Nyheter, rykten om den kommande 3DS:
regionlås, speltid 3 till 5 timmar, automatiska uppdateringar av mjukvaran
Nyheter, rykten om den kommande 3DS:
regionlås, speltid 3 till 5 timmar, automatiska uppdateringar av mjukvaran
Region låst?! vafan då! en handhållen enhet ska inte regions låsas... då får man ju inte åka utomlands och spela/köpa spel på semestern jue!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Från Nintendo 3ds preview event: Lanseringsdatum blir 25/3
Är det här något för de äldre eller enbart för kids? Provade aldrig DS , antar att det lär vara samma typ av spel till 3DS
länk till presentationen. där visas bla. spel som tidigare inte funnits på en bärbar.:
http://live.nintendo3ds.nintendo-europe.com/
När jag ringde Bergsala o frågade när vi i Sverige får in Rosa NDS-i enheter svarade doim att den inte kommer och om jag beställer från japan eller usa så är de regionslåsta.
En månad senare kommer en rosa i Europa o en vän som köpte en rosa ( tjejkompis ) kan köra europeiska spel på sin rosa DSi.
Så ta regionslåst med en nypa salt... det som jag tror de menar med låst är Nintendo DS store som är unikt för varje region.
Europeiska enheter kommer bara åt den Europeiska shoppen. Japanska endast den Japanska o Amerikanska endast Amerikansk.
Vi lär märka efter den 25te Mars
MEn jag tror personligen det är nyttigt o tänka i banorna ( Kasettlåst alternativt Shoplåst )
Last edited by Pendragon; 2011-01-20 at 12:22.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Hur tror ni de blir med flash kort till 3ds? Kommer det att komma?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Oki så man kan ha typ ett m3i och köra gamla ds spel på 3D men inte 3D spelen i nuläget?
Yep, så vitt jag förstått änsålänge iaf, jag har inte en japansk 3DS, och dom europeiska har inte släppts ännu... men jag kan nästan lova dig att det kommer fungera på europeiska också, kanske det tar ngn vecka eller 2 innan stödet finns till dom också, men det kommer garanterat att komma
Google is your friend!
Väntar in ett flashkort som även sväljer 3DS titlar, mitt japanska 3DS ligger och samlar damm så länge.
Finns det 3ds spel ute på nätet?
Google is your friend!
Tjena! Har köpt ett par engelska 3DS i HongKong. Har sedan tidigare cyclo evo till DS. Dom fungerar inte i 3DS, kommer det någon uppdatering eller gör jag något galet. Återkom gärna med tips, thx!
Bookmarks