Hej! Jag har varigt medlem på denna sida ett bra tag men aldrig postat förut. Har tittat runt och gjort allt från xbox flashning,non-jtag och nydligen moddat mitt wii : ).
Jag har en ett svart wii som jag köpte för två dagar sen. Modda det igår (4.2E) och har spelat ett par spel. Laddade ner donkey kong och spelade det utan problem över hddn. Sen så fick jag för mig att låna massa spel av en kompis och lägga över dom på min hdd (så jag slipper ladda ner 30spel). Gick lite fortare tänkte jag : ).
Men vad jag har upptäckt att min "muspekare" försvinner konstant efter att man inte rört på den i en sekund. Så får man skaka för att den ska komma upp igen.
Jag testade epic mickey som jag hade fått låna och lagt på hddn. Då laggade motion kontrollen som aldrig förr och var överallt förutom där jag ville ha den. Gick lite närmare tvn och då vart det mindre lagg av nån konstig anledning. Men lagg var trots allt.
Det är inte sensorn det är fel på? För det är bara motion kontrollen som laggar lite, spelet flyter på verkar det som. Eller är detta en vanlig grej? Finns det något program som löser detta? =)
Och en sak till. Är det någon skillnad på att installera spelen från orginal skiva och nerladdade spel som läggs in på hddn?
Tack på förhand =) <3 underbar sida
Bookmarks