därför undrar jag.

Sist men inte minst undrar jag ska det inte gå att installera Wiiware / Virtual Console spel med programmen man fick med för 595 KR hos er : USB gx loader, Wiiflow, Wii MC, Gecko. Eller går det inte spela dom spelen med dom programmen eller ville ni inte lägga in något som stöder dom spelen pga dom är för farlig man kan bricka sin wii eller kan bli bannad, vill gärna veta anledning ifall man inte kan spela dom spelen pga det är nog väldigt många som väldigt gärna skulle vilja kunna spela dom speciellt när man betalar 595 KR för icke fysiska varor

PS jag lattjade runt lite nu med wiiet och gick in på launch rebooter på Gecko programmet sen flög jag bara ur till wii start efter grön skärm hade ej skiva i vad har detta för syfte jag pajjade inget hoppas jag va ?

jag letade nämligen efter om det fanns Spel startar meny i Gecko programmet men det verkar inte finnas, är det då helt meningslöst att lägga in USA/NTSC (brickblockade ) spel i USBGXloader om man ändå inte kan starta dom via Gecko utan att ha DVD skiva utbränd ? eller finns det något sätt att spelen hoppas till gecko via USBgxloader ? eller måste jag fixa om exakt alla spelen i PAL version för att kunna använda dom i USBGXloader ?

Dessutom hur ser man på sin PC Dator om man har brännt ut ett PAL spel eller NTSC spel jag har gått in i mina brännar program det är omöjligt och se skivan har inte ens något namn i mitt windows 7 någonstans, enda sättet är att starta alla spel manuellt och om det kanske inte funkar så är det troligtvis ntsc men det är hyffsat drygt med 150-200 spel eller mer, så jag undrar om det finns någont program som man kan se vad man har brännt jag har endast brännt Original Scene Release Wii spel namn, men kommer inte ihåg alla spel om dom är PAL eller NTSC

/tack på förhand hoppas ni kan svara då det blev ganska mycket frågor som jag behöver hjälp med

/Mvh Boz
    Last edited by Boz666; 2011-01-05 at 00:10.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Gör om dina nätverksinställningar, dom blev nog nollställda under installationen.
    Online bör fungera tills det kommer krav på systemuppdatering. Den dagen får du återkomma.
    Du skall inte behöva använda gecko för att köra ntscspel via hdloadern.
    Andra får svara vidare om jag har fel, jag spelar så sällan på wii själv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Ok tack för svar, nu skulle jag mest behöva veta angående om Wiiware / Virtual Console spelen ska dom gå att spela eller Ej med programpaketen och alla programmen man fick med för 595 kr eller är det kört ?

Och om ni läser ovan ni som prövat Wii MC programmet vad har jag för fel, vill gärna ha svar på det wii är ju ingen självklar dvd spelare men man vill ju programmet ska funka såklart om man fick med det o betala för det ?

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Vilken version av WiiMC kör du?
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Jag kör den version av WiiMC som PSXCARE la in i butiken åt mig på tisdag den 28e december 2010, så borde väl vara nyaste eller den som dom la in.

Riger vet du om Wiiware / Virtual console spelen funkar med någon av programmen jag fick med eller måste man ha ett annat program då ?
    Last edited by Boz666; 2011-01-06 at 00:42.

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Du får starta WiiMC och kolla vilken version det är, kan ju vara vilken som helst. seanste är iaf 1.1.1.
    Från USB Loader så kan du spela alla spel, oavsett om det är PAL eller NTSC, du kan behöva göra inställningar för NTSC spelen.

Att kolla om ett utbrännt spel är NTSC eller PAL i datorn tror jag inte funkar, funkar bara på ISO filer.

Är inte så hemma på Wiiware / Virtual console spel men dom köper du väl genom Wii Shop Channel och dom ska inte vara några problem att spela, dom installeras som channels, som sedan kan flyttas till SD kort.
    Har du Wiiware / Virtual console spel på hårddisken i form av WAD-filer så måste du installera dessa med en WAD Manager (Multi-Mod Manager 13.4 är en bra sådan och även WAD Manager 1.7)

Det du betalar till PSXCare är tiden dom lägger ner inte för programmen. Alla programmen är fria och i dom flesta fallen också open source (gpl)

Vet du om om patchade system meny IOS filen åt dig? i ditt fall IOS80.
    La dom in PriiLoader (alt StartPatch)? ett program där du kan sätta att skydda dig mot uppdateringar och göra Wii't regionfritt
    3.2E, Wiikey1 1.99, SD:1gb/HD:320gb, BootMii@Boot2, HBC 1.1.2, PriiLoader 0.8beta4, cIOSx r21 d2x-v10beta53, CFG USB Loader Mod v70r65, WiiMC 1.3.4

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    Jo jag har alla Wiiware / VC spelen på dator med release namn, men då kan jag inte spela dom för jag vågar inte lägga nån wad manager, det var ju därför jag betalade psxcare för och fixa såna program åt mig , tycker det är knepigt det programmet inte följer med i programpaket för 595 kr isåfall, ifall man behöver det för att spela Wiiware spelen då alla som köper programpaketet lär knappast våga lägga in andra program som tex Wad Manager etc för då hade man ju inte betalt psxcare för deras tjänster om man kunde göra det själv eller hur

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    I PSXCare's beskrivning så beskriver dom vad dom lägger in och att man softmoddar är ju för att man ska kunna dumpa sina original spel på hårddisk och lira därifrån.
    Men att lägga in en WAD Manager på sitt SD kort är inget konstigt. Man laddar ner det och kopierar det till \apps\ katalogen på SD kortet (typ sd:\apps\wad-manager\*.*)
    Här är en länk till Multi-Mod Manager 13.4
    Här en länk till SysCheckGX och med detta program kan du ta ut en rapport på "allt" som är installerat på Wii i form av IOS filer.
    om du postar resultatet här så kanske jag kan hjälpa dig

Det finns rätt många guider på nätet där det beskrivs hur du själv softmoddar ditt Wii, har själv skrivit ett par stycken

Registrerade
    Jun 2010
    Respekt
    15
    jag hade iallafall Wii MC 1.11 och det blir svart skärm o funkar inte som jag beskrev ovan i mitt första meddelande.

Är inte min Wii redan soft moddad om jag har homebrew channel Usbgxloader Wii MC 1.11 och alla IOS som behövs, eller är det något annat man gör då ? det var ju programpaketet som psxcare la in åt mig på medföljande SD kort ? samt la in 4.3E

Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Det kan ju vara din DVD spelare som inte fungerar med DVD filmer.
    Kan du testa med en vanlig AVI fil/film, se så den funkar.

kan vara så att du måste ha cIOS202 ver 5.1/5.2 för att spela DVD filmer
    Gamla WiiMC 1.0.5 eller så använde sig av cIOS202
    WiiMC 1.1.1 ska ju använda IOS58, men det kanske bara är när den kör från USB

Liknande diskussioner

1. Frågor angående CFW
    By sony_matte in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2010-06-11, 16:29
  2. Vad för firmware på mitt Argon (köpte Wii från PSXcare i förra veckan)
    By TraZer in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 13:51
  3. Köpt chippad 360 några små frågor
    By Creek in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 14:47
  4. Frågor angående v1.6
    By peggy in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2004-09-24, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner