Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: xlink kai med icke bannad Jtag

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    xlink kai med icke bannad Jtag

    Tjenare!

    Jag undrar om det finns risk för att bli bannad om man använder Xlink?
    Sen undrar jag om folk fortfarande använder Xlink. Kanske inte ens värt att installera?

    Tack så mycket
    /Fredrik
    Last edited by FreddeFM; 2011-01-14 at 00:30.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    bannad från vad? xbox live?
    xlink kai är helt oberoende av live, så nej du blir inte live bannad för att du använder xlink kai.
    man måste inte ha en jtaggad konsol för att köra xlink kai, men det är en fördel då jtag konsoler kan köra ping patchen.

    live bannad kan du säkert däremot bli om du har din jtaggade 360 uppkopplad mot nätet utan att blockera internet-accessen för den i din router. din xbox behöver inte ha internet access för att spela över xlink kai, det räcker med att den kan kommunicera över LAN med din PC som du kör xlink kai engine på.

    och ja, folk använder xlink kai fortfarande, det som spelas mest är nya spel (black ops t.ex.), där är det lättast att hitta motståndare.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    bannad från vad? xbox live?
    xlink kai är helt oberoende av live, så nej du blir inte live bannad för att du använder xlink kai.
    man måste inte ha en jtaggad konsol för att köra xlink kai, men det är en fördel då jtag konsoler kan köra ping patchen.

    live bannad kan du säkert däremot bli om du har din jtaggade 360 uppkopplad mot nätet utan att blockera internet-accessen för den i din router. din xbox behöver inte ha internet access för att spela över xlink kai, det räcker med att den kan kommunicera över LAN med din PC som du kör xlink kai engine på.

    och ja, folk använder xlink kai fortfarande, det som spelas mest är nya spel (black ops t.ex.), där är det lättast att hitta motståndare.
    Tackar för ditt svar.
    Precis som du är inne på menar jag Xbox Live.
    Finns det någon guide vad man har för inställningar på routern för att xboxen inte ska ha tillgång till Internet?
    Jag tänkte koppla datorn och xboxen till samma router. Trafiken kommer inte gå via trådlös lösning. Men man vill ju fortfarande att datorn ska vara uppkopplad.

    Edit: funkar det om man bara blockar Xbox Live i parental controls?
    Last edited by FreddeFM; 2011-01-14 at 14:53.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Om det finns nån guide? Nja, det är ju olika från router till router hur man blockar internet-access. Det är inte ens säkert att just din router har den funktionen, men dom flesta brukar ha det.

    Jag skulle inte rekommendera att bara blocka Live i parental controls. Finns dom som säger att det räcker men jag har också hört att folk blir bannade ändå, att det bara stoppar dig från att koppla upp dig mot Live, men att konsolen ändå kör anslutningar mot Microsofts servrar utan din vetskap. Så bäst är förståss om du kan blocka konsolen i din router.

    Eller så tar du bannen bara och glömmer problemet. Den enda skillnaden är att du inte kan överföra profiler till andra konsoler (dom blir korrupta) när du är bannad. Du kan ju ändå inte använda Live iom. att du har en JTAG:ad konsol.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av FreddeFM Visa Inlägg
    Tackar för ditt svar.
    Precis som du är inne på menar jag Xbox Live.
    Finns det någon guide vad man har för inställningar på routern för att xboxen inte ska ha tillgång till Internet?
    Jag tänkte koppla datorn och xboxen till samma router. Trafiken kommer inte gå via trådlös lösning. Men man vill ju fortfarande att datorn ska vara uppkopplad.

    Edit: funkar det om man bara blockar Xbox Live i parental controls?
    Det ända sättet att göra det är att se till att den ligger utanför WAN nätverket totalt, om du bara stänger igen vissa portar kommer xboxen försöka leta sig ut på nätet med andra portar istället...

    Dock finns det ingen som helst anledning att hålla på blocka konsollen, det händer ingenting om man blir bannad... inget ändras på boxen annat än att varje gång du loggar in på en live profil kommer ett meddelande upp att konsollen blivit bannad...

    Och du blir inte bannad om du inte ansluter till servrarna, vad jag känner till så gör inte boxen det av sig själv direkt... men visst, den skickar säkert lite data då och då till MS... men inget som gör att du blir bannad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    Eller så tar du bannen bara och glömmer problemet. Den enda skillnaden är att du inte kan överföra profiler till andra konsoler (dom blir korrupta) när du är bannad. Du kan ju ändå inte använda Live iom. att du har en JTAG:ad konsol.
    Inte på en JTAG'ad konsoll... jag vet inte vad du har för maskin men jag har iaf inte det problemet med min bannad jtag ;D
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte på en JTAG'ad konsoll... jag vet inte vad du har för maskin men jag har iaf inte det problemet med min bannad jtag ;D
    Okej. Det har inte hänt mig personligen så jag kan inte bekräfta det. Så det var troligen felaktig information från min sida.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Personligen har jag bara blockerat live i boxen. funkar fint, inte bannad såvitt jag vet. Har alltid boxen ipluggad för updates till fsd2 mm.

    Sent from my Desire HD

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Personligen har jag bara blockerat live i boxen. funkar fint, inte bannad såvitt jag vet. Har alltid boxen ipluggad för updates till fsd2 mm.

    Sent from my Desire HD
    Hur har du "blockerat live" i boxen??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    minns inte var inställningarna fanns, men gissar oå parental control. sen lösenordsskydda så boxen inte ansluter av misstag (väljer du någon meny som vill ha live så poppar enbart lösenordsrutan upp).

    Sent from my Desire HD

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    minns inte var inställningarna fanns, men gissar oå parental control. sen lösenordsskydda så boxen inte ansluter av misstag (väljer du någon meny som vill ha live så poppar enbart lösenordsrutan upp).

    Sent from my Desire HD
    Det är INTE att blockera den från live, den kommer fortfarande ut på nätet och pratar fortfarande med MS om dom vill att den ska göra det... det ända som det skyddar mot är att du ansluter med ett konto till Xbox Live... >_>
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tack för all information! Jag blev väldigt glad när jag hörde att det inte spelar någon roll om man blir bannad. Har nämligen läst att alla profiler försvinner då. Men felaktigt

    Ikväll hade jag tänkt få igång xlink och med en otrolig glädje att veta att jag ÄNTLIGEN skulle få lira live. Lyckan var total tills... Jag kopplar in Nätverkskabeln, startar om krysset och vips så händer det. Även mig, RED RINGS FFK Jä*** H***** Microsoft %*!//()###***
    Last edited by FreddeFM; 2011-01-19 at 23:39.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    fy fan va tråkigt
    vad har du för moderkort i boxen?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av anden1 Visa Inlägg
    fy fan va tråkigt
    vad har du för moderkort i boxen?
    Det är en gammal Xenon utan HDMI

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    15
    okej jobbigt :/ dom är ju dom bråkigaste, nästan alla pajar förr eller senare.
    du kanske skulle försöka få den reballad?

Liknande diskussioner

  1. Bannad - Spela via XLink Kai
    By Huggorm in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2011-06-24, 01:42
  2. Intern 2,5" HDD i en icke Jtag-box
    By Game_Freak_se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-30, 23:45
  3. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:26
  5. Sluta med Bannad inte bannad, ååå igen bannad inte bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 18:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •