Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: CFW 3.55 eboot pkg fråga

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    CFW 3.55 eboot pkg fråga

    Hej Jag försöker reda ut det här med att starta backup på CFW 3.55 och har en fråga.
    Jag har den senaste cfw 3.55 med peek/poke och geohot fw installerad på mitt PS3 320gb, ursprungligen 3.50 factory.

    Har gjort backup på ett spel i mitt ägo och erhållit de mappar och filer som man ska ha.

    Sen har jag också hittat anpassad pkg till mitt spel och cfw (samma Gameid BLUSxxxxx)

    Efter jag har installerat pkg filen i xmb, får jag upp spelet under games i xmb som en ikon.

    Nu till min fråga.

    När jag ansluter min pc till ps3 via ftp, ska jag endast kopiera över filer som saknas i hdd0/game/BLUSxxxx/ (framförallt USRDIR) från min självskapta backup (inte eboot.bin) ?

    Jag har aldrig fått det att funka, nån som kan hjälpa ?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    CFW och Backupper är oerhört skakigt i dagsläge ( förmodligen mer bearbetat om en månad ) och har du problem så är det nog bara buggrapportera som gäller.

    Folk som sitter på lägre mjukvara 3.41 och donglar har det bättre i dagsläge.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    135
    Respekt
    20
    Hej,

    In med allt från USRDIR utom EBOOT filen. Den här är bra, http://www.ps3news.com/forums/ps3-eb...ry-117068.html

    Nu har du CFW 3.55 med Gehot men länken ovan bör fungera ändå.

    Men som Pendragon säger skakigt nu! Händer ruskigt mycket nu på PS3 Scenen. Jag själv kör 3.41 med PS3KEY 4.5 Jag kör med Senaste Gaia Manager och Multimanager på dom spel som det fungerar på.

    Anars kör jag med dom PKG filer som nu sprutar ut och då beöver man inte ens boota med Jailbreak efter installationen av den typen av spel. Dom ligger direkt under Game / Spel menyn bara att starta.
    Jag har själv Modern Warfare 2 och Air Assault Apache på det sättet.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Hörde rykten om att ett CFW brickar Ps3or o det måste vara folk som lagt in FAT CFW på en Slim ps3 utan läst på bättre...
    Nej jag tuffar vidare på PS3Key på en maskin som kör 3.41 ett tag till.
    Det är inte värt o sabba en av tre ps3or
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Pendragon: Jag är fullt medveten om att donglar är den bästa lösningen för backuper idag. Jag inköpte en PS3key hos er innan jag inhandlade min ps3. Oturligt nog så fick jag en 3.50 factory som inte är nedgraderingsbar. Så därför kan jag ingen användning av PS3keyn idagsläget, utan måste vända mig till den senare lösningen med CFW 3.55.

    himi: Vad menar du? Kör du med 3.41 med dongle eller cfw med moddade pkg ?
    Kan man köra båda?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hörde rykten om att ett CFW brickar Ps3or o det måste vara folk som lagt in FAT CFW på en Slim ps3 utan läst på bättre...
    Problemet var att dom inte hade uppdaterat till 3.55 OFW innan dom installerade 3.55 CFW.. då brickades maskinerna

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    nu begriper jag inte vad du menar ?

    jag kör phat60 3.41 + teensy 2.0

    menar du att du kör signerad Backup manager på 3.41 som bootar modern warfare 2 ?

    eller vi tar de från början.

    jag har tagit backup på mitt egna Modern warfare 2 och vad jag kommit fram till så startar de inte med min spec.

    hur får du igång modern warefare 2 ?

    vad är de för pkg filer du hittat ?

    som sagt de händer ju asmycket på ps3 nu. så jag har nog missat detta.

    moddade Eboot e jag med på, CFW 3.55 kollar jag på men avaktar i.o.m alla bricks.
    installa update.pkg:s till spel e jag med på.



    Citat Original inlägg av himi Visa Inlägg
    Hej,

    In med allt från USRDIR utom EBOOT filen. Den här är bra, http://www.ps3news.com/forums/ps3-eb...ry-117068.html

    Nu har du CFW 3.55 med Gehot men länken ovan bör fungera ändå.

    Men som Pendragon säger skakigt nu! Händer ruskigt mycket nu på PS3 Scenen. Jag själv kör 3.41 med PS3KEY 4.5 Jag kör med Senaste Gaia Manager och Multimanager på dom spel som det fungerar på.

    Anars kör jag med dom PKG filer som nu sprutar ut och då beöver man inte ens boota med Jailbreak efter installationen av den typen av spel. Dom ligger direkt under Game / Spel menyn bara att starta.
    Jag har själv Modern Warfare 2 och Air Assault Apache på det sättet.

    EDIT: jag hittar en del av svaren nu. så fattar bättre nu.

    men då menar du att dom spel som de finns pkg för. så behöver man inte ens jailbreaka ps3an, annat än när man lägger in pkg filerna..
    Last edited by gump; 2011-01-18 at 14:22.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    [QUOTE=benka_b;239391]Pendragon: Jag är fullt medveten om att donglar är den bästa lösningen för backuper idag. Jag inköpte en PS3key hos er innan jag inhandlade min ps3. Oturligt nog så fick jag en 3.50 factory som inte är nedgraderingsbar. Så därför kan jag ingen användning av PS3keyn idagsläget, utan måste vända mig till den senare lösningen med CFW 3.55.


    Oturligt nog så fick jag en 3.50 factory som inte är nedgraderingsbar.. Varför inte?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    [QUOTE=Tonic;239403]
    Citat Original inlägg av benka_b Visa Inlägg
    Pendragon: Jag är fullt medveten om att donglar är den bästa lösningen för backuper idag. Jag inköpte en PS3key hos er innan jag inhandlade min ps3. Oturligt nog så fick jag en 3.50 factory som inte är nedgraderingsbar. Så därför kan jag ingen användning av PS3keyn idagsläget, utan måste vända mig till den senare lösningen med CFW 3.55.


    Oturligt nog så fick jag en 3.50 factory som inte är nedgraderingsbar.. Varför inte?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Enligt rapporter från andra användare och min egen erfarenhet så går vissa konsoler med 3.50 fw förinstallerade inte att nedgradera, bästa svaret (enligt mig själv) till varför är att konsolerna är spärrade från lägre fw än ursprung installerade.

Liknande diskussioner

  1. psp problem EBOOT
    By Meister88 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 22:28
  2. PSP EBOOT filer,hjälp!
    By Roggland in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 10:35
  3. 1.50 Eboot.pbp
    By Zodiac_1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-01, 13:21
  4. Hur spela EBOOT på 3.40 OE ?
    By Hakan O in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •