Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Officiella PS3 Custom Firmware tråden

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Officiella PS3 Custom Firmware tråden

Nu har man släppt en 3.55 Custom Firmware med stöd för att läsa/skriva direkt till minnesadresser (peek/poke).

Peek/Poke behövs för att kunna lägga in motsvarande payload/patchar som en jailbreakdongel för att kunna köra backupmanagers och osignerade spel

(vad jag förstått iaf...)

Nästa steg är ju en custom firmware där sådana patchar redan är inlagda från början, men det rör på sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Finns ute nu

http://psx-scene.com/forums/f6/ps3-3...ow-work-75196/

Notera att det finns för tillfället inga backup managers ute som funkar med de syscalls
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Finns ute nu

http://psx-scene.com/forums/f6/ps3-3...ow-work-75196/

Notera att det finns för tillfället inga backup managers ute som funkar med de syscalls
    Bara en tidsfråga innan dessa släpps
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Innebär detta att man efter att ha uppgraderat till patchad CFW och sen geohots CFW kan man starta spelen utan dongel?
    Med andra ord sitta i soffan, dra igång PS3 med kontrollen, starta ett spel från HDD genom (uppdaterad) BM?
    Måste EBOOT.BIN fortfarande patchas/signeras för att fungera?
    Last edited by Game_Freak_se; 2011-01-11 at 00:41. Anledning: typo
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Innebär detta att man efter att ha uppgraderat till patchad CFW och sen geohots CFW kan man starta spelen utan dongel?
    Med andra ord sitta i soffan, dra igång PS3 med kontrollen, starta ett spel från HDD genom (uppdaterad) BM?
    Måste EBOOT.BIN fortfarande patchas/signeras för att fungera?
    Vad jag känner till änsålänge ska det väl vara ungefär så det kommer vara, du kommer inte behöva patcha om eboot för att den ska fungera på en "lägre mjukvara" det vill säga, 3.50 spelen ska fungera som dom är om det inte blir några kompabilitets problem med att dom t.ex. har hårdkodade sökvägar...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad jag känner till änsålänge ska det väl vara ungefär så det kommer vara, du kommer inte behöva patcha om eboot för att den ska fungera på en "lägre mjukvara" det vill säga, 3.50 spelen ska fungera som dom är om det inte blir några kompabilitets problem med att dom t.ex. har hårdkodade sökvägar...
    Ok, så de spel som fungerar idag med 3.41 kommer att fungera så i alla fall (troligtvis givetvis)?
    Fattar att man inte kan sia i framtiden, men vad man tror sig veta i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Håll er borta från peek/poke patchen. Den gör mer skada än nytta. Sony tog bort möjligheten att utnyttja syscalls med 3.55 och gör så att PS3an stänger av sig själv om den utsätts för angrepp.

Så för att vara helt säker på att inte sabba din maskin, ta bort patchen och kör bara Geohots CFW tillsvidare.

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Det är också viktigt att betona att om folk vill fortsätta spela backuper, så måste de hålla sig kvar på 3,41 och fortsätta jailbreaka med dongel tills vidare.
    Jag är inne på teamets IRC-kanal och det verkar som om det är en bra bit kvar innan de får fram en fullt fungerande cfw.

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Självklart kommer det dröja tills det kommer en stabil cfw... dock tror jag inte att de kommer dröja så länge tills det går att starta backups...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    En del backups går redan att starta på 3.55 genom att lura PS3an att tro att det är ett PSN spel. Det hackers måste göra är att hitta andra lösningar än syscalls, då den lösningen är med eller mindre omöjlig numera, och där tror jag Multiman är nära att lyckas. Direct boot använder inte syscalls utan startar direkt från EBOOT. Så de är bara att hålla ut ett tag till och vänta på kommande information.

För er som vill spela backups, uppdatera inte till 3.55 än. 3.41 är fortfarande de bästa FW för backups. Uppdatera endast till 3.55 om du vill komma åt PSN och köra homebrew.

Liknande diskussioner

1. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 21:42
  2. R4 Revolution - officiella tråden
    By Mulven in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 16:14
  3. Inlägg: 101
    Senaste inlägg: 2007-12-13, 21:00
  4. R4 Revolution - officiella tråden
    By Mulven in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 13:16
  5. Officiella Undiluted Platinum tråden
    By Hansi in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 16:26