Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!

    Hej!

    Vill ha hjälp att få igång nätverket på min Jtag! Vågar inte pilla för mkt så det ska bli nåt fel! Vill kunna updatera Freestyle dash 2.0 igenom den inbyggda uppdaterings funktionen. Vill få igång Xlink Kai. Och ftpn, så man kan lägga över grejer smidigt! Skulle villa ha jtagen uppkopplad så att man alltid har tillgång till dessa funktioner, utan massa krångel!

    Kan tillägga att jag har så att min jtag auto bootar till Freesyle dash 2.0 Rc1.1, men har lagt till XeX Menu så att det finns under Homebrew! Den är uppdaterad med senaste kinect dash med nya avatarerna och allt!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bara sätt i en nätverkskabel som är kopplad till en router som din dator är kopplad till och som även är kopplad till internet så löser det mesta sig

    Xlink Kai tror jag kräver att du kör det på datorn också... men inte säker på hur det är med nya FSD funktionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Ok! Testat så förut men då har hela freestyle dash blivit sjukt segt! Och internet funka ibte då! Och har varit tvungen att lägga in det, på nytt för att få bort seg heten.. Har ingen router, har modem från bbb med 4 internet utgångar! Inga inställningar som måstes göras först? Använda vanlig eller korsad nätverkskabel?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tosse82 Visa Inlägg
    Ok! Testat så förut men då har hela freestyle dash blivit sjukt segt! Och internet funka ibte då! Och har varit tvungen att lägga in det, på nytt för att få bort seg heten.. Har ingen router, har modem från bbb med 4 internet utgångar! Inga inställningar som måstes göras först? Använda vanlig eller korsad nätverkskabel?
    Dom modemen brukar väl ha inbyggd router som bara dom kommer åt? nej, du ska inte behöva några speciella inställningar, behövs det kan du ringa BBB supporten och be dom om hjälp, säg bara att du vill att din xbox ska komma ut på nätet du kör med vanlig kabel om du inte kör direkt mellan dator och xbox...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Har fått det att funka! Bugga ur totalt när jag hade freestyle dash på usb minnet, men la in det på min externa usb hdd och nu funkar det kanon Internet och allt! T om med title update funkar nu perfekt Nu ska jag bara orka få igång xlink kai
    Last edited by Tosse82; 2011-01-08 at 17:41.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Någon mer dom upplever fel med att ansluta till ftp få fsd, senaste betan? Jag får incorrect login ungefär var tredje försök, trots att allt stämmer (har info i favoriter, bara connectar). När jag väl är inne funkar det klockrent dock..

    Sent from my Desire HD

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Intressant... ta upp det som en bugg

    Vilken klient använder du annars? och är du säker på att konsollen har just det IP nummret samt har FTP servern igång? den är avstängd när man installerar den... du får typ starta den i settings!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  2. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59
  3. XLink Kai vista 360 hjälp
    By DrMyxo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 15:23
  4. Uppdatera xbmc som dash
    By murklan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-23, 18:57
  5. hjälp....me xlink kai
    By gagge3 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-19, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •