Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Varning! Falska CFW's finns nu ute på nätet!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44

Exclamation Varning! Falska CFW's finns nu ute på nätet!

http://www.ps3hax.net/2011/01/beware...-your-console/ <--- läste precis det här...

Det var inte mycket annat man kan vänta sig... när det kommer något som typ ALLA vill ha och längtar efter så kommer det komma mycket falska grejer...

Några tips på hur du kan säkerställa att det handlar om äkta varor och inte falskheter;

1. Vänta ngra dagar så andra haft chans o testa då slipper du råka ut för samma sak som dom

2. Kolla källan, om den kommer från någon känd källa t.ex. logicsunrise eller liknande kan du eventuellt lita på det, men fortfarande... även dessa kan ha fel!

3. Hör med oss här på forumet, om det är något vi hört talas om eller läst oss till kanske det kan vara äkta...

4. Kolla om nyheten finns på andra siter också, om du bara tar nyheten från en sida kan det mycket väl handla om falska rykten, och i värsta fall virus!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Så jävla tråkigt när folk ska förstöra för andra. Det va väl samma sak med PSP emulatorn som visade sig va fake? Konsolen blev brickad. Jag har för vana att invänta feedback från flera olika håll, även när de rör sig om program/hacks från kända hackers då även dom bästa kan göra fel ibland. Såg ju bara hur det blev med downgrade. Blu-ray spelaren slutade fungera.

Så kom ihåg allihop att va försiktig med allt som släpps och invänta alltid feedback, och ladda absolut aldrig ner något som nån okänd person lagt upp på ett litet forum. Är man försiktig så har man inget att oroa sig för.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kommer alltid folk som kodar för att förstöra för alla andra, det är kul för dom... men inte för alla andra
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Skottpengar på dom!

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    kan någon säga vad man ska göra.. en guide typ på det som funkar.. har ett ps3 160gb 3.55. CFW?? e det nåt eller... snälla och om denna fråga inte ska vara här vart eller vilka forum ska jag in på hej och tack

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Finns ingenting att säga eller göra, om du frågar så vet du inte att det inte finns någon custom firmware som kan ladda backups änsålänge (jag får känslan av att det är vad du är ute efter)... men antadligen kommer man bara göra som med en normal updatering i framtiden...

Nu börjar det ialf hända lite saker

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Finns ingenting att säga eller göra, om du frågar så vet du inte att det inte finns någon custom firmware som kan ladda backups änsålänge (jag får känslan av att det är vad du är ute efter)... men antadligen kommer man bara göra som med en normal updatering i framtiden...

Nu börjar det ialf hända lite saker
    Det är så man fått in nuvarande CFW's iaf
    Google is your friend!

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är så man fått in nuvarande CFW's iaf
    Det känns som det är äckligt nära att vi snart har CFW som bootar backups....
    http://psx-scene.com/forums/f6/first...eleased-75125/

Multiman verkar funka... och tydligen ska spel som stödjer direktboot funka...

Lista på spel som stödjer och inte stödjer direktboot=discless
    Last edited by Electron; 2011-01-10 at 13:05.

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Swizzy!? Hur och vad behöver jag för att kunna fixa detta till mitt ps3. Som jag tror har fattat så finns det saker men allt e inte klart!? eller har jag fel..tack

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Du behöver ett ps3 och ett usb minne...
    Det går inte att starta spelkopior idag... men det kommer ganska snart känns det som!

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Jereminho Visa Inlägg
    Swizzy!? Hur och vad behöver jag för att kunna fixa detta till mitt ps3. Som jag tror har fattat så finns det saker men allt e inte klart!? eller har jag fel..tack
    de finns inte så mkt att göra just nu för att lätt kunna starta backuper på en 3,55, ända är la att lägga in geohots patch så kan du iaf starta spel som stödjer directboot genom multiman som Electron skrev.
    men tycker att du ska hålla dig undan från "netkas and flukes1 peak and poke FW" förens de funkar som de skall.
    annars är de bara att vänta som gäller=) och ni som ligger på 3,41 råder jag att inte uppdatera ännu om ni vill starta backuper!

va tålmodig! man vinner inget pris av att vara bland dom första som kan köra backuper på CFW, men man förlorar nått när man brickar sin ps3a
    Last edited by matte.90; 2011-01-11 at 16:38.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 31
    Senaste inlägg: 2010-02-24, 22:12
  2. Wii på nätet
    By Mikael71 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 22:53
  3. nätet
    By zedlebak in forum PSP - Playstation Portable