Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: downgradea, jailbreaka - fattar noll i denna djungel! help me out!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23

downgradea, jailbreaka - fattar noll i denna djungel! help me out!

läst på som fan nu och jag har tänkt mig att köpa ett ps3key till ett ps3 jag ska köpa väldigt snart.

men nu till frågorna, köper jag ett ps3key, hur downgradear man? fattar inte riktigt vad jag ska välja. och hur tar man backuper på flashbankerna?

finns det någon enkel guide? jag fattar hur man jbar. men inte downgradea, installera backup mgr, ftp, eller någon annan viktigt app

läst jailbreak för dummies här på sidan ^^

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jailbreaka = köra egna .pkg filer o installera emulatorer ( fungear mas på 3.41 firmware )
    Downgrade = Om din ps3 har högre mjukvara än 3.41 kan man nedgradera men inte från och med Firmware 3.55.

Ps3key kan både Jailbreaka eller Downgradera beroende på vad man programerar dem

Info om vilka filer man behöver på ett eget USB minne vid downgrade fins i vårt forum
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tydligen kan man nedgradera 3.55 såg jag nyss...
    http://forum.psxcare.com/support/sho...dgradera-v3.55
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    då är det bara och köpa en ps3 men är det svårt att ta backup så man kan behölla bluray stödet?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    då är det bara och köpa en ps3 men är det svårt att ta backup så man kan behölla bluray stödet?
    inte speciellt om man ligger på 3.41 redan
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    smidigt beställt en nu iaf ^^

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Det var synd för nu har dom knäckt 3.55 så man inte behäver dongel. Homebrew funkar redan och är bara en tidsfråga innan alla managers kommer fungera.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Det var synd för nu har dom knäckt 3.55 så man inte behäver dongel. Homebrew funkar redan och är bara en tidsfråga innan alla managers kommer fungera.
    Det var flera dagar sedan dom "knäckte" den... det kommer ta ngra dagar till kanske ngn vecka eller 2 innan man kan köra backuper normalt utan att behöva modda dessa en j*vla massa...

Som det ser ut nu kan du med MultiMan köra spelen som startar igång med "Direct boot" eller så kan du köra backuper genom att ändra så ps3'an tror det är PSN spel...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Fattar noll
    By Ryze in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 10:35
  2. jag fattar noll hjälp?
    By doa_1 in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-06-30, 23:51
  3. fattar noll! behöver hjälp!
    By Zemu in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-01-24, 11:53
  4. Fattar Noll Om Execute2 Lite