Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 58

Diskussion: cfw, ska man köra med denna?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    cfw, ska man köra med denna?

    http://www.ps3-hacks.com/2011/01/17/...ackup-support/

    något intressant? borde man köra med denna? bborde alla spel fungera med denna? hmmm

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är MÅNGA som permanent förstört sina PS3 vid installationen av Waninkoko custom firmware 3.55

    Så NEJ man borde nog avvakta en mindre farlig custom firmware.

    Hur många som brickat pga att man gjort fel någonstans i proceduren eller pga inkompatibel PS3 eller okända random buggar vet vi inte. Men MÅNGA har brickat. Någon tomte såg jag klagade i något forum att han brickat 5st PS3 åt kunder/polare. Förstår inte hur man tänker om man dödar 5st PS3 i rad...definitionen på en idiot är ju någon som gör samma sak flera gånger i rad men förväntar sig att resultatet skall ändras...

    Vårt råd är att AVVAKTA.

    Även om man är en av dom som gör 100% rätt och har tur nog att få en fungerande installation så vill man nog se lite positiva rapporter om att spelen faktiskt fungerar bra med backupmanagern. Det jag sett i forum handlar mest om random hängningar och spel som inte fungerar än så länge...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    funkar för en del och en del brickar konsolen.

    Wutang har släppt ett idag som har 0 brickningar "So Far". Ingen fungerande manager ännu dock, men skulle tro att det kommer en i morgon.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha fyfan, exakt därför jag inte vågar. läser man på ska det inte fungera på ps3or med 256mb nand. men ändå har man brickat flera slims fast man gjort allt rätt. men jag vill så gärna göra detta, men vågar inte :-) köpte ju ps3an igår. har 3.50 nu. men det lär säkert komma en bra cfw. så jag tänker göra det korkade och uppdatera till 3.55 ikväll ;d

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det är bara att vänta tills det kommer nån stabil firmware ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Gör inte det ... Tålamod är en dygd
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har väntat flera år, vi tål att vänta några veckor till.

    Annars börjar det bli dags att fixa någon bra nand-backup service så att vi kan säkra en återställningsmöjlighet ifall man brickar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    då gör vi inte det då man måste ju. chippad xbox1 och roligt moddad, flashad 360 och en flashad psp. kan ju inte ha en original ps3`? bara o hålla ut då. får använda mitt move demo och mina bluray filmer än så länge :-)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag tycker man bör vänta minst 2 veckor till, gärna 1-2 månader innan man börjar labba med CFW som privat person, efter den tiden bör dom flesta som håller på insett hur dom ska göra för att inte bricka maskinerna och göra en någelunda stabil lösning
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den firmware som Wutangrza släppt verkar mer stabil, skall titta på den imorgon.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Den firmware som Wutangrza släppt verkar mer stabil, skall titta på den imorgon.
    Jag tittar på den just nu, verkar inte lira med spel... men fungerar iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    STATUS: 18th January 2011. Confirmed by Wutangrza: Backups are working. Load BM Enabler and run everytime at startup if you wish to use a Backup Manager.


    Har du lagt in bm enabler?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Har testat och det verkar fungera alldeles utmärkt. Kör med multiMan

    Källa: http://psx-scene.com/forums/f6/backu...eleased-76786/
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Är BM enabler en separat pkg som man måste ladda ner och installera? Är det isåfall bara att starta backups genom t.ex. multiMAN ?

    p.s jag kör wutangrza cfw och gehot cfw

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    STATUS: 18th January 2011. Confirmed by Wutangrza: Backups are working. Load BM Enabler and run everytime at startup if you wish to use a Backup Manager.


    Har du lagt in bm enabler?
    inte innan jag gick o la mig men ska testa det nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av benka_b Visa Inlägg
    Är BM enabler en separat pkg som man måste ladda ner och installera? Är det isåfall bara att starta backups genom t.ex. multiMAN ?

    p.s jag kör wutangrza cfw och gehot cfw
    Det är en PKG du installerar, sedan kör du igång ett program varje gång du startat om PS3'an
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Finns en bra tutorial ifall du ska köra v3.55 CFW

    http://www.ps3hax.net/2011/01/tutori...#axzz1BSwnRoRJ
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, börjar klia i händerna nu . ska man uppdatera?

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Waninokoko är utan tvekan den som kommer att göra bäst cfw, han är i princip Gud inom Wii-scenen. Så jag Väntar på att hans cfw ska bli stabil om en månad eller så.

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    hur säkert är detta då? Har patchat klart men hur ser man denna info? Original FW PUP md5 before patching: ca595ad9f3af8f1491d9c9b6921a8c61
    Patched PUP md5 after patching: 2be5e87a22bf1e7f48e98fcabd38977b

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

  22. #22
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Om ni ska köra med ett CFW så kör aningen med Wutangrza+Geohot eller Kmeaw. Waninkoko är farlig och ska bara installeras om man är 100% säker på att man har en konsol med 16MB NAND. Men jag ser ingen anledning att ens använda Waninkoko just nu när både Wutangrza och Kmeaw klarar backups.

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Oavsett vad för CFW man väljer måste man ha en USB-"dongel" alá PS3Key osv för att installera CFW?

  24. #24
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Oavsett vad för CFW man väljer måste man ha en USB-"dongel" alá PS3Key osv för att installera CFW?
    Nej, du installerar CFW på exakt samma sätt som officiella firmware. Inte internetbaserad uppdatering alltså, utan du lägger CFW på ett USB minne eller liknande och installerar från den. En offline uppdatering med andra ord.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?

    jag patchar wutunga och inte kmeaw.

    md5 org. innan: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
    md5 patch. efter: 05933BB7A89BEE87B0AA45C74F980E81

    någon som vet var man kan jämföra och kollat så man har rätt md5?

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?

    jag patchar wutunga och inte kmeaw.

    md5 org. innan: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
    md5 patch. efter: 05933BB7A89BEE87B0AA45C74F980E81

    någon som vet var man kan jämföra och kollat så man har rätt md5?
    http://psx-scene.com/forums/f6/relea...shasher-73916/

    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Brukar stå i guiderna hur md5 ska se ut efter patchning.

    Lv2 är en pkg fil som ska installeras efter flashning. Efter varje omstart av maskinen ska man köra lv2 för att kunna starta sin backup manager. Om du inte kör lv2 innan så blir skärmen bara svart.

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    alltså. jag tänker inte flasha än. men jag testade patcha. har fortfarande inte fattat riktigt vad lv2 är för något. som jag fattat är det någon enabler som ska göra det möjligt att köra backup managers som multiman och rogero?

    jag patchar wutunga och inte kmeaw.

    md5 org. innan: CA595AD9F3AF8F1491D9C9B6921A8C61
    md5 patch. efter: 05933BB7A89BEE87B0AA45C74F980E81

    någon som vet var man kan jämföra och kollat så man har rätt md5?
    googla på "md5 check" så bör du hitta någon valfri metod att kolla MD5 värdet

    LV2.PKG filen är ett program du måste köra varje gång du startar om din ps3'a för att ge stöd för syscalls som används av dom olika manager programmen, MultiMAN är den ända som stödjer backup laddning änsålänge med 3.55 utöver rogero (som för övrigt bara ska fungera med waninkoko's 3.55 vad jag förstått?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    MultiMAN är den ända som stödjer backup laddning änsålänge med 3.55 utöver rogero (som för övrigt bara ska fungera med waninkoko's 3.55 vad jag förstått?)
    Senaste rogero funkar bra i "kmeaw's cfw"
    Den rekommenderades till och med i guiden jag följde

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ok, jag har inte provat så värst mycket ännu, osså såg jag att Gaia har kommit ut till 3.55 också ska komma en ny snart med patchen inbyggd dock
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Har ni denna ?
    By desperz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:46
  2. funkar denna HD?
    By Makavelli in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 15:07
  3. Kan man ha denna hd i boxen?
    By Luffaren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 09:21
  4. Passar denna?
    By hansol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-01, 13:50
  5. E DENNA HD`N ATT REKOMMENDERA?
    By PMP_rules in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 16:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •