http://www.ps3-hacks.com/2011/01/17/...ackup-support/
något intressant? borde man köra med denna? bborde alla spel fungera med denna? hmmm
http://www.ps3-hacks.com/2011/01/17/...ackup-support/
något intressant? borde man köra med denna? bborde alla spel fungera med denna? hmmm
Det är MÅNGA som permanent förstört sina PS3 vid installationen av Waninkoko custom firmware 3.55
Så NEJ man borde nog avvakta en mindre farlig custom firmware.
Hur många som brickat pga att man gjort fel någonstans i proceduren eller pga inkompatibel PS3 eller okända random buggar vet vi inte. Men MÅNGA har brickat. Någon tomte såg jag klagade i något forum att han brickat 5st PS3 åt kunder/polare. Förstår inte hur man tänker om man dödar 5st PS3 i rad...definitionen på en idiot är ju någon som gör samma sak flera gånger i rad men förväntar sig att resultatet skall ändras...
Vårt råd är att AVVAKTA.
Även om man är en av dom som gör 100% rätt och har tur nog att få en fungerande installation så vill man nog se lite positiva rapporter om att spelen faktiskt fungerar bra med backupmanagern. Det jag sett i forum handlar mest om random hängningar och spel som inte fungerar än så länge...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
funkar för en del och en del brickar konsolen.
Wutang har släppt ett idag som har 0 brickningar "So Far". Ingen fungerande manager ännu dock, men skulle tro att det kommer en i morgon.
haha fyfan, exakt därför jag inte vågar. läser man på ska det inte fungera på ps3or med 256mb nand. men ändå har man brickat flera slims fast man gjort allt rätt. men jag vill så gärna göra detta, men vågar inte :-) köpte ju ps3an igår. har 3.50 nu. men det lär säkert komma en bra cfw. så jag tänker göra det korkade och uppdatera till 3.55 ikväll ;d
Det är bara att vänta tills det kommer nån stabil firmware ...
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Gör inte det ... Tålamod är en dygd
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Vi har väntat flera år, vi tål att vänta några veckor till.
Annars börjar det bli dags att fixa någon bra nand-backup service så att vi kan säkra en återställningsmöjlighet ifall man brickar.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
då gör vi inte det då man måste ju. chippad xbox1 och roligt moddad, flashad 360 och en flashad psp. kan ju inte ha en original ps3`? bara o hålla ut då. får använda mitt move demo och mina bluray filmer än så länge :-)
Jag tycker man bör vänta minst 2 veckor till, gärna 1-2 månader innan man börjar labba med CFW som privat person, efter den tiden bör dom flesta som håller på insett hur dom ska göra för att inte bricka maskinerna och göra en någelunda stabil lösning
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Den firmware som Wutangrza släppt verkar mer stabil, skall titta på den imorgon.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
STATUS: 18th January 2011. Confirmed by Wutangrza: Backups are working. Load BM Enabler and run everytime at startup if you wish to use a Backup Manager.
Har du lagt in bm enabler?
Har testat och det verkar fungera alldeles utmärkt. Kör med multiMan
Källa: http://psx-scene.com/forums/f6/backu...eleased-76786/
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
/Nalle Puh
Är BM enabler en separat pkg som man måste ladda ner och installera? Är det isåfall bara att starta backups genom t.ex. multiMAN ?
p.s jag kör wutangrza cfw och gehot cfw
Google is your friend!
Google is your friend!
Finns en bra tutorial ifall du ska köra v3.55 CFW
http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1BSwnRoRJ
/Nalle Puh
hmm, börjar klia i händerna nu . ska man uppdatera?
Waninokoko är utan tvekan den som kommer att göra bäst cfw, han är i princip Gud inom Wii-scenen. Så jag Väntar på att hans cfw ska bli stabil om en månad eller så.
hur säkert är detta då? Har patchat klart men hur ser man denna info? Original FW PUP md5 before patching: ca595ad9f3af8f1491d9c9b6921a8c61
Patched PUP md5 after patching: 2be5e87a22bf1e7f48e98fcabd38977b
Om ni ska köra med ett CFW så kör aningen med Wutangrza+Geohot eller Kmeaw. Waninkoko är farlig och ska bara installeras om man är 100% säker på att man har en konsol med 16MB NAND. Men jag ser ingen anledning att ens använda Waninkoko just nu när både Wutangrza och Kmeaw klarar backups.
Oavsett vad för CFW man väljer måste man ha en USB-"dongel" alá PS3Key osv för att installera CFW?
alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?
jag patchar wutunga och inte kmeaw.
md5 org. innan: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
md5 patch. efter: 05933BB7A89BEE87B0AA45C74F980E81
någon som vet var man kan jämföra och kollat så man har rätt md5?
/Nalle Puh
Brukar stå i guiderna hur md5 ska se ut efter patchning.
Lv2 är en pkg fil som ska installeras efter flashning. Efter varje omstart av maskinen ska man köra lv2 för att kunna starta sin backup manager. Om du inte kör lv2 innan så blir skärmen bara svart.
googla på "md5 check" så bör du hitta någon valfri metod att kolla MD5 värdet
LV2.PKG filen är ett program du måste köra varje gång du startar om din ps3'a för att ge stöd för syscalls som används av dom olika manager programmen, MultiMAN är den ända som stödjer backup laddning änsålänge med 3.55 utöver rogero (som för övrigt bara ska fungera med waninkoko's 3.55 vad jag förstått?)
Google is your friend!
Ok, jag har inte provat så värst mycket ännu, osså såg jag att Gaia har kommit ut till 3.55 också ska komma en ny snart med patchen inbyggd dock
Google is your friend!
Bookmarks