Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ominstallera 12611?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Ominstallera 12611?

    Jag har lite diffusa problem med mitt jtagade Xbox. Bland annat fryser det när jag försöker gå in på min profil(men inte när jag loggar in på den) och så hänger sig Xboxet vid uppstarten efter att jag installerat kinectuppdateringen. Funderar nu på om det bästa är att ominstallera 12611 dashboarden för att se om det kan lösa problemet. De guider jag hittar handlar dock om att uppdatera från 9199 och jag undrar om det bara är att följa en sån guide eller om det finns något enklare sätt? Sitter på ett xenon om det spelar någon roll. Jag har aldrig gjort det här förut så jag är lite nojig att jag ska strula till det så tänkte att det var lika bra att fråga innan jag satte igång.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du 12611 på innan så är det lungt att ta en 12611 uppdatering från t.ex Microsoft o uppdatera din bod med i efterhand ( för att få avatar data ) som krävs för Knetc spel.
    Jag gjorde så nyligen på min flashade 360 elite som förvisso inte är j-taggad och även på en väns j-taggade o nyligen uppdaterade från 9199 till 12611 ( inte bvia Ms uppdatering utan Freeboot toolbox maker o bakade om nanden o la den på USB med Swizzys guide. )

    Efter nanduppdateringen kastade jag in 12611 på usb minne o uppdaterade med en HDD i så gick det igång galant.

    Om din box fryser o har sig tror jag den går lite för varm jag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tack för ditt svar men dessvärre funkade det inte. Så fort jag installerat avatarstöd så hänger sig boxen vid uppstartsloggan. Försöke istället följa Swizzys guide men då funkade inte flash360 istället. Bilden blev bara svart när jag körde igång det och sedan hände inget mer(kör inte med hdmi). Finns det några alternativ till flash360 som man kan pröva istället? kanske har jag bara fått tag på en skräpig xbox eller en illa utförd jtag?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    ...och så fick även denna saga ett gott slut. Felet med 360flash var att jag inte fått med någon mediamapp och när jag kommit underfun med det var det inga problem att flasha om nanden. Detta löste alla mina problem och det verkar iallafall som om allt funkar som det ska nu. Vet inte riktigt vad killen som jag fick det av hade gjort men något konstigt var det iallafall.

    Tack för hjälpen!

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    förmodligen lagt in ngn patch för äldre kernels eller något
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. fungerar wavepatchade spel på 12611 ?
    By catonica in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 15:43
  2. Freeboot 12611 - Aud_clamp fix?
    By ElecTriX in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 08:35
  3. Nya Xbox 360 dashboarden (2.0.12611.0)
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 10:08
  4. Ominstallera XMBC
    By sommar in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-14, 13:34
  5. Ominstallera allting
    By snäll in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 08:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •