Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Flukes CFW 3.55 med Bm

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0

CFW 3.55 MED full PEEk and poke ..fully working

Nyheterna på IRC Tyder på att Flukes har hittat en lösning för att kunna köra BM på FW3.55 och planerar på att släppa en video imorgon "söndag" Mer uppdateringar följer då flukes inte släpppt några specifika detaljer

"EDIT"

CFW ligger i PS3->UPDATE->PS3UPDATE.PUP

Gehots .pup ligger inte i någon mapp

Så byta ut PS3updat.pup i PS3->UPDATE mappen efter ni har uppdaterat för att installera GeoHOT JB

okej nu har jag gjort en CFW med hjälp av wutangrza Patch till 3.55 Funkar både på PS3phat 60gig och ps3 slim 320 gig

"VARNING"
    Risken att din Konsol blir brickad finns men är inte så stor denna cfw har blivit testad på 8 olika konsoller och fungerar men kan inte ge några garantier på att din konsol inte blir brickad...

Updatera till OFW 3.55 lägg sedan in PS3 mappen på din Fat32 formatterade usb-sticka. starta din ps3 i Recovery mode

uppdatera till CFW lägg sedan in Gehots JB och kör sedan LV1dumper.pkg kommer där fram en vit bild så har du lyckats

P.S jag är inte den bästa på att skriva Guide

Länk http://www.multiupload.com/OQ3RGJSQZZ

Creds till Wutangrza,Flukes1 och GeoHot. och till alla testare där ute
    Last edited by PWn_Pon; 2011-01-17 at 15:31.

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Verkar stämma bra men han säger också att han antagligen inte kommer släppa den
    förrän de ser hur det går med Geohot grejen.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    Eternal Sonata BLUS30161 w/ EBOOT to PSN PKG 3.55jb and nonjb [NTSC-US/RPG/2008] geohot släpte i natt...

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    14
    Bayonetta USA\ BLUS30367 Geohot Package [NTSC-US/Action/2009] inatt åxå

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Cryton Visa Inlägg
    Eternal Sonata BLUS30161 w/ EBOOT to PSN PKG 3.55jb and nonjb [NTSC-US/RPG/2008] geohot släpte i natt...
    är du säker på att det är Geohot som gjort den? jag tvivlar rätt starkt på det, snarare så att någon annan gjort det för att fungera på 3.55-Geohot
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2010
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Cryton Visa Inlägg
    Bayonetta USA\ BLUS30367 Geohot Package [NTSC-US/Action/2009] inatt åxå
    Suck. Ska du fortsätta kommentera varje package som kommer ut dagligen så har du o göra. Fint att det inte ens är länkar du lägger upp.
    För dom intresserade så finns det en tråd som uppdateras konstant med nya fungerande och ibland tyvärr icke fungerande packages.
    Första posten uppdateras dock sällan så vill du åt ett package för ett särskilt spel, använd sökfunktionen i ps3 game backups tråden.
    http://psx-scene.com/forums/f187/ps3...-3-55-a-75201/

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    http://pastie.org/1462965

Screendump Med info från Flukes .. Han har full LV1 och LV2 kontroll men kommer inte släppa en public release men kommer släppa en video plus info om hur man gör det ... Spel kan köras under multiman

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Han kommer inte släppa det pga han måste skydda sig själv från sony precis som alla andra, det faktum att han öppet hållt på arbetat med allt har gjort att han inte kan släppa något publikt inte äns anonymt!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Swizzy du har helt rätt nya uppdateringa tyder på att Flukes inte kommer släppa något förens hans advokat Godkänner Det .. Dock så borde det inte vara något olagligt att kunna Släppa info om säkerheten som skyddar LV2 . och visst han har ju hållt med det helt öppet men Sony´s argument Lär inte hålla i en europa domstol ... Sålänge han inte sysslar med Fildelning av illegal sort .. och CFW har ju funnits länge till själva PSP som dem i sin tur inte verkar ha brytt så mycket om ...Tycker sony har blivit ett par gamla sunkrunkande sura gamla gubbar som inte tål att någon lyckats knäcka deras system

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    22
    Flukes har släppt sina lv1/lv2 Peek/Poke verktyg nu
    http://flukes1.com/post/2779013293/ps3#post:2779013293

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jävligt trevligt de här. Hoppas bara att nån kan packa ihop allt i en PUP, eller hur de nu är tänkt att de ska göras Och jag hoppas att de funkar nu. Det gick ju inge vidare med Flukes senaste försök med peek/poke.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nu dröjer det inte länge innan det kommer ytterligare en ny CFW som stödjer spel m.m. från hårddisk och troligtvis flera stämningar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Lånar tråden lite

Beställde ett PS3 igår och undrar nu om jag ska vänta på en CFW eller om man ska köpa en PS3Key?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Lånar tråden lite

Beställde ett PS3 igår och undrar nu om jag ska vänta på en CFW eller om man ska köpa en PS3Key?
    Är PS3:an redan på 3.41? eller är den lägre? kör PS3Key, stabil lösning för tillfället, det kommer ta ett tag innan det kommer en stabil CFW som stödjer backups
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Men om det är en nyare FW på den, vad ska man då göra?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    Men om det är en nyare FW på den, vad ska man då göra?
    isåfall skulle jag rekomendera att du väntar på att CFW som stödjer Backups kommer, den är mer eller mindre runt hörnet
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    okej nu finns det en person som lyckats göra en cfw med flukes1 verktyg . http://www.youtube.com/watch?v=yUck48i_sFo kolla video för bevis

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    okej nu har jag gjort en CFW med hjälp av wutangrza Patch till 3.55 Funkar både på PS3phat 60gig och ps3 slim 320 gig

"VARNING"
    Risken att din Konsol blir brickad finns men är inte så stor denna cfw har blivit testad på 8 olika konsoller och fungerar men kna inte ge några garantier på att din konsol inte blir brickad..

Updatera till OFW 3.55 lägg sedan in PS3 mappen på din Fat32 formatterade usb-sticka. starta din ps3 i Recovery mode

uppdatera till CFW lägg sedan in Gehots JB och kör sedan LV1dumper.pkg kommer där fram en vit bild så har du lyckats

P.S jag är inte den bästa på att skriva Guider

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    Varför bara Phat 60 & slim 320?
    Står i någon annan tråd att det inte funkar på slim?
    Eller är det dom två DU har testat på?

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av odbro Visa Inlägg
    Varför bara Phat 60 & slim 320?
    Står i någon annan tråd att det inte funkar på slim?
    Eller är det dom två DU har testat på?
    Jag har testat på båda och funkar Dock så är det Waninkokos CFW som E fucked up... Denna finns ännu inga rapportarde misslyckanden

Registrerade
    Dec 2010
    Respekt
    0
    @PWn_Pon

Vart hittar man din CFW då?

Någon länk?

Registrerade
    Aug 2010
    Respekt
    15
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    kolla längst upp i första posten

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    fungerar den bra? kan man starta alla jb spel med den? fattar inte vad grejen är :P

Registrerade
    Jan 2011
    Respekt
    0
    NEJ finns ingen Helt fungerande Backup manager till 3.55 -....

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    hmm, bara jag kan spela nfs hp, gt 5 och hard rain så är jag nöjd sen vill ja se bluray filmer kanske ska testa denna. då behöver man väl inget jailbreak stick eller ngt? utan man lägger det bara på en fat32 formaterat sticka och kör in

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner