Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Motion kontroll fel?

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Unhappy Motion kontroll fel?

    Hej! Jag har varigt medlem på denna sida ett bra tag men aldrig postat förut. Har tittat runt och gjort allt från xbox flashning,non-jtag och nydligen moddat mitt wii : ).

    Jag har en ett svart wii som jag köpte för två dagar sen. Modda det igår (4.2E) och har spelat ett par spel. Laddade ner donkey kong och spelade det utan problem över hddn. Sen så fick jag för mig att låna massa spel av en kompis och lägga över dom på min hdd (så jag slipper ladda ner 30spel). Gick lite fortare tänkte jag : ).

    Men vad jag har upptäckt att min "muspekare" försvinner konstant efter att man inte rört på den i en sekund. Så får man skaka för att den ska komma upp igen.
    Jag testade epic mickey som jag hade fått låna och lagt på hddn. Då laggade motion kontrollen som aldrig förr och var överallt förutom där jag ville ha den. Gick lite närmare tvn och då vart det mindre lagg av nån konstig anledning. Men lagg var trots allt.

    Det är inte sensorn det är fel på? För det är bara motion kontrollen som laggar lite, spelet flyter på verkar det som. Eller är detta en vanlig grej? Finns det något program som löser detta? =)

    Och en sak till. Är det någon skillnad på att installera spelen från orginal skiva och nerladdade spel som läggs in på hddn?

    Tack på förhand =) <3 underbar sida

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    'Ang Wiinoten så lägg den plant o sätt i nya fräscha batterier i den ( innan helst ) och slå igång din Wii o tryck sedan på A när din Wii bootat för att aktivera din Wiimote så bör det fungera.
    Om man håller dem snett eller upp o ned så initieras de i upp o ned läge.
    I Settings på Wii kan du höja o sänka IR diodernas intensitet och fungerar inte det prova att flytta fram din sensorbar och eller dra ned på ljuset på din TV.

    Släck julgranen eller värmeljusen i närheten om det fortfarande inte spelar för dig *De läcker IR ljus oftast*

    Ang original eller backup så brukar backupper vara scrubbade så en ren installation av en originalskiva är ju alltid bättre
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för tipset : ) har testat allt men inget fungerar. I själva Wii menyn i början så funkar remoten perfekt. Den hackar inte alls då. Men i spel så är den otroligt mycket efter. Testade på Zelda nu och det var samma sak där : (. Vad kan det bero på? :<

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Epic mickey är det mest problem med. Motion kontrollen laggar som fan. Vad sker? : < någon som har en aning hur man kan fixa?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 14:34
  2. motion plus
    By nilz75 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-25, 07:30
  3. går ej att streama DivX 3 Low-Motion?
    By gheno in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 11:19
  4. PSX kontroll på pc
    By pht in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:57
  5. kontroll
    By Kahl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 16:53

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •