Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 46

Diskussion: LÄS detta INNAN ni lägger in Januari-uppdateringen (19/1) från XBOX-LIVE!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

    LÄS detta INNAN ni lägger in Januari-uppdateringen (19/1) från XBOX-LIVE!

    det har kommit ut en update så fort man ansluter till xbox-live. flertalet personer har fått sina boxar flaggade (xval) efter de lagt in denna och försökt köra halo reach, cod: black ops och cod: mw2. dessa spel har även slutat fungera för många. mycket tyder på de aktiverat ap2.5 skyddet på titlar som haft stöd för detta etc.

    spekulationer och info finner ni i länken under.

    http://forums.xbox-scene.com/index.p...ic=727227&st=0

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    hmm inte bra...ny LT firmware snart?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    hmm inte bra...ny LT firmware snart?
    Om dom nya spelen har nya svar, ja... annars; nej
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Vad jag vet så blir dem faktiskt inte flaggade det är bara kopierade spel som inte fungerar. plus att det verkar vara väldigt random för jag provade precis när jag kom hem från jobbet uppdaterade satte i black ops fungerade perfekt, provade halo reach fungerade också (har hitachi 1.51)

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Vad jag vet så blir dem faktiskt inte flaggade det är bara kopierade spel som inte fungerar. plus att det verkar vara väldigt random för jag provade precis när jag kom hem från jobbet uppdaterade satte i black ops fungerade perfekt, provade halo reach fungerade också (har hitachi 1.51)
    har man en maskin som klarar AP25 (Sen hitachi, Liteon eller Benq) kommer det inte fungera, och har man LT+ blir man skyddad, har man inte LT+ blir man flaggad)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Så nu är frågan om man måste patcha in AP25-sektorer i spelbackuperna för dessa titlar, eller om det krävs uppdatering av firmware i dvdläsaren igen.

    Fungerar det med originalspelen? Isåfall borde det fungera med att patcha och bränna om sin backup. Om originalspelen inte fungerar så är det omflashning som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    59
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Så nu är frågan om man måste patcha in AP25-sektorer i spelbackuperna för dessa titlar, eller om det krävs uppdatering av firmware i dvdläsaren igen.

    Fungerar det med originalspelen? Isåfall borde det fungera med att patcha och bränna om sin backup. Om originalspelen inte fungerar så är det omflashning som gäller.
    Hur menar du med patcha in Ap25 sektorer? Kört genom nya agbx och då ska den väl fixa detta eller?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Hur menar du med patcha in Ap25 sektorer? Kört genom nya agbx och då ska den väl fixa detta eller?
    Jag är inte påläst om hur abgx och lt+ hanterar AP25, men vad jag förstått så är AP25-sektorerna unika för varje spel så det kan ju vara så att någon måste logga AP25-sektorerna/anropen och uppdatera abgx så att man kan lägga in rätt information för de nya spelen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Från: http://www.team-xecuter.com/forums/s...ad.php?t=60436

    Confirmed:

    After New Dash Update 12625 the following games do not boot (Black Screen):

    Black Ops
    Modern Warfare 2
    Halo Reach

    This is an AP2.5 Update so naturally this does not affect non AP2.5 DVD drives (Early Hitachi & Samsung).

    If you had LT+ flashed then you will NOT be flagged for a possible ban (good Job c4eva !).

    If you did not have LT+ flashed and you tried to boot these games as backups then you are probably flagged for a ban.

    AP2.5 Data both PAL and NTSC have been extracted (thanks to c4 and k3) and c4 is now working on the patches and testing will commence.

    There will be no need for a firmware update.

    We recommend you do not update yet until there is a working method tested and released.

    There is no ETA on release so do not ask. if you ask then other members have my permissions to facepalm the offender and ridicule them until they probably start crying.

    This is confirmed update and info as of 20th Jan 16:43 GMT

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
    Hur menar du med patcha in Ap25 sektorer? Kört genom nya agbx och då ska den väl fixa detta eller?
    Man får vänta lite på att datan kommer in på servrarna, därefter kommer det fixas av sig själv

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag är inte påläst om hur abgx och lt+ hanterar AP25, men vad jag förstått så är AP25-sektorerna unika för varje spel så det kan ju vara så att någon måste logga AP25-sektorerna/anropen och uppdatera abgx så att man kan lägga in rätt information för de nya spelen.
    Det är exakt vad som behövs, man måste få ut svaren för att kunna lägga in dom med spelen, men har inte gjort det tidigare då det inte använts, osså nu helt plötsligt aktiveras det med äldre spelen... då är det bara för rip grupperna att sätta igång att dumpa dom sektorerna och se till att få in dom på ABGX360 servrarna!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Patch Black ops Complex release: http://hotfile.com/dl/98300651/850a9..._ap25.rar.html

    Edit: Hotfile har plockat ner länken.
    Last edited by superpalten; 2011-01-21 at 00:26.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är exakt vad som behövs, man måste få ut svaren för att kunna lägga in dom med spelen, men har inte gjort det tidigare då det inte använts, osså nu helt plötsligt aktiveras det med äldre spelen... då är det bara för rip grupperna att sätta igång att dumpa dom sektorerna och se till att få in dom på ABGX360 servrarna!
    För tillfället kan ripgrupperna inte få med AP25 när de rippar sina spel hur gärna de än vill. De får vänta på nästa version av 0800-firmwaren för att kunna läsa av den. Det är bara några människor som redan har fått den som kan. Men så fort Xecuters 360 USB är klar för leverans så kommer den att släppas och sedan kommer ripgrupperna kunna få med AP25 redan från början.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    UPDATE: AP 2.5 info finns nu tillgänglig till halo reach, mw2 och black ops och ABGX360 har dessa i online-databasen!

    Kod:
    Checking Game
         ISO: "D:\UNPACK\OLD\Call.Of.Duty.Black.Ops.XBOX360-COMPLEX\cpx-codb.iso"
         Size: 7838695424 bytes
         Files in ISO: 98, Folders in ISO: 1
         Total bytes used: 7273626024 (99.66%)
    Game appears to have random padding
    
    Checking default.xex
         Original PE Filename:  CoD.exe
         Original PE Timestamp: 2010/09/28 03:51:19
         Game Name:             Call of Duty Black Ops
         No Avatar Awards
         Achievements:          50 Achievements totaling 1000 Gamerscore
         XEX CRC = D1F515F8
         XEX Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159
    
    Region Code: 0xFFFFFFFF
         Region Free!
    
    Checking AP25 replay sector
    AP25 replay sector is blank!
    Attempting to fix the AP25 replay sector
         Looking for AP25_0AEB2159.sha1 in the online verified database
    Downloading AP25_0AEB2159.sha1
    100% [================================>] 24
         AP25_0AEB2159.sha1 was downloaded successfully
         Looking for AP25_0AEB2159.bin in the online verified database
    Downloading AP25_0AEB2159.bin
    100% [================================>] 228           13.9 KB/s    ETA 00:00
         AP25_0AEB2159.bin was downloaded successfully
         13 challenges/responses found
    
    Writing fixed AP25 data to this ISO
    AP25 replay sector was successfully fixed!
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2010/10/06 00:18:05
         SS Version: 1
         SS CRC = 9929669B (RawSS = EB56D0D4)
         SS Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
    SS looks valid
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 9DFDFECB
         DMI Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
    DMI looks valid
    
    Checking PFI
         PFI CRC = 05C6C409
    PFI matches known data (4th - 7th Wave)
    
    Video partition found
         Video CRC = E2FA3A26 (V0 = E0363F4E, V1 = EAE76B94)
    Video partition matches known data (6th Wave)
    
    Basic Stealth check passed!
    
    Starting Verification
         Looking for 9929669BD1F515F8.ini in the online verified database
         There is no verified rip of this Xex/SS combination in the online database
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Verification failed
    
    Starting AutoFix
         Looking for Xex_D1F515F8.ini in the online verified database
    Downloading Xex_D1F515F8.ini
    100% [================================>] 63             3.8 KB/s    ETA 00:00
         Xex_D1F515F8.ini was downloaded successfully
         'Xex_D1F515F8.ini' contains 7 SS CRCs, randomly picked #7
         Looking for 112BC1E0D1F515F8.ini in the online verified database
    Downloading 112BC1E0D1F515F8.ini
    100% [================================>] 351
         112BC1E0D1F515F8.ini was downloaded successfully
    
         Using 112BC1E0D1F515F8.ini (351 bytes)
         Looking for SS_112BC1E0.bin in the online verified database
    Downloading SS_112BC1E0.bin
    100% [================================>] 1,072
         SS_112BC1E0.bin was downloaded successfully
         Verifying SS_112BC1E0.bin is valid before using it for AutoFix
    
    Checking SS
         Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00
         Timestamp of Mastering: 2010/10/27 19:55:39
         SS Version: 2 (trusted)
         SS CRC = 112BC1E0 (RawSS = A8EAB537)
         SS Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
    SS looks valid
    
         Looking for DMI_46CC8BAB.bin in the online verified database
    Downloading DMI_46CC8BAB.bin
    100% [================================>] 560
         DMI_46CC8BAB.bin was downloaded successfully
         Verifying DMI_46CC8BAB.bin is valid before using it for AutoFix
    
    Checking DMI
         Timestamp of Authoring: 2010/09/30 00:00:00 (matches SS)
         DMI CRC = 46CC8BAB
         DMI Media ID: CFD2E6184386829EC2E59087-0AEB2159 (matches game)
    DMI looks valid
    
         Automatically patching stealth files...
         Patching DMI from DMI_46CC8BAB.bin
         Patching SS from SS_112BC1E0.bin
    Stealth files patched successfully!
    
    Checking Game CRC... (press Q to cancel)
     Percent  Elapsed  Estimated   Time     Average     Current     Errors    Total
        Done     Time       Time   Left       Speed       Speed  Recovered  Retries
        100%     1:34       1:34   0:00   74.1 MB/s   74.6 MB/s
    
         AnyDVD style corruption was not detected
         Game CRC = E01E4658
    
    Game partition CRC matches the verified ini!
    AutoFix was successful!
    
    Comparing L1 Video on L0 to L1 Video on L1... SplitVid is valid
    
    Press any key to exit . . .

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    om man har lt+ samt patchat tex black ops i abgx enligt instrutioner här på forumet.
    ska man ändå vänta med uppdatering? kan spelet sluta att fungera / är det fortfarande risk att bli bannad?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av a.sthlm Visa Inlägg
    om man har lt+ samt patchat tex black ops i abgx enligt instrutioner här på forumet.
    ska man ändå vänta med uppdatering? kan spelet sluta att fungera / är det fortfarande risk att bli bannad?
    när var det du kollade spelet?

    Du kan ju spela spelet utan problem med 12611 dashboarden, men uppdaterar du till 12625 dashboarden kommer du bli bannad på en pisskvart om du kört spelet utan att patcha med AP25...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när var det du kollade spelet?

    Du kan ju spela spelet utan problem med 12611 dashboarden, men uppdaterar du till 12625 dashboarden kommer du bli bannad på en pisskvart om du kört spelet utan att patcha med AP25...
    Om man stänger av konsollen direkt så blir det ingen ban när man har LT+, den har ju en protectfunktion som skyddar vid start av en korrekt AP25.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Puh tur att jag läste detta innan jag skulle precis koppla in TP kabel till min LT+ (Liteon ) xbox och gå online första gången sen i julas.

    Har jag fattat detta rätt nu är det endast 3 spel som fått AP 25 Black ops MW2 Halo reach efter januari updaten ( fable 3, nfs hot pursuit, AC 2 brotherhood var sen tidigare )

    Är det helt safe att spela online med dom på min Ixtreme LT + ( plus ) om man kör Dom via senaste abgx och bränner ut dom på nytt igen ?

    Samt exakt alla andra spel funkar dom som dom ska efter uppdateringen utan AP 25 eller ? som tex NBA.Jam.XBOX360-PROTOCOL och Castlevania.Lords.Of.Shadow.XBOX360-MARVEL bara för att ta några random exempel av halvnya spel!


    Eller har jag fått allt om bakfoten att ingenting fungerar om jag uppdaterar min maskin till januari updaten ? ( man är fortfarande skyddad men ingenting fungerar kan det vara så ni menar ??? )




    jag är väldigt sugen att gå in och spela NBA Jam på xbox live men det vågar jag inte göra förrns jag fått vettigt svar av er här förhoppningsvis kanske nån kan ge vettigt svar imorrn om man vågar uppdatera / spela online )

    /Tack på förhand boz

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    när var det du kollade spelet?

    Du kan ju spela spelet utan problem med 12611 dashboarden, men uppdaterar du till 12625 dashboarden kommer du bli bannad på en pisskvart om du kört spelet utan att patcha med AP25...
    inte säker men tror det var nån vecka (kanske 2) innan jul och tror det var med abgx v104...
    assasin b hade om jag minns rätt ap25 från början, black ops får det nu med uppdateringen av dashen om jag förstår rätt?

    skall man ladda ner det på nytt när det släpps en ny verifierad "backupp"?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Puh tur att jag läste detta innan jag skulle precis koppla in TP kabel till min LT+ (Liteon ) xbox och gå online första gången sen i julas.

    Har jag fattat detta rätt nu är det endast 3 spel som fått AP 25 Black ops MW2 Halo reach efter januari updaten ( fable 3, nfs hot pursuit, AC 2 brotherhood var sen tidigare )

    Är det helt safe att spela online med dom på min Ixtreme LT + ( plus ) om man kör Dom via senaste abgx och bränner ut dom på nytt igen ?

    Samt exakt alla andra spel funkar dom som dom ska efter uppdateringen utan AP 25 eller ? som tex NBA.Jam.XBOX360-PROTOCOL och Castlevania.Lords.Of.Shadow.XBOX360-MARVEL bara för att ta några random exempel av halvnya spel!


    Eller har jag fått allt om bakfoten att ingenting fungerar om jag uppdaterar min maskin till januari updaten ? ( man är fortfarande skyddad men ingenting fungerar kan det vara så ni menar ??? )




    jag är väldigt sugen att gå in och spela NBA Jam på xbox live men det vågar jag inte göra förrns jag fått vettigt svar av er här förhoppningsvis kanske nån kan ge vettigt svar imorrn om man vågar uppdatera / spela online )

    /Tack på förhand boz
    så länge du har ap2.5 i de sex spelen du nämde och ssv2 i alla äldre spel förutom de som är under wave 3 så är det allt du kan göra för att skydda dig.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av a.sthlm Visa Inlägg
    inte säker men tror det var nån vecka (kanske 2) innan jul och tror det var med abgx v104...
    assasin b hade om jag minns rätt ap25 från början, black ops får det nu med uppdateringen av dashen om jag förstår rätt?

    skall man ladda ner det på nytt när det släpps en ny verifierad "backupp"?
    Spelen har alltid haft AP25, det är inget "nytt" det är bara att man aktiverat checkarna mot just dom spelen, det du behöver för att spela dom är att bränna om dom efter att du kolllat dom med ABGX360 på nytt med autofix level 3, på samma sätt som med Assassins Creed Brotherhood...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    219
    Respekt
    14
    Ok fortfarande har ingen svarat dock är det säkert att ladda hem Januari 19 2011 uppdateringen om jag har Ixtreme LT Plus idag ? och kommer jag kunna spela tex nba jam på xbox live då och om jag går in nu idag på xbox live jag har ssv 2 o det såklart! black ops och mw2 intresserar inte mig för dom suger på xbox 360 utan mus och dålig grafik halo reach kanske jag kommer köra nån dag bara för campaign plus att det inte finns på pc och jag kommer såklart checka dom med abgx senaste innan jag bränner ut om jag nu skulle vilja spela dom. Hursomhelst är det helt lugnt att gå online att lira nu på exakt alla spel förutom man tar det lugnt med dom 6st nämnda AP25 spelen

    ÄR ALLT LUGNT DÅ O GÅ ONLINE ?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok fortfarande har ingen svarat dock är det säkert att ladda hem Januari 19 2011 uppdateringen om jag har Ixtreme LT Plus idag ? och kommer jag kunna spela tex nba jam på xbox live då och om jag går in nu idag på xbox live jag har ssv 2 o det såklart! black ops och mw2 intresserar inte mig för dom suger på xbox 360 utan mus och dålig grafik halo reach kanske jag kommer köra nån dag bara för campaign plus att det inte finns på pc och jag kommer såklart checka dom med abgx senaste innan jag bränner ut om jag nu skulle vilja spela dom. Hursomhelst är det helt lugnt att gå online att lira nu på exakt alla spel förutom man tar det lugnt med dom 6st nämnda AP25 spelen

    ÄR ALLT LUGNT DÅ O GÅ ONLINE ?
    Det kommer aldrig vara 100% säkert på live med modifierat, det är väl så lungt det kan bli om du checkar SAMTLIGA spel med ABGX360... men det sker helt på egen risk att gå ut på xbox live...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Boz666 Visa Inlägg
    Ok fortfarande har ingen svarat dock är det säkert att ladda hem Januari 19 2011 uppdateringen om jag har Ixtreme LT Plus idag ? och kommer jag kunna spela tex nba jam på xbox live då och om jag går in nu idag på xbox live jag har ssv 2 o det såklart! black ops och mw2 intresserar inte mig för dom suger på xbox 360 utan mus och dålig grafik halo reach kanske jag kommer köra nån dag bara för campaign plus att det inte finns på pc och jag kommer såklart checka dom med abgx senaste innan jag bränner ut om jag nu skulle vilja spela dom. Hursomhelst är det helt lugnt att gå online att lira nu på exakt alla spel förutom man tar det lugnt med dom 6st nämnda AP25 spelen

    ÄR ALLT LUGNT DÅ O GÅ ONLINE ?
    jag svarade på din fråga, men tar det en gång till. det är lugnt med ap2.5 spelen om du lägger in ap2.5 info i dem. resten av dina backuper över wave 3 ska ha ssv2 för att vara säkra.

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Jag får ingen kläm på hur Xval ska användas.
    Ngn som vill hjälpa till lite snabbt?

    //Tack!!

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Jag får ingen kläm på hur Xval ska användas.
    Ngn som vill hjälpa till lite snabbt?

    //Tack!!
    Gå in på system inställningar på din Xbox 360, och kolla under system Info, där bör du hitta "X: .... - ......." fyll i detta i xval programmet tillsamans med det serienummer du ser på den här skärmen, därefter trycker du på knappen (decrypt har jag för mig det står på den?) därefter ser du längst ner om du blivit flaggad för ngt etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Tack för svaret! Jag trodde i min enfald att programmet skulle läsas in på xboxen...

    Nåväl, svaret blev:
    failed AP25 challenge (vilket var väntat då ju)

    Men det dekrypterade värdet 0000000000000001: betyder det ngt särskilt?

    /TACK

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är inget viktigt, det är bara ifall att det hittas något nytt okänt värde
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Verkar det som att jag INTE är flaggad då menar du? Kanske kan rädda mig om jag uppdaterar till LT+ imorrn?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du är flaggad, men hade det varit bara nollor hade du inte varit flaggad, hade det varit något annat värde hade det varit något annat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Innan man går live med uppdaterad X360
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:51
  2. Byta musik innan man lägger in det på HD:n?
    By N30 in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 20:57
  3. Xbox Live gameUpdate Från pc till xbox
    By Josh_gomez90 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 05:59
  4. OBS!!! Kolla detta innan ni byter hårddisk!
    By Brittish in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-07-29, 22:18
  5. Demo Skiva för Januari
    By Andreas in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-26, 01:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •