Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vid byte av original LiteOn 74850c till ny

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Vid byte av original LiteOn 74850c till ny

    Ska man behålla PCB-, laser- och etikett-nummer från original DVD:n eller bör jag byta till numren som står på den nya DVD:n?

    Jag utgår från att jag ska behålla men har aldrig behövt köpt en ny LiteOn till någon kund förut, det har bara varit Samsung och BenQ som gått sönder.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen brukar jag bara flytta över lock/botten och styrkort, på så vis kommer inte MS märka någon större skillnad om dom inte öppnar upp och inspekterar noga
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Bortsett från att man då bryter den vita klisterlappen lite i onödan.
    Men rent generellt så spelar det ingen roll då? Jag vet att man inte idag inte kan bli bannad för att man har fel serienummer men jag undra om det fanns en rekommendation.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ah du flyttar över styrkortet med? Nej fan va jobbigt...........nä det orkar jag inte. Blir till att det får vara fel serienummer.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ah du flyttar över styrkortet med? Nej fan va jobbigt...........nä det orkar jag inte. Blir till att det får vara fel serienummer.
    Hur jobbigt är det att flytta styrkortet på en skala? om man jämför det mot att sitta och ta loss den vita klisterlappen, flasha om med original mjukvaran som du måste köra MRA metoden för att få ut en fullständig dump av och hålla på trixa?

    Ta en bit eltejp, linda den runt kablarna som du löder loss (så att dom ligger stilla i den ordning som sitter) löd loss kablarna, släpp på spärrarna för flatkablarna (du drar bara utåt i kanterna av dom) ta loss dom 2 små skruvarna och gör om processen på andra maskinen (med nya lasern) sen sätter du bara i flaktablarna igen och löder tillbaka kablarna i rätt ordning, det går jätte snabbt tar mig max 5 minuter o fixa om ingen stör mig med massa frågor

    jag löder dom i 300 grader ungefär och jag brukar lägga till lite nytt lödtenn på punkterna för att kablarna ska ordentlig kontakt (blir lite halv svårt annars)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera en 74850C
    By Oddish in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 11:48
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:02
  3. Flasha tebax till original?
    By a00sambe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 02:44
  4. Spel till original hårddisk
    By Force in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 13:52
  5. Från original till HD
    By Marky Mark in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 01:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •