Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Problem med ps3 kontroll

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14

    Problem med ps3 kontroll

    Köpte nyligen en ps3 kontroll via nätet från utlandet.
    Den ser ut som en helt vanlig ps3 dualshock3 sixaxis. Problemet är att alla knappar på kontrollen fungerar förutom R1 respektive R2.
    Vad kan det bero på?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Fel i tillverkningen? eller så kanske den är skadad? jag skulle reklamera den om jag vore du
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Hm.. kan man inte kalibrera kontrollen eller något liknande? Något om att Installera om kontrollen på konsolen eller...
    Last edited by milan979; 2011-01-14 at 20:32.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Hm.. kan man inte kalibrera kontrollen eller något liknande? Något om att Installera om kontrollen på konsolen eller...
    Det finns inget sätt jag känner till för att få liv i en kontroll som är trasig på det viset, det känns lite som att ngn bana eller liknande är trasigt på höger sidan eftersom det bara är dom 2 knapparna som är paj, alternativt att kontakt gummit på insidan är felaktigt/trasigt, men det märks väldigt lätt på att dom känns helt annorlunda, som sagt kontrollen är defekt från fabrik om du köpte den ny på typ ebay? reklamera den vet jag, eller så köper du en ny i sverige och lätt kan få den utbytt om den pajar inom loppet av bara några dagar eller så vid normalt nyttjande
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    http://www.fyygame.com/review/product/list/id/701/?p=2 köpte den härifrån, men aja tack ändå.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    New Black DualShock 3 Wireless Bluetooth SIXAXIS Controller for V3.55 PS3 (3rd Party)

    Där har du problemet.... 3rd Party = INTE Sony original = kinaskräp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    New Black DualShock 3 Wireless Bluetooth SIXAXIS Controller for V3.55 PS3 (3rd Party)

    Där har du problemet.... 3rd Party = INTE Sony original = kinaskräp.
    Kinaskräp???
    Var är originalkontrollen tillverkad?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Kinaskräp???
    Var är originalkontrollen tillverkad?
    I fabriker där det kostar lite mer än ett par kronor per kontroll
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av nalle077 Visa Inlägg
    Kinaskräp???
    Var är originalkontrollen tillverkad?
    3:e parts kina = har varit skräp de 10+ år jag sålt tvspelsprylar...

    Anledningen är att dessa kontroller tillverkas så billigt det bara är möjligt.

    Som säljare tjänar man ofta mer pengar på att sälja en billig 3:e parts än på en dyr kvalitets originalkontroll...tills man står med en massa sura kunder :-)

    Och när man som undantag hittar en riktigt bra 3:e parts kontroll att sälja så får man bara dynga med nästa leverans man beställer hem...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    42
    Respekt
    14
    Har bara en fråga angående firmware för kontroller, t.ex. min denna som inte fungerade kan det bero på att den bara fungerar korrekt på fw 3,55? Då det stod att den är kompitabel med den.
    En till sak är att på kontroller som det står så, betyder det att vissa kontroller kan sluta fungera med vissa firmwares?
    I hel helt ser ju kontrollen rätt bra ut, alla knappar går liksom att trycka in mm. Förstår inte varför allt fungerar förutom 2 knappar...
    Den är antagligen som sagt skadad.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av milan979 Visa Inlägg
    Har bara en fråga angående firmware för kontroller, t.ex. min denna som inte fungerade kan det bero på att den bara fungerar korrekt på fw 3,55? Då det stod att den är kompitabel med den.
    En till sak är att på kontroller som det står så, betyder det att vissa kontroller kan sluta fungera med vissa firmwares?
    I hel helt ser ju kontrollen rätt bra ut, alla knappar går liksom att trycka in mm. Förstår inte varför allt fungerar förutom 2 knappar...
    Den är antagligen som sagt skadad.
    Det är inte mjukvara det beror på, det är fel i tillverkningen, hade det varit mjukvaran hade den inte fungerat i huvudtaget!

    Vid 3.50 slutade vissa 3:e parts kontroller fungera... sägs det iaf, men inget jag kunnat bekräfta, jag köpte en 3:e parts kontroll som fungerade finfint...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    3:e parts kina = har varit skräp de 10+ år jag sålt tvspelsprylar...

    Anledningen är att dessa kontroller tillverkas så billigt det bara är möjligt.

    Som säljare tjänar man ofta mer pengar på att sälja en billig 3:e parts än på en dyr kvalitets originalkontroll...tills man står med en massa sura kunder :-)

    Och när man som undantag hittar en riktigt bra 3:e parts kontroll att sälja så får man bara dynga med nästa leverans man beställer hem...
    Jag vet att det är så att 3:e part grejer brukar var kass, det var bara det att du skrev kinaskräp jag skojade om, Väldigt mycket tv-spels grejer är ju tillverkade i kina just för att man kan komma ner lägst i kostnad för tillverkning där, och då gäller ju det även originalgrejer.

Liknande diskussioner

  1. NHL 09 kontroll problem
    By pellep18 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 23:13
  2. Kontroll problem!
    By codo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 14:32
  3. Problem med Xbox 360 Kontroll
    By Kung_plingan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 15:06
  4. Kontroll problem med FIFA 2005
    By ARMD in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:10
  5. Hjälp ps1 kontroll problem
    By SpAnKa in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 14:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •