Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Flashning utav Liteon 83850C

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Flashning utav Liteon 83850C

    Hej! Har fått lite problem när jag skulle flasha mitt xbox.
    Har lämnat in det till en person som flashade det för några månader sedan, men nu tänkte jag att jag skulle försöka mig på så jag beställde CK3 Lite.

    Jag har kopplat in mitt VIA 6421 PCI SATA Kort i datorn, monterat isär mitt xbox och plockat ut DVD-romen för att sedan koppla ihop den via CK3 Lite kortet till datorn.

    Jag har följt denna guide utan några vidare framsteg :
    http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=52067

    Har följt alla steg noga fram tills att man ska köra LO83info.

    Jag hittar allting i Jungleflasher men när jag ska köra LO83info så står det bara
    LO83info extraction Failed efter att programmet uppmanat mig till att ha haft luckan halvt öppen och sedan helt öppen. Har googlat och testat alla möjliga sätt för att försöka fixa detta, men jag blir inte klok då det aldrig vill fungera. Det måste ju vara så att jag missa någonting, därför skulle jag uppskatta om någon av er kanske skulle kunna ge mig några tips!

    Jag vet att personen som flashade mitt xbox inte var tvungen att löda eller liknande. Den DVD läsaren som sitter i mitt xbox är en Liteon fw 83850c.

    Så hära har jag kopplat ihop allting just nu

    http://data.fuskbugg.se/dipdip/CK3%20Lite%202.jpg
    http://data.fuskbugg.se/dipdip/DVD.jpg

    uppskattar all hjälp jag kan få.

    Mvh Simon

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Probably LT som den är falshad med, isåfall är mjukvaran baserad på 93450C
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej! Har du några tips på hur jag ska göra för att kunna lösa mitt problem på enklaste sätt?
    Skulle uppskattas mycket

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av simcat Visa Inlägg
    Okej! Har du några tips på hur jag ska göra för att kunna lösa mitt problem på enklaste sätt?
    Skulle uppskattas mycket
    Lämna in den till någon som kan löda och flasha 360's... t.ex. oss på PSXCare alternativt begär nyckeln från killen som flashade åt dig, dock skulle jag rekomendera att du dumpar driven själv med lödningarna... (behandla driven som en 93450C)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ja okej! det jag inte förstår är dock varför det skulle behöva lödas nu då han inte behövde göra något förutom att koppla in DVDläsaren i datorn..
    Tack för din hjälp iaf !

    Kontakten jag håller i min hand, den har jag inte haft i kopplad någonstans.. är det viktigt och vart ska den kopplas in isf?
    http://data.fuskbugg.se/dipdip/CK3%20Lite%202.jpg
    Last edited by simcat; 2011-01-16 at 14:20.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av simcat Visa Inlägg
    Ja okej! det jag inte förstår är dock varför det skulle behöva lödas nu då han inte behövde göra något förutom att koppla in DVDläsaren i datorn..
    Tack för din hjälp iaf !
    Som jag sa, har han flashat med LT eller senare bygger den firmwaren på 93450C, och 93450C modellen kräver lödningar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av simcat Visa Inlägg
    Kontakten jag håller i min hand, den har jag inte haft i kopplad någonstans.. är det viktigt och vart ska den kopplas in isf?
    http://data.fuskbugg.se/dipdip/CK3%20Lite%202.jpg
    Jadu, jag vet inte om den behövs för 83850C, men den behövs för 74850C... det är en COM kabel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej! för att kolla om jag fattat rätt, den firmwaren han har lagt in i min dvd läsare behövs det lödningar för att kunna läsa ur, även om det inte behövdes det från början då det var en äldre firmware då?

    om jag skulle kunna få tag i orginalfilerna av personen som flashade den första gången, skulle detta resultera i att jag slipper löda?

    tack tack iaf för hjälpen, får se om det blir att skicka in skiten då eftersom att det blev så invecklat
    Last edited by simcat; 2011-01-16 at 14:52.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, det är precis så det ligger till.

    Om du är 110% säker på att filerna du fått av personen som flashade första gången är samma slipper du lödningarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Okej! tack så mycket för din hjälp, den är mycket uppskattad!

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 18:15
  2. Guide för flashning utav lite-on. finns det?
    By lejonel in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 22:04
  3. problem med en L O 83850c v.2 FW
    By Nerv in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 23:49
  4. Fel Flashning av Liteon 83850C
    By wwe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 20:15
  5. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •