Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Har Geohot blåst oss ????

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21

    Har Geohot blåst oss ????

    hittade detta på Console-spot

    Well guys you missed a lot of drama in the scene last night, apparently Geohot has added in anti piracy measures into his jailbreak which prevents people from patching LVL2. We dont personally think thats very fair of Geohot, and to us seems like he is cupping Sony’s balls to try and get a job… Anyways, the plans for today are for fluke to jump into the LVL 1 Poking.. Read the log after the jump.

    Jävligt fult av honom i såfall. ;(
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Det är inte Geohot som lagt in anti lv2 patching, det är Sony som ligger bakom de med senaste 3.55 firmware, en säkerhetsåtgärd från deras håll med andra ord.

    Flukes1 som släppte den icke fungerande peek/poke för 3.55 ska testa att använda lv1 i stället för lv2, och vi lär inte höra något mer om det förens i morgon.

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Det kommer, GeoHot har gjort det största jobbet med failOverflow. Flukes1 är väl herren som ligger bakom Pirat delen så att säga

    Med detta kommer alla Jailbreak enheter vara värdelösa (förutom nedgradering då).

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    NEJ GeoHot har inte blåst oss!

    http://psx-scene.com/forums/f6/fluke...nto-lv1-75322/

    Leta efter fler källor innan ni ger er in på att flambera någon oskyldig.

    Vad gäller JB så kommer dom inte att bli värdelösa, det finns dom som inte kommer att våga lägga in CFW utan sitta kvar med FW 3.41 typ, dessa kommer att vilja lägga vantarna på en JB billigt iofs!

    GeoHot har ALDRIG varit ute efter att vilja piratkopiera spel till PS3, inte vad jag känner till i alla fall, det jobb han gör är att göra konsolen tillgänglig för egenproducerade program som kanske gamla hederliga MediaCenter eller nått annat skoj, alla har vi våra intressen

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Inlägg
    66
    Respekt
    21
    Vad jag kunde få ut av det mesta i den forum tråden är ju att Gayhot och lagt in en egen security då det väl ändå det svinet som skall stå till svars.?

    Man kan ju fråga sig varför att sabbar för andra hackers (kan ju vara så att han har fått jobb på SONY?)


    Citat Original inlägg av GuteX Visa Inlägg
    NEJ GeoHot har inte blåst oss!

    http://psx-scene.com/forums/f6/fluke...nto-lv1-75322/

    Leta efter fler källor innan ni ger er in på att flambera någon oskyldig.

    Vad gäller JB så kommer dom inte att bli värdelösa, det finns dom som inte kommer att våga lägga in CFW utan sitta kvar med FW 3.41 typ, dessa kommer att vilja lägga vantarna på en JB billigt iofs!

    GeoHot har ALDRIG varit ute efter att vilja piratkopiera spel till PS3, inte vad jag känner till i alla fall, det jobb han gör är att göra konsolen tillgänglig för egenproducerade program som kanske gamla hederliga MediaCenter eller nått annat skoj, alla har vi våra intressen
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, vad jag förstår så har han lagt in extra skydd för LV2, varför vet jag inte... men jag tvivlar starkt på att han fått anställning hos sony redan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    38
    Respekt
    14
    [Gen]Evil-A du tycks ha missat att som GuteX är inne på och bla Swizzy tagit upp i andra trådar att många hackers inte är ute efter att spela pirat spel utan för att använda egenproduceradeprogram och otheros som som jag fattat det var den utlösande orsaken till att hackers gav sig in på att hacka ps3...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    UPDATE: The info below is little wrong, Geohot had nothing to do with anti-lv2 checking, in fact it is SONY themselves that added more checks to make sure lv2 is not PATCHED starting with their new v3.55 firmware!

    So all those flaming Geohot, they should not be, they should be flaming Sony!
    http://psx-scene.com/forums/f6/fluke...nto-lv1-75322/

    verkar bara vara ett missförstånd=P
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  9. #9
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Men det verkar som att SONY inte har nått mer att komma med än en stämmning

    kolla psx-scene, ps3-hacks & psgroove.


    Alltså kan inte SONY täppa hålen i konsolen


    GeoHOT / Failoverflow vs SONY

    Let the fight begin,

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Och det ser ut som dom sprider rykten att dom kan låsa din ps3a för att du jailbreakar den... varför har dom inte redan gjort det isf?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Amen herre GUUD!
    Om folk inte slutar klaga snart lär han gå över till den ljusa sidan då han får mer uppskattning ( ej nödvändigtvis mer betalt ) o patchar konsolen så inget går att komma åt likt en liten rysk labbråtta som säljer sig till de allierade för mer ost o nystädad bur en gång i veckan......

    Det var inte hans fel att Other OS försvann, han gjorde t.om en CFW 3.16 GeoHot som fick tillbaka den )

    *suck*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Och det ser ut som dom sprider rykten att dom kan låsa din ps3a för att du jailbreakar den... varför har dom inte redan gjort det isf?
    Om dom låser en PS3 som står i sverige så går kunden bara till butiken och reklamerar den...några rader töntig text som man klickar förbi när man går online räcker inte långt mot konsumentköplagar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om dom låser en PS3 som står i sverige så går kunden bara till butiken och reklamerar den...några rader töntig text som man klickar förbi när man går online räcker inte långt mot konsumentköplagar...
    Det är precis det jag menar... och om dom kunde göra det... varför har dom inte gjort det än? Nu har dom ju stämt geohot och failoverflow, borde dom inte teoretiskt sett vidtagit "ban" åtgärder innan det isf?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Det är precis det jag menar... och om dom kunde göra det... varför har dom inte gjort det än? Nu har dom ju stämt geohot och failoverflow, borde dom inte teoretiskt sett vidtagit "ban" åtgärder innan det isf?
    du har helt missat det faktum att Sony är giriga japaner... dom är inte smarta... dom är inte som microsoft som utnyttjar hacket istället för att motarbeta det, visst microsoft gör sitt för att hindra backuper men dom vet å andra sidan att dom får mer pengar av att stänga folk ute från live efte ett tag då folk köper nya konsoller istället. dom tjänar på det... Sony å andra sidan vill bara ha pengar snabbt, och dom förlorar multum på att sälja fler konsoller, dom tjänar mest på spelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PS3 3.55 Jailbreak! Geohot visar hur!
    By himi in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 19:22
  2. Blåst?
    By Macdonalds in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-13, 21:02
  3. har jag blivit blåst?
    By Mahjar in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 23:18
  4. jag är nog blåst/superdisc
    By mekholm in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 10:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •