Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: PS3 Jailbreak

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    PS3 Jailbreak

    Hej
    Jag har en PS3 Jailbreak
    Går utmärkt att starta med den
    Har 3.41
    Lagt in ftp och gaia manager och backup manager
    Lagt in flertalet spel på den interna hårddisken.
    Ser dom när jag kör Gaia, men bara några fungerar
    Får ofta att Eboot.bin inte hittades och en frågar om man vill rätta till säkerhetsinställningarna.
    Nått spel säger att den kräver 3.50.
    Provade Arthur and the revenge och där får jag spelet att starta och sen kommer error 8002291B och den fastnar.

    Några förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    I den klistrade tråden ( PS3 felkoder Errorcodes ) har jag specat den infon


    8002291B - Registration of the information could not be completed. The game will quit. *Delete gamesaves if it is the first time and game data and or try another Manager software for starting backups*

    Har lite med Trophies o göra o händer även för folk som försökt köra Modern Warfare 2, räckte oftast med att radera sparfilerna en gång o prova igen. Eller med en annan Backup Manager mjukvara ( t.ex Gaia )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok!
    Sökte efter den felkoden där, men hittade den inte
    Vart ligger gamesaves?
    Det är första gången jag försökte starta det spelet och det med Gaia

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gamesaves ligger högre upp under GAME data eller något i samma menyrad du startar originalspel eller gaia från
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok!
    Läste någonstans att man måste ha en orginalskiva i samtidigt...är det så?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    vissa spel kräver det, lägg i valfritt Ps3 spel i din ps3 efter du bootat upp den i JB läge
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Det hjälpte inte att tömma gamesave data...fler tips hehe

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Får fasiken nästan inga spel att fungera...kanske lägga ner detta och fortsätta spela Wii och Xbox 360
    Provade med NFS precis, men den hoppar bara ut till ps3:ans start igen

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    När det gäller NFS så behöver du en fixad eboot som finns här:

    http://psx-scene.com/forums/f187/ebo...ository-74327/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av aceace Visa Inlägg
    Får fasiken nästan inga spel att fungera...kanske lägga ner detta och fortsätta spela Wii och Xbox 360
    Provade med NFS precis, men den hoppar bara ut till ps3:ans start igen
    många spel kräver att du har en spelskiva i konsollen, det som backupmanager programen gör då är att ändra stället spelen ska läsa ifrån... det vill säga du vill att den ska läsa från hårddisken istället för från skivan... vissa spel kräver ändringar i eboot.bin och andra kräver andra ändringar för att starta, dom senaste spelen kräver majoriteten någon form av patch för att fungera... dom äldre spelen brukar fungera rätt bra som dom är
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Kan ju vara att du använder just psjailbreak eftersom deras dongel suger nåt överjävligt. deras payload klarar ju inte hälften av vad opensource varianterna klarar.
    Många lite nyare spel kräver ju att du kör en nyare payload tex Hermes 4b eller PL3 och det klarar ju inte din dongel, tyvärr.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Kan ju vara att du använder just psjailbreak eftersom deras dongel suger nåt överjävligt. deras payload klarar ju inte hälften av vad opensource varianterna klarar.
    Många lite nyare spel kräver ju att du kör en nyare payload tex Hermes 4b eller PL3 och det klarar ju inte din dongel, tyvärr.
    det är med största sannolikhet det som är problemet men o andra sidan är CFW'n snart här... for real
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xbox jailbreak
    By bena in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 09:06
  2. Frågor om jailbreak till ps3
    By 787875 in forum Playstation 3
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 23:13
  3. Linux + Jailbreak?
    By Bj0k in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-10-09, 09:09
  4. Jailbreak FW 2.2.1
    By Barritus in forum iPhone
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:55
  5. Jailbreak
    By Bugz in forum iPhone
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 14:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •