Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Fan lack man blir alltså

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14

Fan lack man blir alltså

Jag köpte en hårdisk har fortmateraden till fat32 har gjort en map som heter GAMEZ och överförde en hle del spel som det stod att man skulle kunna köra via extern och hips vips kan jag itne spela nått spel som jag har spelat förr.. fast jag haft dom på intärna disken...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tja med den lilla infon du bidragit med så är det ju svårt o veta om du ens har en Jailbreakad PS3a och installerar managers och om ens spelen kommer gå igång om de har stöd för att köras via exterdisk o bluttan blä.

1. Vilken System mjukvara kör din PS3?
    2. Vilken Dongel använder du o vilken uppdatering?
    3. Köpt dongeln hos oss ?
    4. Bootat upp i JB mode rätt ?
    5. Installerat en Manager som är kompatibel med det du vill göra ?
    6. vi kan väl börja där.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    1 jag använder 3.41 downgreade från 3.50 för ett tag sen.
    2 Ps3key deras nya update PS3Key v4.5
    3 Ja den är köpt av er
    4 Jopp den lysser blått och verkar pigg och gran
    5 har multiman för installerat det i går och annars har jag kört med gaiamanger

mitt svar är det jag vill göra är kunna spela spelen

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tja om du bootar upp din Ps3 och får *install packages .pkg bla bla så borde det ju fungera, om inte så kansnske du glämt system.dat filen på din Ps3key dongel förutom firmware.bon filen.

Vissa har haft problem när de inte lagt med system.dat filen och bytt ut de tre utropstecknen i den html filen som Ps3keyn får med uppdateringen mot 3.55 för att den skall "spoofas" rätt...

Prova det och återkom
    MEn bootar du upp din ps3 ( utan ström, i med ström power/eject snabbt efter varandra med enbart ps3key i maskin o sen om den triggat rätt dkall du se *install .pkg menyval en trappa upp i menyn.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    ska göra det men fattar inte i förgår kunde jag ju lira men driekt när jag smackade in hårdisken iusben så ser jag spelen men jag blir kickad direkt när jag mountar spelet...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    Pendragon
    Läst nyss att multiman skulle funka på geohots 3.55?

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Funkar bara att starta spel som inte kräver directboot... du måste då ha en moddad eboot.
    Jag har en Mafia 2 version hemladdad som inte kräver skiva, den bör funka på de sättet!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Cryton Visa Inlägg
    Pendragon
    Läst nyss att multiman skulle funka på geohots 3.55?
    Geohots 3.55 har inte stöd för PSJailbreak donglar o startar därför inte spel!
    Har du uppdaterat med den så är det en förklaring till varför saker strular.

Donglarna fungerar bara på 3.41 mjukvara o inte högre.
    Kastar du in högre o måste nedgradera blir du på FETA ps3or av med Blålaser film stödet helt. men du kan använda donglarna för spel.

Skillnad på äpplen ( USB onglar ) och päron ( Custom Firmware )

CFW är inte genomarbetat tillräckligt.
    / Pendragon

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    jomen tur att jag inte har gjort det då, men hur som helts hur fan får jag igång mina grejor kan du göra en Guide för handikapade...dummis förstår jag mig inte på.. haha

Näe men jag menar jag laddade hem en fixpremmisson som gör att när spelet inte funkar och igentligen ska bli blackscreen så ska han kicka mig tillbacka till xbm men dirket när jag moutar ett spel så kickar han mig ditt... jag vet att tx bilar fungerar som spel men jag får inte igång det nu :O helt jävla sjukt!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Cryton Visa Inlägg
    4 Jopp den lysser blått och verkar pigg och gran
    lyser blått gör den även om du misslyckas (med Silabs donglarna) det är lite fail... den går nämligen in i upgrade läget efter en liten stund, och tittar man inte på dongeln tillräckligt mycket under uppstart blir man lurad till att tro att den faktiskt fungerar som den ska... >_< man borde ha gjort en annan diod lösning för uppdaterings läget tycker jag... men det kanske bara är jag?

Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tja om du bootar upp din Ps3 och får *install packages .pkg bla bla så borde det ju fungera, om inte så kansnske du glämt system.dat filen på din Ps3key dongel förutom firmware.bon filen.

Vissa har haft problem när de inte lagt med system.dat filen och bytt ut de tre utropstecknen i den html filen som Ps3keyn får med uppdateringen mot 3.55 för att den skall "spoofas" rätt...

Prova det och återkom
    MEn bootar du upp din ps3 ( utan ström, i med ström power/eject snabbt efter varandra med enbart ps3key i maskin o sen om den triggat rätt dkall du se *install .pkg menyval en trappa upp i menyn.
    Det jag sa till dig var att dom tre utropstecknena som finns i html filen byts ut mot 3.55, jag sa aldrig att MAN SKA göra detta, den filen ändrar man inte i huvudtaget...

Det som man behöver byta ut när man går upp till 4.5 på dongeln är:

FIRMWARE.BIN
    SYSTEM.DAT

Citat Original inlägg av Electron Visa Inlägg
    Funkar bara att starta spel som inte kräver directboot... du måste då ha en moddad eboot.
    Jag har en Mafia 2 version hemladdad som inte kräver skiva, den bör funka på de sättet!
    Rättare sagt; startar bara spel som stödjer directboot...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    har fått igång det...alla spelen fungerar som jag testade på multiman som bara kickade mig... Gaia is the shit.. där funkar allt även porr

Liknande diskussioner

1. Argon+lack
    By ogras in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 11:12
  2. blir galen,,blir alltid fel med bränningen!
    By ripley in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 09:38
  3. Alltså vad händer??!!
    By Stre in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-03-20, 22:12
  4. vilket smart XX har jag? (version alltså)
    By bose in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-07, 19:45
  5. Alltså Zone of the enders
    By GaMeR in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2001-05-22, 22:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner