Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 58 av 58

Diskussion: cfw, ska man köra med denna?

  1. #31
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Måste erkänna att KMEAW CFW ser lockade ut. Men jag väntar ett tag till, har så sjukt många spel att spela just innan jag börjar med nya, som kräver högre FW än 3.41
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Jag fick min PS3 Slim move bundle från elgiganten igår och den hade firmware 3.50.

    Jag uppdatera den igår via Internet till 3.55 och undrar nu om jag kan uppdatera den med "kmeaw's cfw"?
    Sedan installera backup manager osv?

    Om man nu skulle bricka sin konsol, finns det något sätt att unbricka den eller är den bara skräp sen?

  3. #33
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Om du brickar den, finns det ingen återvändo. KMEAW's CFW verkar som sagt, verkligen intressann (jag har inte provat) och har inte vad jag vet haft några brickningsrapporter tillskillnad från waninkokos CFW, som har brickat xxxx antal konsoller. DOCK är ingenting 100%, så allt sker på egen risk.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Jag fick min PS3 Slim move bundle från elgiganten igår och den hade firmware 3.50.

    Jag uppdatera den igår via Internet till 3.55 och undrar nu om jag kan uppdatera den med "kmeaw's cfw"?
    Sedan installera backup manager osv?

    Om man nu skulle bricka sin konsol, finns det något sätt att unbricka den eller är den bara skräp sen?
    Du uppdaterar till CFW'n genom recovery menyn.

    Om du brickar den kanske det kan gå att fixa med hjälp av factory/service mode och downgrade, dock inte på en slim i dagsläget...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #35
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Spännande PS3-tid vi lever i, känns lite bittert att ha spenderat 1300kr på en USB-doggel nu när CFW är på intåg samt en PS3 slim som online maskin. Men men vad gör man inte för spel och nu är jag jäkligt nyfiken vad SONY ska göra? Banna alla CFW/JBs från PSN?
    Last edited by Lillejan; 2011-01-19 at 20:26.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Räcker det att jag uppdaterat till 3.55 direkt från konsolen över internet eller måste jag göra det manuellt och tanka firmwaren från deras hemsida?

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Räcker det att jag uppdaterat till 3.55 direkt från konsolen över internet eller måste jag göra det manuellt och tanka firmwaren från deras hemsida?
    Har du redan 3.55 på din konsoll behöver du inte lägga in den på nytt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Swizzy: Såg att du uppdatera till CFW, vilken tog du och vilken PS3-modell? Fat/slim?
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  9. #39
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Har du redan 3.55 på din konsoll behöver du inte lägga in den på nytt
    Ok :P lika bra att kolla med er proffs. Hur är det med backup spel sen, måste man fortfarande har en äkta skiva i läsaren?

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    Axan: Det är olika, vissa spela klarar sig utan och vissa inte.
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Axan: Det är olika, vissa spela klarar sig utan och vissa inte.
    Thx

  12. #42
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Deank har släppt en liten uppdatering till Multiman som gör att du slipper köra LV2.pkg varje gång du startar om PS3

    http://psx-scene.com/forums/698490-post2532.html

    Detta är bara ett test så använd de på egen risk. För min del så funkar det utan problem iaf.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    haha, vet ju hur jag ska kolla md5 ville bara veta någon bra källa att jämföra min checksums med någon annans patchade filer. okej, nu har man lite mer kött på benen. då är det bara att vänta några dagar tills jag är hemma igen och har lite tid över så ska jag flasha med ett cfw såg också att gaia manager ska fungera med nya cfw 3.55.

    Axan: jag fick också det bundle paketet med fw 3.50. tycker det var rätt grymt

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    haha, vet ju hur jag ska kolla md5 ville bara veta någon bra källa att jämföra min checksums med någon annans patchade filer. okej, nu har man lite mer kött på benen. då är det bara att vänta några dagar tills jag är hemma igen och har lite tid över så ska jag flasha med ett cfw såg också att gaia manager ska fungera med nya cfw 3.55.

    Axan: jag fick också det bundle paketet med fw 3.50. tycker det var rätt grymt
    PiGGELiN: Varför grymt? Har du kört in någon cfw på din än? Om ja, vilken?

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    inte än, nej priset var rätt grymt på den ska det ju stå! lol. avvaktar lite innan jag flashar.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Swizzy: Såg att du uppdatera till CFW, vilken tog du och vilken PS3-modell? Fat/slim?
    Jag tog tidigare Wutangrza + geohot, den fungerar väl bra, men den bästa är kmeaw...

    Jag kör på en 40 GB Phatt (modell: CECHG04)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    708
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Deank har släppt en liten uppdatering till Multiman som gör att du slipper köra LV2.pkg varje gång du startar om PS3

    http://psx-scene.com/forums/698490-post2532.html

    Detta är bara ett test så använd de på egen risk. För min del så funkar det utan problem iaf.
    Well du måste fortfarande köra detta paket istället för lv2 paketet innan backup manager, men i nästa release skulle han försöka bygga in denna.

  18. #48
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har försökt att start backups med keawm cfw och lv2.pkg hela kvällen nu.
    Enda som händer när jag startar spelen är en helt svart bild eller så hoppar den ut till xmb.

    Så här gör jag för att starta backupsen:

    1. Överfört hela backup-mappen till dev_hdd0/GAMEZ

    2. Startar PS3

    3. Startar installerad lv2 pkg (får vit skärm, trycker på X, kommer ut till xmb igen)

    4. Sätter in en skiva, går in i multiman, startar backupen, väljer därefter att gå ut till xmb för att starta backupen som en shadow över mitt original spel.

    Härifrån får jag de scenarion som jag beskriver inledningsvis.

    Kan nån säga vad jag gör för fel?

    Har också testat Wutangrz, Gehot och Lv2.pkg innan, fick samma fel där.

    Kan nån hjälpa snälla!

  19. #49
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av benka_b Visa Inlägg
    Har försökt att start backups med keawm cfw och lv2.pkg hela kvällen nu.
    Enda som händer när jag startar spelen är en helt svart bild eller så hoppar den ut till xmb.

    Så här gör jag för att starta backupsen:

    1. Överfört hela backup-mappen till dev_hdd0/GAMEZ

    2. Startar PS3

    3. Startar installerad lv2 pkg (får vit skärm, trycker på X, kommer ut till xmb igen)

    4. Sätter in en skiva, går in i multiman, startar backupen, väljer därefter att gå ut till xmb för att starta backupen som en shadow över mitt original spel.

    Härifrån får jag de scenarion som jag beskriver inledningsvis.

    Kan nån säga vad jag gör för fel?

    Har också testat Wutangrz, Gehot och Lv2.pkg innan, fick samma fel där.

    Kan nån hjälpa snälla!
    Vad är det för spel vi pratar om? är spelet modifierat på något vis?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #50
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har testat

    Ninja gaiden 2 sigma
    Little big planet
    Vanquish

    Alla ska vara helt omodifierade

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har testat:

    3D dot Heroes (discless)
    White Knight Chronicles

    Och båda har fungerat, provade även Blur (discless) men fungerade inte, kan prova att köra igång det med skiva sen, Gran Turismo 5 har jag också provat, dock modifierad... den fungerar inte alls
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Har löst problemet nu.

    Installerade filen som länken syftar till:

    http://dukio.com/pl3-file-permission...e-backups.html

    Samt den nya lv2 v2 pkg

    Nu funkar det felfritt!

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har testat:

    3D dot Heroes (discless)
    White Knight Chronicles

    Och båda har fungerat, provade även Blur (discless) men fungerade inte, kan prova att köra igång det med skiva sen, Gran Turismo 5 har jag också provat, dock modifierad... den fungerar inte alls

    Provade GT5 med modifierad eboot och den ville inte starta alls men efter jag bytt tillbaka till orginalet så funkar det utan problem
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    hmm, hur vet man att ebooten är modifierad?

  25. #55
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du uppdaterar till CFW'n genom recovery menyn.
    Vilken meny är det? Uppdateringsmenyn under inställningar?

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    hmm, hur vet man att ebooten är modifierad?
    Det står i NFO'n, och fungerade spelet på 3.41 utan problem är EBOOT'en moddad

    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Vilken meny är det? Uppdateringsmenyn under inställningar?
    Håll in ström knappen på fronten av din ps3'a tills det piper till 2 gånger, brukar ske på "andra varvet" för mig, alltså jag håller in knappen tills maskinen startat upp och stängs av (bilden hinner inte komma upp) därefter släpper jag knappen och upprepar samma sak tills det piper till 2 gånger i snabb följd, då släpper jag knappen och blir ombedd att koppla in handkontrollen med en kabel och trycka på PS knappen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #57
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    46
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det står i NFO'n, och fungerade spelet på 3.41 utan problem är EBOOT'en moddad



    Håll in ström knappen på fronten av din ps3'a tills det piper till 2 gånger, brukar ske på "andra varvet" för mig, alltså jag håller in knappen tills maskinen startat upp och stängs av (bilden hinner inte komma upp) därefter släpper jag knappen och upprepar samma sak tills det piper till 2 gånger i snabb följd, då släpper jag knappen och blir ombedd att koppla in handkontrollen med en kabel och trycka på PS knappen
    Tackar! Tänkte snart hoppa in i detta träsket och testa. Den största anledningen till att jag ens äger PS3 är enbart för Uncharted-serien och BD-spelaren. När det kommer en felfri lösning med bra firmware / BM osv. kommer ni lägga upp en tutorial då?

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ElecTriX Visa Inlägg
    Tackar! Tänkte snart hoppa in i detta träsket och testa. Den största anledningen till att jag ens äger PS3 är enbart för Uncharted-serien och BD-spelaren. När det kommer en felfri lösning med bra firmware / BM osv. kommer ni lägga upp en tutorial då?
    Jag ska skriva en tutorial inom kort, men det är VÄLDIGT enkelt, det är bara att följa insrtuktionerna, tänkte skapa en tråd för att varna folk som tror dom vet vad dom håller på med att risken är stor att man brickar om man gör på fel sätt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Har ni denna ?
    By desperz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:46
  2. funkar denna HD?
    By Makavelli in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-01, 15:07
  3. Kan man ha denna hd i boxen?
    By Luffaren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 09:21
  4. Passar denna?
    By hansol in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-01, 13:50
  5. E DENNA HD`N ATT REKOMMENDERA?
    By PMP_rules in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 16:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •