Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: XBOX Original Mjukvara - Trasigt Chip

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question XBOX Original Mjukvara - Trasigt Chip

    XBOX SOFTWARE PROBLEM



    Hej jag har problem med min ena Xbox då mitt chip gått sönder efter att småsyskon slitit av kablar som hängde lite utanför,
    Mitt problem är att jag inbte finner nåot som hälst sätt att få tillbaka Original mjukvaan d den togs bort för att skapa utrymme jag undrar om det finns någon som har liknande problem eller har löst någonting liknande.
    Min idé är att ta ut hårddisken (om nödvändigt) och lägga in mjukvaran, sen plugga tillbaka den, om det inte finns ngon återställningscd, men det tvivlar jag på, Men sedan att slutligen softmodda den.
    När jag startar xboxen kommer servicetexten upp samtidigt som RROD (Red ring of death)
    dyker upp, det gör den äen på min andra Xbox om jag stänger av chippet vs. så antar att den inte har originalmjukvara den heller, men den fungerar iaf...

    MVH Peter

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    RROD är 360'n, jag antar att du har en Xbox 1'a som det är problem med? det finns chip som inte har något externt (DuoX2 är ett sådant exempel) bör räcka med att du helt enkelt byter chippet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Du har rätt

    men kom inte på något vettigarre att skriva än rrod för är ju typ samma sak för XBOX (1:an) om den får rycket, min fråga är om man kan återställa MS original mjukvara på hårddisken x)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av young_devil Visa Inlägg
    men kom inte på något vettigarre att skriva än rrod för är ju typ samma sak för XBOX (1:an) om den får rycket, min fråga är om man kan återställa MS original mjukvara på hårddisken x)
    Då hårddisken är "låst" blir det svårt om maskinen inte fungerar tror jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Då hårddisken är "låst" blir det svårt om maskinen inte fungerar tror jag...
    jo men jag har en annan chippad xbox hemma, som jag då kan låsa/öppna hddn men jag tänkte om det gick att föra över ms dash antingen från datorn eller ftp genom den fungerande xboxen så det iaf går att starta upp den, xboxet e inte trasigt det e chippet...
    Ev. Om det går flasha den i det fungerade xboxet sen föra över hddn eller om det fungerar att installera geentoox linux på hddn och att det då fungerar :-/

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av young_devil Visa Inlägg
    jo men jag har en annan chippad xbox hemma, som jag då kan låsa/öppna hddn men jag tänkte om det gick att föra över ms dash antingen från datorn eller ftp genom den fungerande xboxen så det iaf går att starta upp den, xboxet e inte trasigt det e chippet...
    Ev. Om det går flasha den i det fungerade xboxet sen föra över hddn eller om det fungerar att installera geentoox linux på hddn och att det då fungerar :-/
    Du måste när du väl fått in den även låsa om hårddisken, och det kan du inte göra med något annat än gamla xboxen vad jag känner till.. *den som hårddisken ska sitta i* jag kan ha fel dock, är inte så jätte jätte bra på Gammel boxarna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2011
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du måste när du väl fått in den även låsa om hårddisken, och det kan du inte göra med något annat än gamla xboxen vad jag känner till.. *den som hårddisken ska sitta i* jag kan ha fel dock, är inte så jätte jätte bra på Gammel boxarna
    ok :/ aja men det verkar inte finnas mycket diskussioner om hur man kan återställa ms dashen x) har letat runt men inte hittat mycket

Liknande diskussioner

  1. Trasigt nätverk Xbox original
    By poon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 13:40
  2. Trasigt chip?
    By LaserFaser in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 23:01
  3. Chip trasigt?
    By kevito in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 16:52
  4. Trasigt chip?
    By Phalle in forum Xenium Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 22:33
  5. Trasigt chip?
    By abc_1234 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-29, 17:24

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •