Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Får ej igång Assassins creed brotherhood m. samsungläsare

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Får ej igång Assassins creed brotherhood m. samsungläsare

    Hej, jag har en 360 med samsungläsare inköpt hos psxcare för över 1 år sen. Har nu iXtreme LT flash och har sabbat en växande mängd Verbatim DL-skivor.
    Undrar nu hur man skall gå tillväga då jag försökt följande efter att ha läst flera timmar på en hel hög med olika forum, inklusive detta. Kan dock inte säga att jag finkammat alla trådar här men har iaf gjort såhär och inget sätt har fungerat:

    2 skivor brända efter körning genom ABGX 1.0.5 med autofix 3 inställd.
    1 skiva med iso patchad till wave 3
    1 skiva efter körning genom ABGX 1.0.3 (läste om att eftersom samsung inte gör AP25 checkar så borde man inte heller använda 1.0.5 som är designat för detta)
    Har prövat med activate.iso skivan på alla skivorna då somliga verkar ha fått igång spelet med denna. Har ej funkat.
    Det enda som hänt är att skivorna körda genom ABGX kommer upp som spelbara men när spelet skall laddas kommer Disc read error upp.

    Har bränt någon mer skiva men känns som jag använt alla trick i boken snart.
    Tacksam för synpunkter =/

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har du 12611 dashboard?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Yes box

  4. #4
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Kräver inte AC:BH LT+? Är det inte bara vissa hitachi som sätter AP25?

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Vet inte faktiskt ;O Har läst om folk med samsung som verkar ha fått igång det.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har maskinen HDMI? isåfall är läsaren vid något tillfälle utbytt från liteon till samsung och det kommer inte hjälpa med något annat än att montera en ny Liteon läsare i den... (eller den som satt i från början) och köra LT+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej jäklar var rädd för det, den har HDMI. Då får det bli ett byte. Tack så hemskt mycket för svar, borde har skrivit här innan jag började bränna upp DL-förådet xD

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ahh du som ringde idag kanske? Kom på att jag hade fel när jag sade att Samsung kollade AP25 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ahh du som ringde idag kanske? Kom på att jag hade fel när jag sade att Samsung kollade AP25 :-)
    inte lätt att komma ihåg allt det börjar bli en hel del du och vi andra på PSXCare ska hålla reda på nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Ursäkta om jag lånar tråden lite. Men vi hade en xbox där vi tidigare hade bytt till samsung från liteon (den har hdmi).

    Vi beställde en liteon härifrån, flashade LT+ med jungleflasher, monterade. Fungerar med gamla spel.
    Men när vi stoppar in NFS Hot Pursuit, så "låser sig" xboxen, bilden blir bara svart och går inte ens att ejecta skivan. Enda som återstår är att stänga av den och sen snabbt plocka ur skivan.

    Några idéer vad det kan bero på?
    //yabbah

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Ursäkta om jag lånar tråden lite. Men vi hade en xbox där vi tidigare hade bytt till samsung från liteon (den har hdmi).

    Vi beställde en liteon härifrån, flashade LT+ med jungleflasher, monterade. Fungerar med gamla spel.
    Men när vi stoppar in NFS Hot Pursuit, så "låser sig" xboxen, bilden blir bara svart och går inte ens att ejecta skivan. Enda som återstår är att stänga av den och sen snabbt plocka ur skivan.

    Några idéer vad det kan bero på?
    Det felet ser jag nästan varje dag på jobbet... Felet är att skivan saknar AP25 svaren helt... PATCHA SPELEN MED ABGX360! >_< Autofix Level 3 ska det vara... (och kör version 1.0.4 eller senare)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Ah, tackar. Då ska vi kika det. Men dashboard version: 2.012416.0 bör funka väl? För den är inlagd med orginalskivan på NFS, så bör ju vara ganska ny kan man tycka.
    //yabbah

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2.0.12413.0 är Wave 8 uppdateringen.
    2.0.12416.0 är Wave 9 uppdateringen.
    2.0.12611.0 är den senaste uppdateringen... så ja, det bör fungera då NFS HP är wave 9 men som sagt, skivan saknar AP25 svaren och som skydd stängs DVD'n av
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Har kört ison i abgx och bränt på nytt nu. Men fortfarande samma fel.
    Några nya ideér ?
    //yabbah

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Sluta bränna spel på minimum hastighet och använda Verbatim +R DL skivor kasnke är en lösning och om brännaren är mer än två år gammal byta ut den kanske

    Mitt tips är att bränna skivor i den hastighet de är certifierade för, 8x på 8x brännare etc.
    på CD-R tidens begynnelse var det brukligt att bränna i 1x om man kunde, nuförtiden vobblar skivor mer i lägre hastighet än i högre då brännarna är anpassade för höga hastigheter.

    Minimum 4x skulle jag råda.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Har kört ison i abgx och bränt på nytt nu. Men fortfarande samma fel.
    Några nya ideér ?
    posta en log av skivan från abgx.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Har kört ison i abgx och bränt på nytt nu. Men fortfarande samma fel.
    Några nya ideér ?
    Kört ABGX360 version 1.0.4 eller senare med autofix level 3? jag e 99.9% säker på att felet du har beror på att skivan saknar AP25... versionerna före 1.0.4 stödjer inte AP25 checkarna riktigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Assassins Creed: Brotherhood AP 2.5
    By mireh002 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 20:22
  2. Assassins Creed Brotherhood en snabb fråga bara.
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-28, 12:03
  3. Original Assassins Creed Brotherhood fungerar inte med LT+
    By Drexon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 08:07
  4. Kass bränning av Assassins Creed Brotherhood
    By frotz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 18:21
  5. Assassins.Creed.Brotherhood.XBOX360-GLoBAL
    By TheLithium in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2010-12-03, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •