Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 43 av 43

Diskussion: Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kolla dom andra kategorierna, och se till att du har lagt till sökvägen i settings menyn...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kolla dom andra kategorierna, och se till att du har lagt till sökvägen i settings menyn...
    så fixat, tack! visste om det där med sökvägen osv men nu fungerar det! ett problem dock, varje gång jag stänger av boxen så hamnar datumet på 2005, måste in i orginal dashboard och ändra sen in i FSD igen då visar den rätt men så fort jag stänger av den då hamnar den på 2005 igen... :/

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    så fixat, tack! visste om det där med sökvägen osv men nu fungerar det! ett problem dock, varje gång jag stänger av boxen så hamnar datumet på 2005, måste in i orginal dashboard och ändra sen in i FSD igen då visar den rätt men så fort jag stänger av den då hamnar den på 2005 igen... :/
    det går att se till att FSD uppdaterar tiden automatiskt på nätet... kolla settings...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det går att se till att FSD uppdaterar tiden automatiskt på nätet... kolla settings...
    jo kollade där, hmm, ville helst skippa att ha en nätverksladd ansluten, borde fungera som på stock dashboard.. men men iaf TACK FÖR ALL HJÄLP! JÄVLIGT TACKSAM GRABBAR!

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilken version av Xbox 360 är det du har? med eller utan HDMI?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vilken version av Xbox 360 är det du har? med eller utan HDMI?
    Falcon, HDMI självklart, varför?
    Last edited by Gilgamesh; 2011-01-13 at 23:49.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har ingen koll på vilken modell av moderkort har du om du har koll på det? Falcon? Zephyr? Jasper?

    Tippar på Falcon eller Zephyr... men

    vet att Xenon hade väldiga problem med datum sparning och sådär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du har ingen koll på vilken modell av moderkort har du om du har koll på det? Falcon? Zephyr? Jasper?

    Tippar på Falcon eller Zephyr... men

    vet att Xenon hade väldiga problem med datum sparning och sådär
    uppdaterade inlägget, trodde du ville veta om det var HDMI eller inte, men tänkte efter sedan och skrev Falcon också

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    så fixat, tack! visste om det där med sökvägen osv men nu fungerar det! ett problem dock, varje gång jag stänger av boxen så hamnar datumet på 2005, måste in i orginal dashboard och ändra sen in i FSD igen då visar den rätt men så fort jag stänger av den då hamnar den på 2005 igen... :/
    med stänger av, menar du att du rycker strömmen till boxen? 360n har ingen batteribackup så datumet nollställs i så fall.

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med stänger av, menar du att du rycker strömmen till boxen? 360n har ingen batteribackup så datumet nollställs i så fall.
    hehe dumt av mig, hade ryckt ut strömsladden därför

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Lånar en gammal tråd. Har precis uppdaterat till Dash Launch 2.2. Jag jtaggade min xbox på psxcare och ni har lagt launch.ini filen på flash. Så jag kan inte ändra filen. Går det att fixa på nåt sätt? eller få Dash Launch att läsa en annan launch.ini fil som ligger på tex Hdd'n?

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stemas Visa Inlägg
    Lånar en gammal tråd. Har precis uppdaterat till Dash Launch 2.2. Jag jtaggade min xbox på psxcare och ni har lagt launch.ini filen på flash. Så jag kan inte ändra filen. Går det att fixa på nåt sätt? eller få Dash Launch att läsa en annan launch.ini fil som ligger på tex Hdd'n?
    Den läser launch.ini i följande ordning:

    USB -> HDD -> BB Memory Unit -> Flash alltså USB i första hand och sedan går det vidare... filen ska ligga:

    x:\launch.ini

    annars hittar den inte filen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den läser launch.ini i följande ordning:

    USB -> HDD -> BB Memory Unit -> Flash alltså USB i första hand och sedan går det vidare... filen ska ligga:

    x:\launch.ini

    annars hittar den inte filen...
    Ahh. det funkade nu tack för ett snabbt svar!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!
    By Tosse82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 19:53
  2. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  3. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59
  4. default dash
    By Born2BWild in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 22:44
  5. XBMP som default dash
    By Silver2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •