Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Boota med CFW via key snart? :confused:

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0

Boota med CFW via key snart? :confused:

Hej.

Sitter med en Slim OFW 2.85 och funderar på om man ska avvakta med att uppgradera till 3.41. Har en Ps3Key idag men har inte använt den ännu.

Såg att första CFW är ute nu, inget man kan köra sina backups på ännu..

Nu funderar jag på om man ska uppgradera sig till OFW 3.41 och sen installera CFW eller någon som vet om man skulle snart kunna boota via en Key för att köra CFW3.41 virtuellt ovanpå 2.85 t.ex.?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Jag skulle avvakta ett tag och se vad som kommer, för det går inte att starta spelbackuper med cfw som finns tillgängliga änsålänge.. Och när det kommer cfw som kan göra detta så behöver du ingen dongel alls... du stoppar den på en usb sticka bara och går in i recovery mode och väljer system update... dock kommer det bli den version du väljer då du inte kan ha 2.85 kvar...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Jag skulle avvakta ett tag och se vad som kommer, för det går inte att starta spelbackuper med cfw som finns tillgängliga änsålänge.. Och när det kommer cfw som kan göra detta så behöver du ingen dongel alls... du stoppar den på en usb sticka bara och går in i recovery mode och väljer system update... dock kommer det bli den version du väljer då du inte kan ha 2.85 kvar...
    Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux.. Det som jag funderar på nu är om det skulle gå att göra en PUP av en OFW 2.85, är osäker på hur långt de har kommit med CFW i serviceläge... skulle den kunna boota i annan del av flash, typ "virtuellt" och komma åt min OFW 2.85 så skulle jag kunna kanske dumpa en PUP ..

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av PRB Visa Inlägg
    Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux..
    Det är därför dom har knäckt ps3an nu, för att kunna köra linux och homebrew...
    Ta en titt här en gång

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PRB Visa Inlägg
    Det är just det jag vill fortfarande kunna göra, kan jag behålla 2.85 för t.ex. Linux.. Det som jag funderar på nu är om det skulle gå att göra en PUP av en OFW 2.85, är osäker på hur långt de har kommit med CFW i serviceläge... skulle den kunna boota i annan del av flash, typ "virtuellt" och komma åt min OFW 2.85 så skulle jag kunna kanske dumpa en PUP ..
    du kan bygga CFW'n med vilken version du vill det ända som den här CFW'n gör är att ge dig ett extra meny val (Install Package Files) som låter dig installera SIGNERAD homebrew...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag skulle uppdatera till 3.15 max om jag hade velat ha Linux stödet kvar

Skulle jag vilja spela spel skulle jag uppgraderat till 3.41 och sparat Flash1-3 minnesbankerna o behöver jag nedgradera är man lite säkrare på att få behålla sitt blålaser filmstöd med flash 1-3 backuppen.

Jag har personligen inte kört in CFW då den inte gör något jag har navändning av.
    Jag ligger själv på 3.15 på en ps3a hemma jag kör *nix på och 3.41 jag testar hemhyrt o emulatorer på
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. *confused 3.95*
    By Spyne in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 12:58
  2. Fel vid bränning :confused:
    By jimmybalboa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 00:06
  3. Biosversion, xboxversion?? :confused:
    By pel-eng in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 11:53
  4. Hur skalar man era små kablar :confused:
    By P_zY_mO_n in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP