Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: [Guide]: Installera CFW på en PS3'a

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    [Guide]: Installera CFW på en PS3'a

    Saxat från PS3Hax.net sålänge, skriver om guiden sen på svenska
    Citat Original inlägg av Pirate Visa Inlägg
    How to install custom firmware on your PS3
    This tutorial will teach you how to install custom firmware on your PS3. The recent developments of custom firmware’s use PUP files which install the exact same way as the original PS3 firmware PUPs. This guide is straight of the PS3 home page and can be used for any custom firmware out there, in this tutorial I will use Geohots CFW.


    Requirements:
    · PS3 on FIRMWRE 3.55 (so update it to v3.55/latest firmware first)
    · USB/Flash Drive

    How to setup PS3 CFW (Normal Method):
    [SPOILER]
    Setting Up the Firmware:
    1. Create a folder on the storage media in which to save the update data. Using a PC, create a folder named “PS3” on the storage media or USB device. Within the PS3 folder, create a folder named “UPDATE”.



    2. Download your PUP file. This can be your original PS3 firmware or a Custom Firmware. You can download original PS3 firmware HERE, you can download Geohot Custom Firmware HERE. Search on front page for any new custom firmware that may come out after this guide has been posted

    Notice
    Updating the PS3

    • Do not turn off the PS3™ system or remove the storage media or USB device during an update. If an update is cancelled before completion, the system software may become damaged, and the system may require servicing or exchange.
    • During an update, the power button on the system front and PS button of the controller are inactive.
    • Insert the storage media or USB device that contains the update data in the PS3™ system.
    • From the home menu, select (Settings) > (System Update), and then press the (X) button.


    • Select [Update via Storage Media], and then press the (X) button



    • The system automatically searches for and finds the update data saved on the storage media or USB device.
    • Start the Update


    • Press the (X) button to start the update. Follow the on-screen instructions to complete the update.


    How to setup PS3 CFW (Recovery Method) - Use this way if you are having issues installing using the normal method.

    Tutorial by Zimbio.com
    Step 1: Plug a USB stick into your computer
    Step 2:Download PS3UPDAT.PUP file.
    Step 3:Create folder PS3 and then create folder UPDATE inside it.
    Step 4:Unzip Jailbreak.zip to PS3UPDAT.PUP and put PS3UPDAT.PUP filein /PS3/UPDATE/ folder of your USB drive.
    Step 5:Power down you PS3 console and put USB drive.
    Step 6: Now press and hold the power button, the system will startup and shutdown again.
    Step 7:Release the power button, then press and hold power again, you’ll hear one beep followed by two consecutive beeps.
    Step 8:Release power then follow the on-screen instructions. You’re now in the recovery menu.
    Step 9:Connect the USB device and select “System Update.”
    Step 10:Choose Update via Storage Media
    Step 11:It will say it found Version 3.55-jb
    Step 12:Choose OK
    Step 13:Accept Conditions and Install Update
    Step 14:After less than a minute, your PS3 will update, beep 4 times then shut down.
    Step 15:Power up your PS3 (You will have to do it on the console and not by the controller)
    There you have it, custom firmware on your PS3!
    Information som kan vara viktig:

    Nedan följer en lista med olika modeller och dess nand storlek, 3.55 Waninkoko ska vad jag läst mig till bricka konsoller med 256mb nand samt slim...

    Kod:
    CECHA = 256MB
    CECHB = 256MB
    CECHC = 256MB
    CECHE = 256MB
    CECHG = 256MB
    CECHH = 16MB
    CECHJ = 16MB
    CECHK = 16MB
    CECHL = 16MB
    CECHM = 16MB
    CECHP = 16MB
    CECHQ = 16MB
    
    SLIM NAND SIZE
    
    CECH-20..A = 16MB
    CECH-20..B = 16MB
    CECH-21..A = 16MB
    CECH-21..B = 16MB
    CECH-250.A = 16MB
    CECH-250.B = 16MB
    CECH-250.A = 16MB
    CECH-250.B = 16MB
    CECH-251.A = 16MB
    CECH-251.B = 16MB
    Last edited by Swizzy; 2011-01-17 at 23:50.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Härligt, men det är inte backup manager med i denna guide = går inte att installera piratspel ?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga pirat spel ännu nej... tyvär... det kommer med tiden
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Blir man bannad om man kör online med detta eller ? om man blir, kan man ta bort jb och installera originalet för att sedan köra online utan att bli bannad ?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nisselox Visa Inlägg
    Blir man bannad om man kör online med detta eller ? om man blir, kan man ta bort jb och installera originalet för att sedan köra online utan att bli bannad ?
    Ingen som blivit bannad änsålänge vad jag känner till, men det är lite för tidigt för att kunna svara på om sony kommer banna folk eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Funkade utan problem! Tack för guiden Swizzy, bara och börja installera massa PSN spel =). Nåt mer roligt man kan göra med geohot3.55, några tips swizzy?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inte mycket mer roligt jag känner till i'm afraid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ingen som blivit bannad änsålänge vad jag känner till, men det är lite för tidigt för att kunna svara på om sony kommer banna folk eller ej...
    Okej men om dem nu börjar banna, kan man ta bort jailbraket och köra legit så att säga utan att sony märker något?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nisselox Visa Inlägg
    Okej men om dem nu börjar banna, kan man ta bort jailbraket och köra legit så att säga utan att sony märker något?
    Det är i dagsläget inte möjligt att ge ett bra svar på, det går att ta bort jailbreaken ja, men kan sony märka det? svårt för oss som inte sitter och grottar runt i maskinen själv att svara på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är i dagsläget inte möjligt att ge ett bra svar på, det går att ta bort jailbreaken ja, men kan sony märka det? svårt för oss som inte sitter och grottar runt i maskinen själv att svara på...
    okej men tack för infon du hade

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2011-03-18, 21:01
  2. GUIDE: Installera CFW på PSP-3000 och 2000
    By allewii in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 15:26
  3. Guide: Installera USB-Loader
    By allewii in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 74
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 07:41
  4. Guide till Tv-guide?
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •