Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Ingen har Messiah chippen!!!!

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Post Ingen har Messiah chippen!!!!

Messiah finns inte alls längre... alltså det finns inga klara, det är någon som ska få dom snart åp börja programmera dom i Taiwan eller nåt, å han kan bara programmera ca 100 om dan, så det lär ju ta ett tag att programmera till alla som ska ha. Allltså hårdvaran finns men den är ej programmerad.. alltså i princip så finns det inga chip, förutom dom som är skickade...
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Njaa, det du läste skrevs ju för 10 dagar sedan och det stod att en person (som det var då) klarar av att programmera om ca 100 st per dag med den utrustningen som fanns då. Säg att han fixar 5 programmeringsstationer till och får hjälp av 10 kompisar med samma utrustning, då har vi 60 stationer med en kapacitet om ca 100 enheter per dygn. Detta ger på 10 dagar 60000 messias klara t.o.m idag ==> djäkligt mycket bättre än vad kristendomen klarat på 2000 år! :-)

MVH

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Nope, det jag skrev här läste jag på en sida alldesles nyss, det är en av psxcares konkurenter så jag vet inte om jag ska skirva namnet här...
    Men det var vad som stod där iaf.
    Sen om det är sant eller inte får du fråga dom..
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Sen vet jag ju inte om jag fattade det rätt heller, men det verkade som att det var ungefär så som jag slrev ovanför
    bara att dom använde en massa svåra ord istället :-)
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Gammal info, i början hade killen som programmerar chipen bara en programmeringsutrustning avsedd för utvecklare, den tar typ en kvart på sig per chip.

För några veckor sedan fick dom leverans av en "gang-programmerare", dvs en programmerare som programmerar många chip samtidigt. Med den skulle dom kunna göra c:a 1000 chip/dag eller något sådant.

Men vad jag förstått programmerades inga chip på ett tag pga ett fel i koden som nu är fixat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Falun
    Respekt
    24

Den här koden du snackade om hansi, är den koden så att messiah kommer funka på v4or eller något annat?

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

re gatufight

jag sa inte att du läste det för 10 dagar sedan, jag skrev att det SKREVS för 10 dagar sedan (hur f-n ska jag kunna veta när du läste det?) :-)

Det är möjligt att det är mycket mer än 10 dagar sedan jag läste det första gången, men i vilket fall som helst så har det runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Neo 4 utvecklarna (och deras hejarklack) lägger enligt mig ner alldeles för mycket krut på att dissa [oops, rinkebykomplex?] messiah. Det är på en av deras hejarklacksmedlemmars sida du läst det så du vet det... :-)

Sköt om er!

[This message has been edited by bisterfinnen (edited 07 February 2002).]

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Hehee, det är när ni smågangsters börjar spekulera över gamla news som rykten uppkommer... =P~

Ta det lungt bara så ordnar det sig nog, och kolla efter posts från Hansi eller någon som har koll...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

MEN!!!!
    Den sidan jag läste det på skrev det typ igår eller nåt, och dom är inte några jävla neo4 freakz... dom är konkurenter tiull psxcare alltså en firma som säljer elektronik produkter
    Dom hade fått in messiah chip men dom har tagit slut, precis som psxcare, bara det att deras leverantör vill att dom ska kalla cippet för xmod istället för messiah, efter strulet med sony.
    Detta står klart och tydligt på deras hemsida, och vid sidan på deras hemsida står det "nyheter" och igår hadfe det kommit en ny nyhet som hette Messiah status och där stog det som jag skrev ovanför... Pwuh.... så de så :-P

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Aug 2001
    Från
    gävle, sverige
    Respekt
    24

Smile

Sammanfattningsvis kan vi alltså säga att man ska ta alla "sanningar" som skrivs på internet med en nypa salt...

MVH

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Ahh, wathever man, så stod det på deras hemsida - Belive it or not.

Ja orkar inte bry mig, ingen tror mig ändå *snyft* :-)

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Gatufight: du har så rätt... Men tänk på att det tog ett tag för dem som skrev nyheten på hemsidan. Så även om de är "nyheter" för dem så är det Old news "In real life". Det blir lixxom en nyhet på en nyhet på en nyhet. I slutändan så är det inte en nyhet längre =)

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

hmm...

------------------
    ~~~~~Ps2~~~~~
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Nu skriver samma firma att dom som skulle "råvaran" har fått den och börjat programmera så alla firmor sam har beställt messiah kommer att få dom runt nästa vecka!

Dessutom har det kommit en ny messiah sida www.china-messiah.com check it out-->
    ~~~~~Ps2~~~~~

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

18:42 Feb09 2002. Elvis has entered the building - shipping is IMMINENT (dumbfucks)

[Inte mina ord]

[This message has been edited by ordeith (edited 09 February 2002).]

Registrerade
    Apr 2001
    Respekt
    25

eftersom jag känner folk som har messiah så vet jag att em är redan gjorda för länge sedan=)

------------------
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"
    Redcheat

"PsX & Ps2 Will always Rock"

Registrerade
    Feb 2002
    Från
    svergie
    Respekt
    0

Cool

hej!!! jag har messiah chipp!!!
    köpte av en kille på xxxxxxxxx....
    metalgear rockar fett!!!!!

------------------
    kefka

[This message has been edited by Hansi (edited 28 February 2002).]
    kefka

Liknande diskussioner

1. varför har jag ingen mapp F??
    By ozzman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 16:23
  2. har ingen cue
    By Aikido in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-23, 14:42
  3. messiah - ingen livstegn
    By sp1 in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-11-18, 09:06
  4. vadå ni är de enda som har messiah i sverige?
    By Ante Lionheart in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-02-06, 17:55
  5. Fortfarande ingen vibration med Messiah och PS2
    By V in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-02-04, 18:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner