Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Extremt konstigt. (LiteOn7485c firmware dumpning)

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16

    Extremt konstigt. (LiteOn7485c firmware dumpning)

    Har en LiteOn drive 7485C som jag tänkte dumpa med JF. Har ett connectivity kit med probe, och har dumpat hur många drivar som helst med denna utrustning. Denna drive går inte och den är HELT oflashad sen tidigare (alltså stock). Proben lyser grönt på 707 och allt ska vara anslutet i korrekt ordning.

    Givet trayen på halv häng

    Men felet blir hela tiden "Drive is Lite-On.. Sending DVDKey request to I/O port 0xEC00 and COM1

    ................ Serial Data is bad,

    DVDkey files extraction aborted! "

    en till sak, håller jag proben på 707 så lyser den starkt grönt men om jag slår av och på driven så lyser den svagt grönt. beror på vad?


    Blir GALEN! har även testat med DOSFLASH. invalid drive key.

    help me
    Last edited by radical2005; 2011-01-05 at 12:19.

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Börjag misstänka att min Probe är paj, har lagat den en gång En fundering, jag har ett CK Lite conkit och en probe, det har funkat hur bra som helst att flasha dessa liteon, men enligt webshopen på psxcare så står det att proben endast funkar till PRO kitet. why?


    Det roliga är att jag kan flasha med kittet men inte läsa. Blir galen
    Last edited by radical2005; 2011-01-05 at 11:15.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den informationen som står på våran sida stämmer inte riktigt, den fungerar med CK3 Lite kiten också...

    Om du tar bort proben helt från driven, lyser det då svagt grönt? isåfall är det en brygga över 707/708 ta bort den lödbryggan så ska det fungera

    fungerar det trots allt detta inte så får du ta och löda (MRA metoden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    den lyser inte svagt när den inte är probad, vad beror detta på? har ni varit med om detta på PSXcare någongång, eller är jag den första?

    Har testat ett annat kit nu och det funkade inte heller, testat olika datorer. Lödde driven och läste ur nyckeln och det funkade, tro det eller ej med den var helt OFLASHAD! mkt skumt.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    den lyser inte svagt när den inte är probad, vad beror detta på? har ni varit med om detta på PSXcare någongång, eller är jag den första?

    Har testat ett annat kit nu och det funkade inte heller, testat olika datorer. Lödde driven och läste ur nyckeln och det funkade, tro det eller ej med den var helt OFLASHAD! mkt skumt.
    att den inte lyser när du inte håller proben där är normalt, att den lyser svagt när du håller proben mot punkten och startar om driven samtidigt som du håller proben mot den är också normalt...

    vi har varit med om att det inte gått att dumpa med probe förut ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Kan en del drivar vara mer kinkig än andra med släden halft ute?

    Men MRA metoden, med motstånd osv, kan man bara inte brygga på denna?
    Last edited by radical2005; 2011-01-06 at 14:16.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kanske, svårt att säga...

    Liteon läsare är den ända du kör med MRA metoden... oavsett firmware (phatt liteons ej slim)

    dom andra läsarna använder inte tray half open
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du har inte bara glömt usb/serial kabeln? Jag har själv varit dum i huvudet och undrat varför jag fått "Serial data is bad".

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För lång USB kabel kan också ställa till problem då strömmen inte räcker till, kör en kort o gärna dubbel o prova.
    Prova annat usb utag o ensam utan annat inkopplat.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    För lång USB kabel kan också ställa till problem då strömmen inte räcker till, kör en kort o gärna dubbel o prova.
    Prova annat usb utag o ensam utan annat inkopplat.
    Kör seriell kabel från CK3 lite kittet.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Du kanske skulle ta och testa en USB-kabel, det kan vara ditt RS232-chip för seriell kabeln som är sönder. Det andra RS232-chipet kanske funkar bättre för dig. Kom bara ihåg att du får ta och installera drivrutinerna för det om det inte installeras per automatik. Själv har jag ett Maximus Xtractor USB och där får man installera USB-drivrutinerna själv iaf.

  12. #12
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Har ingen möjlighet att använda mig av USB ioch med CK3 Lite Måste kanske uppgradera min utrustning lite :=)

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ah. Missa att du använder Lite versionen. Ja det var ju lite otur, men oavsett vilket kan du ju förstås alltid använda dig av Boxxdr metoden (samma som MRA fast mindre risk att göra fel) för att dumpa din drive.

  14. #14
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ah. Missa att du använder Lite versionen. Ja det var ju lite otur, men oavsett vilket kan du ju förstås alltid använda dig av Boxxdr metoden (samma som MRA fast mindre risk att göra fel) för att dumpa din drive.
    guide?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    guide?
    google.com?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Här är min guide som jag gjort och som jag själv använder. Bilderna är dock snodda från den engelska guiden som Boxxdr gjort, så all cred till honom.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Här är min guide som jag gjort och som jag själv använder. Bilderna är dock snodda från den engelska guiden som Boxxdr gjort, så all cred till honom.
    Fin kort guide... men fattas några detaljer; Du behöver ha ett motstånd på kabeln med värdet 12ohm, 18ohm, 20 ohm eller 22ohm... personligen kör jag på 12ohm då kommer den ALLTID klaga på att du inte får fram chip properties eftersom detta stänger av chippet totalt inte lite halvt...

    Vid 18, 20 eller 22 ohms motstånd kan det strula med vissa maskiner (inte jätte jätte många men ett gäng...) därav jag kör 12ohm istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja just det, det tänkte jag inte på. Själv använder jag ett 20 ohm motstånd och har hittills inte stött på någon DVD som strulat. Men jag har givetvis inte alls gjort lika många som Swizzy heller.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja just det, det tänkte jag inte på. Själv använder jag ett 20 ohm motstånd och har hittills inte stött på någon DVD som strulat. Men jag har givetvis inte alls gjort lika många som Swizzy heller.
    jag o jag... lol... aa nej vi på PSXCare delar ju då på arbetet men det kan nog stämma att jag kanske har gjort ett större antal sådana här än dig, jag vet inte hur mycket du gör om dagarna? men om du inte har en butik så lär det inte bli 5-10st/dag iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Nä jag har gjort sex 93r och en 83850 v2 sammanlagt. Senast jag kolla tror jag att jag hade gjort runt 70 st Xbox 360 sammanlagt. Så ja jag ligger nog rätt långt efter, men troligen rätt hyfsat till för att vara hobbyflashare. Men jag gjorde mina första två boxar två dagar efter att den första Xtreme firmwaren släpptes så där misstänker jag att jag faktiskt även spöar stora delar av PSXCare-teamet.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, jag flashade första 360'n julen 2008 ngn gång alltså gjorde jobbet, flashade min egna typ efter jul tror jag o.O

    Totalt tror jag att jag flashat några tusen 360's
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Då ligger du ju flera år efter men flera tusen före... haha

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag sitter med ett 18Ohms motstånd på en switch som även har en ill pol jag kan välja ett 12ohm o det händer väl två ggr per år att jag får porva 12ohmare istället för 18 ohms...

    Det var mest i början tycker jag med... Nuförtiden har 18 ohmaren ( som swizzy har lånat från mitt bord i guess för jag ser den inte där den skall ligga ) funkat mest.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag sitter med ett 18Ohms motstånd på en switch som även har en ill pol jag kan välja ett 12ohm o det händer väl två ggr per år att jag får porva 12ohmare istället för 18 ohms...

    Det var mest i början tycker jag med... Nuförtiden har 18 ohmaren ( som swizzy har lånat från mitt bord i guess för jag ser den inte där den skall ligga ) funkat mest.
    bara för att du e stenålders? jag kör 12ohm varje gång, det skadar inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Själv tänker jag använda min 20 ohmare tills jag stöter på patrull. Vad händer egentligen när det inte funkar? Vägrar DVD:n att få 0x72 status eller vad? Hoppar den mellan de klassiska 0x50 och 0xD2 då typ eller? (och ja det är TYP ok att hata mitt språk i den här posten...)

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Själv tänker jag använda min 20 ohmare tills jag stöter på patrull. Vad händer egentligen när det inte funkar? Vägrar DVD:n att få 0x72 status eller vad? Hoppar den mellan de klassiska 0x50 och 0xD2 då typ eller? (och ja det är TYP ok att hata mitt språk i den här posten...)
    Yep, den vägrar gå in i 0x72 utan fastnar istället med statusarna: 0x51, 0xD1, 0x52 och 0xD2 (dom första när du stänger av/slår på driven och dom senare när den låst sig själv)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Och lösningen blir helt enkelt att koppla på ett litet 12 ohms motstånd och köra lite intro och powercycling?

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Och lösningen blir helt enkelt att koppla på ett litet 12 ohms motstånd och köra lite intro och powercycling?
    Lösningen är att verkligen stänga av chippet istället för att halvt stänga av det... med hjälp av ett 12ohm motstånd istället för 18+ och köra intro samt powercycle ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Då vet jag ju iaf vad det är för problem och hur det ska lösas om jag någon gång stöter på detta lilla beskymmer. Tack tack.

Liknande diskussioner

  1. Dumpning av NAND
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 22:41
  2. Extremt liten text
    By Hardrocker in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-25, 16:41
  3. Extremt seg överföring!!
    By Warcry in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 12:32
  4. Extremt låg överföringshastighet
    By Josef256 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-11, 09:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •