Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: 2 Tjocka ps3 konsoller 40gb döda

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    2 Tjocka ps3 konsoller 40gb döda

    Hej idag när jag satt och spelade så dog min ps3, När jag provar att starta den så surrar fläkten till och sen piper den och dör vad kan detta bero på? Fel? Lösning?

    Den andra konsollen blinkar till gult när jag startar den inget mer händer förutom nåt pip fel? Lösning?

    Tack för svar....

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    YLOD, trist. Går ju att laga men man vet aldrig hur länge det håller.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Maxtrin Visa Inlägg
    Hej idag när jag satt och spelade så dog min ps3, När jag provar att starta den så surrar fläkten till och sen piper den och dör vad kan detta bero på? Fel? Lösning?

    Den andra konsollen blinkar till gult när jag startar den inget mer händer förutom nåt pip fel? Lösning?

    Tack för svar....
    Den första av dom skulle jag tippa på att PSU'n pajat på, den andra har YLOD... av ngt slag (PSU'n bör också visa YLOD...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ylod då måste jag alltså in och grotta i ps3an med värmepistol och skit eller?
    PSUn Vad är det? Går det att laga?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    PSU = nätdel = bara å byta.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Maxtrin Visa Inlägg
    Ylod då måste jag alltså in och grotta i ps3an med värmepistol och skit eller?
    PSUn Vad är det? Går det att laga?
    testa först utan hårddisk, därefter öppnar du upp och byter psu'n (nätdelen) fungerar inte det håller du på med varmlufts pistol... fungerar det fortfarande inte kan du ge upp hoppet om den maskinen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej tack för svaren, jag löste det med varmluft, Nu till ett annat problem cd läsaren fungerar inte man får trycka in skivan för att den ska fatta att den ska dra in skivan sedan snurrar den i läsaren ett tag sen slutar den och fastnar, då måste man skruva upp läsaren för att få ut skivan, så felen är den läser inte skivan, man får trycka in skivan, skivan vägrar åka ut..
    Vad kan detta bero på?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    mekaniskt fel, förmodligen brutit av ngn del av plast grejerna i blu-ray spelaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Jag passar på att låna denna tråd. tror att jag har en 40gb ps3:a som jag just bytt psu på jag skruvade ut den gamla och stoppade i den nya så långt allt bra men när jag kopplar in strömkabeln å slår på strömbrytaren händer inget. vad kan vara fel?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kanske ngn kabel som inte är kopplad rätt? eller saknas? eller så kanske du tagit en nätdel som inte är till för 40 gigaren? eller så är nätdelen trasig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Dom två kablarna till psu:n är kopplade på rätt sätt och som jag ser uppifrån uttan att skruva bort mer så är alla kablar ikopplade...
    nätdelen är enligt återförsäljaren till en 20/60gb då deras 40/80 gb ser helt annorlunda ut och passar inte i min enhet. men den som är 20/60 passar och ser nästan identisk ut... kanske skal visa bilder?
    den är köpt från ett företag så borde vara hel men finns det något sätt att kontrollera om den är hel eller inte?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du ska ha en nätdel som ser likadan ut som den du har... det är troligtvis där problemet ligger för din del
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    har du något förslag på vart jag hittar nätdelar? känns inte så säkert att köpa begagnat typ på ebay men kanske är enda alternativet?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning faktiskt, vi har ngra på psxcare men jag tror inte vi har ngra 40 gigs nätdelar... jag har för mig 60 gigs nätdelarna inte passar till 40... men jag kan kolla med en av mina kollegor på jobbet imorrn om jag kommer ihåg det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen aning faktiskt, vi har ngra på psxcare men jag tror inte vi har ngra 40 gigs nätdelar... jag har för mig 60 gigs nätdelarna inte passar till 40... men jag kan kolla med en av mina kollegor på jobbet imorrn om jag kommer ihåg det...
    enligt en av era "rivaler" jag inte kan länka till sä är det samma på 20/60 och 40/80 kan lägga upp bilder på dom 2 och på min så får du se skiljnaden...

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Visst, det är inte samma, så mycket vet jag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    http://www.pixbox.se/pic_show_id31999843.html så ser dom ut. men den som enligt bilderna skall vara till 20/60gb passar i min men inte den som är 40/80 och min som du ser är inte exakt identisk.

    edit:
    om det är till någon nytta heter min psu 1-474-073-11 medans den jag bytt till heter 1-474-036-11
    Last edited by andez; 2011-01-07 at 21:11.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingen aning faktiskt, vi har ngra på psxcare men jag tror inte vi har ngra 40 gigs nätdelar... jag har för mig 60 gigs nätdelarna inte passar till 40... men jag kan kolla med en av mina kollegor på jobbet imorrn om jag kommer ihåg det...
    Jag kan ringa till er imorgon och fråga så slipper du komma ihåg det.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Gör så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    Fortsätter "snylta" på denna tråden.
    var hos er idag och köpte en nät del av rätt modell av Hansi. Jag pluggade in de två kontakterna och skruvade fast den i ps3:an och kopplade sedan ps3:an till vägguttaget och försökte starta men det händer fortfarande inget. har jag fått en nätdel som inte fungerar eller är det något annat som kan vara fel?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det måste vara något annat som är fel... kanske det är delen som går från vägguttaget upp till PSU'n?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    det är inte kabeln från vägguttaget och häller inte vägguttaget då jag testat med kablarna både från min skärm och min dator och det är samma "fenomen" men tycker att påslagningen är ganska idiotisk känns som att man ska trycka sönder ps3:an.
    men om psu:n är hel och sladden är hel kanske nästa steg är att byta ut själva delen där man kopplar in kabeln? för nästa efter psu:n är väl moderkortet? sen är det ju "på och avslagnings kortet".

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Precis, det är biten som är mellan kabeln och PSU'n jag tänkte på, hjälper det inte o byta den heller är det troligen som sagt front kortet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    kan man lämna in det på felsökning hos er eller är det mer lönsamt att testa sig fram själv?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Visst kan du lämna in den för felsökning hos oss, men det kostar dig 500:- minst...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    oki så det kostar 500:- för felsökning och vad skulle en powerswitch och ett "front" kort kosta löst? fins det något sätt att felsöka själv annat än byta del för del?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning vad dom kan kosta, kolla på ebay? en metod kan vara att utföra mätningar med multimeter (iaf på delen som är ner till baksidan av ps3'an) den andra blir lite sådär halvsvår att mäta eftersom du troligen inte kommer hitta någon information om vad du ska mäta samt vilka värden du ska få...

    en annan metod skulle kunna vara att man tittar på delarna, ser man något som ser ut att var fel, te.x. en saknad komponent ngnstans, en trasig bana eller liknande kan ju det underlätta i felsökningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    oki.. hittade "front kortet" för 108:- + 144:- (frakt) och power switchen 199:- + 50:- = 501:- så det kanske lönar sig att få det felsökt för 500:- och sen bara köpa delen alternativt låta er byta delen beroende på vad det kostar....

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    500:- betalar du även om vi inte kan fixa den isåfall, du har ingen garanti på att vi kan hitta felet... även om vi gör vårat bästa för att hitta det såklart
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    så sant så men byter jag ut delarna för 500:- och det fortfarande inte fungerar så har jag också kastat 500:- i sjön. och hittar ni inte något fel så tror jag inte heller det hjälper att byta någon av dom två delarna.... hur lång tid tar det att få det felsökt ca?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Köpt beg. 40GB Pal -ingen bild hemma!
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:51
  2. Döda den ena och 100%
    By Lulebo in forum Grand Theft Auto IV (360)
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 21:38
  3. skillnad 40gb vs 60gb i chipbarhet :P
    By helvete in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 20:30
  4. Säljes: Barracuda 7200rpm 40gb hdd
    By mEn_mAn in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-18, 16:57
  5. Komma in i orginal dashboarden med 40gb hd?
    By jEjK in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 03:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •