Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp till en okunnig?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hjälp till en okunnig?

    Hej.

    Jag är inne på att köpa ett psp som är flashat. Är en som har ett 2 år gammalt slim & lite med cfw 3.90 m33 fast han säger att språket är engelska i den? Kan man uppdatera den till en nyare firmware och få svenska?

    Är det något speciellt annars man ska tänka på?

    Tackar på förhand.

    Mvh

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns inte svenska vad jag vet på PSP'n iaf inte i CFW'n...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för svaret, då behöver man inte hänga upp sig på det Det ska inte vara några problem då att uppdatera den till senaste firmware då?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Paulie Visa Inlägg
    Tack för svaret, då behöver man inte hänga upp sig på det Det ska inte vara några problem då att uppdatera den till senaste firmware då?
    Vad du än gör; uppdatera INTE... det skriver över mjukvaran och maskinen blir original igen, kör istället prometheus om du behöver emulera högre mjukvara...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Man kan lägga in en hackad firmware o då få Svenska men du får då ersätta Koreanaska istället
    Grabben lär sig menyerna rätt fort annars o jag avråder från att ens registerhack modda en psp
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okey, det jag tänkte på var så grabben kan ta sig fram. Men han reder säkert ut det bättre än mig

    Okey, ska inte uppdatera då. Men det som verkar vara aktuellt är att man ska kunna spela nes och snes spel. Men det kanske går på 3.90 M33-3?

    Jag får googla vad prometheus är

    Tackar för hjälpen.
    Last edited by Paulie; 2011-01-18 at 19:36.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tackar

    Måste man lägga in några andra versioner innan eller kan man ersätta 3.90 M33-3 direkt till den senaste du länkade? "Prometheus-4 for 5.50 GEN-D"

    Verkar vara en djungel när man inte är helt insatt, såg att det inte gick på vissa moderkort med? Men om det funkat att lägga in den nuvarande så borde det väl inte vara problem att få in senare heller?

    Mvh

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Paulie Visa Inlägg
    Tackar

    Måste man lägga in några andra versioner innan eller kan man ersätta 3.90 M33-3 direkt till den senaste du länkade? "Prometheus-4 for 5.50 GEN-D"

    Verkar vara en djungel när man inte är helt insatt, såg att det inte gick på vissa moderkort med? Men om det funkat att lägga in den nuvarande så borde det väl inte vara problem att få in senare heller?

    Mvh
    Uppdatera till 5.00-M33 först, därefter vidare till 5.50 GEN-D3 båda finns på psp-hacks.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Du får ursäkta min okunnighet Jag lägger först in detta då (http://www.psp-hacks.com/file/1570) Sedan denna (http://www.psp-hacks.com/file/1873) ? Fast såg nu att det stod inte prometheus i dom....förvirrad :|

    Finns det någon bra guide för hur man går tillväga när man ska lägga in dom olika firmwares:en sen? Typ koppla in PSP med USB, tryck det och det

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Yup, dom 2 i den ordningen därefter kör du in Prometheus... jag vet, lite omständigt... men

    http://forum.psxcare.com/support/sho...us-på-PSP-100x <--- läs här... men kör Prometheus-4 istället för -3
    Last edited by Swizzy; 2011-01-18 at 21:02.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Strålande Precis vad jag hoppades på.

    Står man ska ha memory stick pro duo, är det något speciellt? Jag skulle få med ett 4Gb minneskort vet jag bara.

Liknande diskussioner

  1. Hjälp med Ir-mod till v1.6
    By samius in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 14:46
  2. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 17:26
  3. Hjälp till att fixa Linux till våra PAL Ps2´or!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-14, 10:44
  4. Tekniskt okunnig
    By skalet in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-07-27, 00:07
  5. Hjälp till att få Pal 60Hz till Ps2!!!
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •