Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Freestyle Dash 2.0 som default Dashboard?

    Hej

    Har en JTAG Xbox360 som jag fick idag, kollade runt lite och hade XexMenu 1.1 samt Freestyle Dash (som inte fungerade) under menyn Game, jag raderade Freestyle Dash och la in den nya (2.0) i en USB sticka och gick in i Xexmenu och startade default.xex så startade den Freestyle Dash 2.0.

    Det jag undrar är hur jag får tillbaka Freestyle Dash under menyn Game eller hur jag gör för att få den att boota direkt till Freestyle Dash utan att behöva starta den manuellt, jag vet att det ska gå men förstår mig inte på guider på nätet, tänkte om någon kan förklara lätt på svenska så skulle det vara nice.

    Även om ni har förslag samt tips på annat man BÖR ha, just nu är det bara XexMenu 1.1 samt Freestyle Dash 2.0.

    Förresten, boxen är JTAG hos er, såg att det finns en switch på ovansidan (se bild), är det något jag behöver bry mig om och vad gör den?

    http://img194.imageshack.us/i/img20110113182259.jpg/

    Tack!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    installera dash launch v2.08 och konfiguera ini-filen att starta fsd när du bootar boxen. du kan även ställa in att den startar andra appar tex xexmenu på valfri knapp. för att använda dessa genvägar till spel/program använder GUIDE-knappen, sedan Y och direkt efter hålla in knappen du lagt genvägen till.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    switchen ser ut att vara någon snabbknapp för att välja miniusben om man vill flasha om nand eller liknande.. en vild gissning.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    okej tack ska kolla det, kollade readme filen lite snabbt, där stod det "have the required freeboot version installed on the console" hur vet jag vilken freebot version jag har?

    edit: verkade som att den automatiskt patchade freebot versionen för Falcon när jag körde installationen.
    Last edited by Gilgamesh; 2011-01-13 at 19:36.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har du 12611 dashboard så har du senaste, då är allt fritt fram.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du 12611 dashboard så har du senaste, då är allt fritt fram.
    jo det är 12611 dashboard, men iaf nu har jag kört igenom installtionen via xex filen, men hur gör jag nu? vart hittar jag ini filen jag ska konfigurera? provade även att kopiera ett spel från skivan via Freestyle Dash, provade både att kopiera över den till HDD1 (som jag antar är 60GB Xbox disken) samt till Game, men jag får inte upp dom under fliken "Xbox 360 Games" vad gör jag för fel? synd att de inte var lika enkelt som på de gamla goda tiderna med Xbox, bara kopiera över spel till hårddisken och starta

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    switchen ser ut att vara någon snabbknapp för att välja miniusben om man vill flasha om nand eller liknande.. en vild gissning.
    Jag tycker det ser ut som att du har fått ett Cygnos 360 V2 installerat? isåfall är switchen till för att starta dom olika nandarna på konsollen (stänga av/slå på chippet) detta styr vilken nand som används, den på moderkortet eller den på chippet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du snackar om att freestyle dash fanns under Game Library var en gammal men fungerande quickboot länk, den ska iaf ha fungerat... jag har inte använt den på skit länge, vi bör även ha installerat dashlaunch 2.06 på maskinen med färdiga autoboot funktioner för XEXMenu på X, FSD 1.20 på B och FSD 2.0 på Y
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag tycker det ser ut som att du har fått ett Cygnos 360 V2 installerat? isåfall är switchen till för att starta dom olika nandarna på konsollen (stänga av/slå på chippet) detta styr vilken nand som används, den på moderkortet eller den på chippet
    Jo det är ett Cygnos 360 V2 installerat, just nu ligger switchen "neråt" om man säger så, har jag något nytta av att röra den eller ska jag låta bli?

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det du snackar om att freestyle dash fanns under Game Library var en gammal men fungerande quickboot länk, den ska iaf ha fungerat... jag har inte använt den på skit länge, vi bör även ha installerat dashlaunch 2.06 på maskinen med färdiga autoboot funktioner för XEXMenu på X, FSD 1.20 på B och FSD 2.0 på Y
    När jag tryckte på den så hamna jag bara tillbaka i den vanliga dashboarden, men när jag tryckte på XexMenu då hamna jag i XexMenu, provade precis att stänga av boxen sen sätta på den och trycka på alla bokstäver (en efter varje omstart så klart) men den boota till vanliga dashboarden, kanske man ska göra på annat sätt?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    Jo det är ett Cygnos 360 V2 installerat, just nu ligger switchen "neråt" om man säger så, har jag något nytta av att röra den eller ska jag låta bli?
    Spelar ingen större roll, om du är den person jag tror det är så pratade jag nog med dig lite grann eftersom det var problem med att JTAG:a din maskin?

    etheir way... det som switchen gör är som sagt låta dig starta dashboards från olika nandar, om du är den person jag tror det är (minns ej vad den personen hette) så kommer det INTE gå att använda den interna nanden till en hackad mjukvara, och du kan inte uppdatera med officiell mjukvara heller då det bränner e-fuses...

    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    När jag tryckte på den så hamna jag bara tillbaka i den vanliga dashboarden, men när jag tryckte på XexMenu då hamna jag i XexMenu, provade precis att stänga av boxen sen sätta på den och trycka på alla bokstäver (en efter varje omstart så klart) men den boota till vanliga dashboarden, kanske man ska göra på annat sätt?
    Det är lite en timeing fråga, du håller säkert in knappen direkt när du startat upp? du ska hålla in knappen en stund efter att konsollen fått kontakt med handkontrollen, typ 1-2 sekunder efter att den slutat blinka ungefär...
    Last edited by Swizzy; 2011-01-13 at 20:46.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag tycker det ser ut som att du har fått ett Cygnos 360 V2 installerat? isåfall är switchen till för att starta dom olika nandarna på konsollen (stänga av/slå på chippet) detta styr vilken nand som används, den på moderkortet eller den på chippet
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Spelar ingen större roll, om du är den person jag tror det är så pratade jag nog med dig lite grann eftersom det var problem med att JTAG:a din maskin?

    etheir way... det som switchen gör är som sagt låta dig starta dashboards från olika nandar, om du är den person jag tror det är (minns ej vad den personen hette) så kommer det INTE gå att använda den interna nanden till en hackad mjukvara, och du kan inte uppdatera med officiell mjukvara heller då det bränner e-fuses...



    Det är lite en timeing fråga, du håller säkert in knappen direkt när du startat upp? du ska hålla in knappen en stund efter att konsollen fått kontakt med handkontrollen, typ 1-2 sekunder efter att den slutat blinka ungefär...
    Det var nog inte mig du pratade med då boxen JTAG:ades i januari 2010 och det är inte jag som ägt den innan men iaf ska jag låta den vara? boxen är förövrigt tillverkad i Mars 2008 om det spelar någon roll.

    det fungerar inte eller så lyckas jag bara inte, men vill bara kunna få Freestyle Dash att fungera utan att starta manuellt, håller på kollar lite youtube videos...

    men det där med att kopiera över från skivan och starta spelen, hur ska jag göra?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bor du möjligtvis i stockholm? isåfall skulle jag vilja be dig dyka förbi butiken så kan vi hjälpa dig mer där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    jo det är 12611 dashboard, men iaf nu har jag kört igenom installtionen via xex filen, men hur gör jag nu? vart hittar jag ini filen jag ska konfigurera? provade även att kopiera ett spel från skivan via Freestyle Dash, provade både att kopiera över den till HDD1 (som jag antar är 60GB Xbox disken) samt till Game, men jag får inte upp dom under fliken "Xbox 360 Games" vad gör jag för fel? synd att de inte var lika enkelt som på de gamla goda tiderna med Xbox, bara kopiera över spel till hårddisken och starta
    i zipfilen finner du info_launch.ini.. döp om den till launch.ini och lägg den i roten på den interna hårddisken.

    ; launch.xex V2.0 config file
    ; parsed by simpleIni http://code.jellycan.com/simpleini/
    ; note that Right Bumper is ALWAYS default to return NXE
    ; currently supported devices and paths:
    ; internal hard disk Hdd:\
    ; usb memory stick Usb:\
    ; memory unit Mu:\
    ; USB memory unit UsbMu:\
    ; big block NAND mu FlashMu:\
    ; CD/DVD Dvd:\ (not recommended to use this one)
    ; buttons can point to any xex, or any CON with default.xex in it on any of the above devices

    ; example entry
    ; Default = Hdd:\FreeStyle\default.xex
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A =
    BUT_B =
    BUT_X =
    BUT_Y =

    Start =
    Back =
    LBump =
    ; Default is what loads when you hold no buttons
    ; leave this blank if you want NXE as default
    Default =

    ; example plugin entry
    ; plugin1 = Usb:\plugin\aplugin.xex
    [Plugins]
    plugin1 =
    plugin2 =
    plugin3 =
    plugin4 =
    plugin5 =

    [Settings]
    ; if true, brining up miniblade in NXE and then pressing Y will cause launch.xex to relaunch for you
    ; note you must release Y button then press desired QuickLaunchButtons after or use default item
    ; if not present default is TRUE
    nxemini = true
    ; if true ping limit will be removed for system link play (thanks FBDev!)
    ; if not present default is FALSE
    pingpatch = false
    ; if true (most) xbla will no longer need yaris patching (thanks mojobojo!)
    ; if not present default is FALSE
    contpatch = false
    ; Normally when a fatal error occurs the xbox will just freeze, setting this to false will cause a reboot or powerdown
    ; if not present default is FALSE
    fatalfreeze = false
    ; when fatalfreeze is set to false, setting this to true will cause the box to reboot, setting it to false will instead have the box shut down
    ; note that this option does NOTHING when fatalfreeze is set to true
    ; if not present default is FALSE
    fatalreboot = false
    ; when set to true, it is possible to hold RB when launching a game to have the region that the game gets from xam spoofed
    ; if not present this is set to false
    regionspoof = false
    ; when regionspoof is true, you set your region here in hex, for examle devkit would be region = 0x7fff
    ; if not present but regionspoof is set to true, this is set to 0x7FFF
    region = 0x7FFF
    ; when set to false, ejecting a dvd video returns you to your default item, set to true to auto exit to dash
    ; if not present this is set to false
    dvdexitdash = false
    ; when set to false, using the exit item in an XBLA game returns you to your default item, set to true to exit to NXE arcade menu
    ; if not present this is set to false
    xblaexitdash = false
    ; when set to true, using miniblades system setting options will not exit to NXE
    ; if not present this is set to false
    nosysexit = false

    ; all comments and fields in this file are optional, you can remove anything you don't need - section headers []
    ; are required for any used options under the section

    ; sorry for any double negatives

    ; njoy, cOz
    har fetmarkerat det du behöver ändra för att det ska passa dig. starta sen om boxen efter ini filen är editerad och ligger på disken.

    lägger du in senaste fsd 2.0 rc 6 så är det enkelt att skanna spelen så de hamnar där du vill.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Såhär ska configuartions filen se ut om konsollen är moddad hos oss på senare tid (vi lägger även in den åt dig redan från början i nanden)

    Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back = 
    LBump = 
    default = 
    
    
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = true
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = false
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Bor du möjligtvis i stockholm? isåfall skulle jag vilja be dig dyka förbi butiken så kan vi hjälpa dig mer där...
    Japp det gör jag kostar hjälpen något eller?

    förresten, såhär står det på kvittot:

    http://img412.imageshack.us/i/img20110113211221.jpg/
    http://img502.imageshack.us/i/img20110113211229.jpg/

    Tack!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jadu, om du dyker förbi imorrn och frågar efter mig så kostar det dig lite fika bröd eller ngt då kan jag installera in allt du behöver på en 360 hårddisk samt fixa så att dashlaunch fungerar... och då även visa dig hur du gör för att kopiera spelen på 360'n i sig (från skiva)

    och eventuellt förklara lite grann hur du gör på en dator, beror på hur trött jag är när du kommer in (jag kommer även jobba på lördag så det går bra då med )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    i zipfilen finner du info_launch.ini.. döp om den till launch.ini och lägg den i roten på den interna hårddisken.



    har fetmarkerat det du behöver ändra för att det ska passa dig. starta sen om boxen efter ini filen är editerad och ligger på disken.

    lägger du in senaste fsd 2.0 rc 6 så är det enkelt att skanna spelen så de hamnar där du vill.
    okej ska försöka fixa det, tydligen hade jag 2.0 BETA, håller på ladda ner RC 1.6 som verkar vara den senaste. tack

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    YES! lyckades till slut!! den startar med Freestyle Dash 2.0 nu så då var det problemet fixat, tack för all hjälp!

    nu vill jag få hjälp med att kopiera ett spel från en skiva så jag får upp den under fliken Xbox 360 Games i Freestyle Dash, jag la precis in Alan Wake tex, trycker på Copy DVD, får då fram en ruta där jag ska välja vart den ska hamna samt att jag kan välja om jag ska ha med systemupdate mappen eller inte, när jag trycker på change, så får jag fram DVD:, Flash:, Game: Hdd1: HddX, vart ska den hamna samt ska jag ha med systemupdate mappen eller inte?

    ska även fixa en extern hårddisk som jag ska ha kopplad till xboxen, hur fungerar det med spelen då? är det bara att packa upp iso filen sen lägga över den i hårddisken och starta spelet? samt hur gör jag med AP25 spel?

    TACK!
    Last edited by Gilgamesh; 2011-01-13 at 22:27.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    YES! lyckades till slut!! den startar med Freestyle Dash 2.0 nu så då var det problemet fixat, tack för all hjälp!

    nu vill jag få hjälp med att kopiera ett spel från en skiva så jag får upp den under fliken Xbox 360 Games i Freestyle Dash, jag la precis in Alan Wake tex, trycker på Copy DVD, får då fram en ruta där jag ska välja vart den ska hamna samt att jag kan välja om jag ska ha med systemupdate mappen eller inte, när jag trycker på change, så får jag fram DVD:, Flash:, Game: Hdd1: HddX, vart ska den hamna samt ska jag ha med systemupdate mappen eller inte?

    TACK!
    HDD1, USB0 eller USB1... HDD1 är interna hårddisken... jag skulle rekomendera att du köper dig en USB hårddisk och lägger spelen på, formatera den i FAT32...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HDD1, USB0 eller USB1... HDD1 är interna hårddisken... jag skulle rekomendera att du köper dig en USB hårddisk och lägger spelen på, formatera den i FAT32...
    editerade inlägget ovan

    ska även fixa en extern hårddisk som jag ska ha kopplad till xboxen, hur fungerar det med spelen då? är det bara att packa upp iso filen sen lägga över den i hårddisken och starta spelet? samt hur gör jag med AP25 spel?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Såg det nu...

    AP25 checkarna stängs av helt med Freeboot och dashlaunch 2.04 och senare har jag för mig det var, eller om det var 2.05 eller kanske tidigare... minns ej etheir way... inga problem

    Packa upp ISO filerna med Xbox Image Browser (finns andra program också, men just XIB är ett av dom som fungerar bäst )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    YES! lyckades till slut!! den startar med Freestyle Dash 2.0 nu så då var det problemet fixat, tack för all hjälp!

    nu vill jag få hjälp med att kopiera ett spel från en skiva så jag får upp den under fliken Xbox 360 Games i Freestyle Dash, jag la precis in Alan Wake tex, trycker på Copy DVD, får då fram en ruta där jag ska välja vart den ska hamna samt att jag kan välja om jag ska ha med systemupdate mappen eller inte, när jag trycker på change, så får jag fram DVD:, Flash:, Game: Hdd1: HddX, vart ska den hamna samt ska jag ha med systemupdate mappen eller inte?

    ska även fixa en extern hårddisk som jag ska ha kopplad till xboxen, hur fungerar det med spelen då? är det bara att packa upp iso filen sen lägga över den i hårddisken och starta spelet? samt hur gör jag med AP25 spel?

    TACK!
    lägg den där du tycker tex hdd1, utan systemupdate mapp. flytta den sedan till din usb där du har dina spel om du vill det. om du ställt in fsd var du har spelen å det är överfört, starta bara om fsd, guide-knapp, Y, så kommer den skanna platsen du ställt in och spelet dyker upp.

    extern hårddisk, du måste packa upp spelen, använd xbox360isoextract eller liknande.

    dash launch fixar ap2.5 spel automatisk, gör som vanligt.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    lägg den där du tycker tex hdd1, utan systemupdate mapp. flytta den sedan till din usb där du har dina spel om du vill det. om du ställt in fsd var du har spelen å det är överfört, starta bara om fsd, guide-knapp, Y, så kommer den skanna platsen du ställt in och spelet dyker upp.

    extern hårddisk, du måste packa upp spelen, använd xbox360isoextract eller liknande.

    dash launch fixar ap2.5 spel automatisk, gör som vanligt.
    Det ska gå att uppdatera det utan att starta om FSD har jag för mig... (med nyare versioner)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det ska gå att uppdatera det utan att starta om FSD har jag för mig... (med nyare versioner)
    vad jag vet så kan du gå in i menyn där du lägger till scan-mapparna och sedan uppdatera så gör den det. det går snabbare och lättare att bara starta om fsd.

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    HDD1, USB0 eller USB1... HDD1 är interna hårddisken... jag skulle rekomendera att du köper dig en USB hårddisk och lägger spelen på, formatera den i FAT32...
    ok vill bara testa så det fungerar, valde HDD1 så den håller på kopiera nu så får vi se om den hamnar under Xbox 360 Games

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Såg det nu...

    AP25 checkarna stängs av helt med Freeboot och dashlaunch 2.04 och senare har jag för mig det var, eller om det var 2.05 eller kanske tidigare... minns ej etheir way... inga problem

    Packa upp ISO filerna med Xbox Image Browser (finns andra program också, men just XIB är ett av dom som fungerar bäst )
    okej, så det fungerar inte alltså att bara ladda ner spel sen packa upp ISO:n sen överföra till extern hårddisk?

    förresten, är det något mer jag behöver (program etc) samt något jag behöver tänka på nu eller i framtiden?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Gilgamesh Visa Inlägg
    ok vill bara testa så det fungerar, valde HDD1 så den håller på kopiera nu så får vi se om den hamnar under Xbox 360 Games



    okej, så det fungerar inte alltså att bara ladda ner spel sen packa upp ISO:n sen överföra till extern hårddisk?

    förresten, är det något mer jag behöver (program etc) samt något jag behöver tänka på nu eller i framtiden?
    nej, rena isos fungerar inte.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inte mycket mer du behöver i programväg för att spelen ska fungera med FSD...

    Dock några saker du behöver tänka på; uppdatera ALDRIG konsollen från spel... det kommer resultera i E80 och att konsollen måste programmeras om på nytt.
    Om du behöver uppdatera kika här på forumet hur du ska göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dock några saker du behöver tänka på; uppdatera ALDRIG konsollen från spel... det kommer resultera i E80 och att konsollen måste programmeras om på nytt.
    Om du behöver uppdatera kika här på forumet hur du ska göra
    okej, trodde JTAG maskiner var skyddade mot sådant men tack för informationen, förresten, boxen verkar även flashad, tror dock ej det är LT+, kan vara vanliga LT, håller som sagt på med att kopierar över Alan Wake som fungerar med LT, hade även bränt ut AC Brotherhood innan jag visste om det här med AP25, boxen läser av skivan och ser att det är det spelet, men startar inte det, går det dock att kopiera över spelet till hårddisken och sedan få igång spelet eller?

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    JTAG maskiner är skyddade mot uppdateringar som förstör allting ja; därav du får E80... (man tar bort R6T3) om du läser på kvittot står det att du har 1.6_No Stealth... (NS) den är som LT men äldre... och inofficiell patch av 1.6...

    ACB ska fungera bra bara skivan är bränd på ett bra sätt... iaf nu när du har Dashlaunch installerat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JTAG maskiner är skyddade mot uppdateringar som förstör allting ja; därav du får E80... (man tar bort R6T3) om du läser på kvittot står det att du har 1.6_No Stealth... (NS) den är som LT men äldre... och inofficiell patch av 1.6...

    ACB ska fungera bra bara skivan är bränd på ett bra sätt... iaf nu när du har Dashlaunch installerat
    jaha ok, undrade vad NS stod för hehe, men iaf då behöver jag väl inte flasha LT+ antar jag?

    förresten, kopierade klart Alan Wake, den ligger i HDD1 men jag ser inte den under Xbox 360 Games fliken, jag kan starta spelet genom att gå in i File Manager och sen leta upp mappen Alan Wake och starta spelet genom default.xex som ligger i mappen, men det är lite jobbigt, vill ha de i fliken 360 Games... hjälp?

    edit: provade precis ACB och det fungerade fin fint! hade inte Dashlaunch installerat tidigare idag därför den inte startade tydligen
    Last edited by Gilgamesh; 2011-01-13 at 23:09.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Hjälp att få igång Xlink kai, Ftp och uppdatera via Freestyle dash 2.0!
    By Tosse82 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-13, 19:53
  2. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 21:45
  3. Freestyle Dash enbart svart i menyläge?
    By Jim86 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 01:59
  4. default dash
    By Born2BWild in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-10, 22:44
  5. XBMP som default dash
    By Silver2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-15, 22:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •