Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 46 av 46

Diskussion: LÄS detta INNAN ni lägger in Januari-uppdateringen (19/1) från XBOX-LIVE!

  1. #31
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Tackar!
    Ingen större mening att uppdatera till LT+ nu då?
    Fan oxå - jag som var på väg att göra det för 1 1/2 månad se'n

  2. #32
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Tja om du inte uppdaterar till LT+ så kommer du förstås inte att kunna få igång en del spel. Men gör som du vill.

  3. #33
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hade för mig att det bara var 4 titlar extra som AP25 aktiverats för o att dessa har patchar sedan en vecka tillbaka så man kan spela dem ändå

    o kör man J-taggat så har de helt stängt av AP25 skyddet i maskinerna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #34
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Själv har jag en kund som ringde igår, som jag varit på att han måste uppdatera sin box, han undra varför Halo: Reach inte fungerade för honom längre. Inget mer att säga än att han får skylla sig själv och hoppas att han inte blir bannat förrän i november även om jag misstänker att MS kanske kommer banna folk lite tidigare än så.

  5. #35
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Själv har jag en kund som ringde igår, som jag varit på att han måste uppdatera sin box, han undra varför Halo: Reach inte fungerade för honom längre. Inget mer att säga än att han får skylla sig själv och hoppas att han inte blir bannat förrän i november även om jag misstänker att MS kanske kommer banna folk lite tidigare än så.
    Be honom köra ABGX360 senaste 1.0.5 och köra på Reach ison eller be honom dumpa reach med imgburn o sen köra ABGX o sen rosta ut en ny skiva så skall han få igång det igen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hade för mig att det bara var 4 titlar extra som AP25 aktiverats för o att dessa har patchar sedan en vecka tillbaka så man kan spela dem ändå

    o kör man J-taggat så har de helt stängt av AP25 skyddet i maskinerna
    Aha det hade inte jag förstått. Om man bara har LT går alltså alla AP25 igång men man skulle bli flaggad om man inte har LT+?

  7. #37
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    LT kör inte igång Ap25 skyddade spel alls men LT+ däremot kör ju Ap25 skyddade spel som gått igenom i ABGX360

    Gällande flaggningar är det alltid en risk oavsett vad för mjukvara man kör om man flashat/moddat.
    Individuellt eller lotteri, det bestämmer microsoft
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja men då hjälper det väl inte att han lägger in AP25 på Halo: Reach? Det kommer ju inte funka ändå. Han måste alltså först uppdatera till LT+ och sedan fixa Halo med AP25.

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja men då hjälper det väl inte att han lägger in AP25 på Halo: Reach? Det kommer ju inte funka ändå. Han måste alltså först uppdatera till LT+ och sedan fixa Halo med AP25.
    Det var det jag skrev, jag tolkade inte det som att din kund hade lt utan LT+ och att spel plötsligt slutat fungera efter senaste uppdateringen som för många andra som kör Lt+.
    Om man har det problemet med LT+ och inte kört dem genom nyaste ABGX som patcjar just de fyra titlarna som detta gäller så kommer det inte fungera nej, men om man patchar så skall de gå igång igen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #40
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det var det jag skrev, jag tolkade inte det som att din kund hade lt utan LT+ och att spel plötsligt slutat fungera efter senaste uppdateringen som för många andra som kör Lt+.
    Om man har det problemet med LT+ och inte kört dem genom nyaste ABGX som patcjar just de fyra titlarna som detta gäller så kommer det inte fungera nej, men om man patchar så skall de gå igång igen.
    Ja tänkte väl det. Trodde jag hade missuppfattat hela skiten. Satt här och tänkte att jag trodde att jag kunde det här men tydligen kan jag ingenting. Nu visa det sig att det var precis om jag trodde och sagt till mina kunder.
    Du får inte förvirra mig så Mr. P. haha

    ....jo jag vet att jag var lite otydlig med att han har LT och inte LT+ men det var det jag menade med att han behöver komma förbi och få sin box uppdaterad.

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Gå in på system inställningar på din Xbox 360, och kolla under system Info, där bör du hitta "X: .... - ......." fyll i detta i xval programmet tillsamans med det serienummer du ser på den här skärmen, därefter trycker du på knappen (decrypt har jag för mig det står på den?) därefter ser du längst ner om du blivit flaggad för ngt etc.
    Jag får inte upp i formen X:....-........ Utan jag har något som liknar en Serial till Windows t.ex. Fungerar inte att decrypta.

    T.ex X:123hj-1234j-1234f-5644ff

  12. #42
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja tänkte väl det. Trodde jag hade missuppfattat hela skiten. Satt här och tänkte att jag trodde att jag kunde det här men tydligen kan jag ingenting. Nu visa det sig att det var precis om jag trodde och sagt till mina kunder.
    Du får inte förvirra mig så Mr. P. haha

    ....jo jag vet att jag var lite otydlig med att han har LT och inte LT+ men det var det jag menade med att han behöver komma förbi och få sin box uppdaterad.
    Inte lätt alltid, folk kan dessutom få för sig att mjukvaran hette LT+ fastän de bara ligger på Lt 1.6 med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hade för mig att det bara var 4 titlar extra som AP25 aktiverats för o att dessa har patchar sedan en vecka tillbaka så man kan spela dem ändå

    o kör man J-taggat så har de helt stängt av AP25 skyddet i maskinerna
    Det är 6 titlar änsålänge, och du måste ha LT+ för att dessa ska fungera, du får ta av dig nattmössan och arbetsjobba lite mer så du kommer "back in shape"

    Dom 6 titlarna som jag känner till är:

    Fable III
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit
    Halo Reach
    Call of Duty: Modern Warfare 2
    Call of Duty: Black Ops

    Citat Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
    Jag får inte upp i formen X:....-........ Utan jag har något som liknar en Serial till Windows t.ex. Fungerar inte att decrypta.

    T.ex X:123hj-1234j-1234f-5644ff
    Om du inte kan dekryptera värdet beror det på att du skrivit något fel, kanske ngn bokstav/siffra du skrivit fel? eller någon siffra fel i serienummret? skrivit av serienummret från skalet istället för från skärmen (det kan skilja om man bytt skal)

    Ja, det är någe sådär det ska se ut, jag kollade inte på min hur exakt layouten såg ut imorse
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Hej!


    ( Sökt i forumet och kan inte detta så som ni är insatta i det hela men har försökt läsa på lite innan jag frågar något.. Söker vidare och fattar lite mer tror jag, är det helt kört, beror det på hårdvaran i DVD-läsaren? Hittade en patch, exempelvis, TEAM XECUTER PRESENTS AP2.5 PATCH FOR LT+, skulle det kunna vara en sådan som kringgår problemet? Puh.. )

    Jag är aldrig ute på LIVE, ej heller varit det. Alla mina spel fungerar, utom när jag stötte på just NFS Hot Pursuit, då uppdaterade den till den nyare dashboarden, till min förskräckelse av det nya utseendet och tänkte, jag är körd, nu kommer inga av mina spel funka längre!!

    Dock funkar dem bra, tack och lov. Denna uppdateringen kom via NFS Hot Pursuit. MEN, sedan när jag ska starta spelet så vill den ändå lägga på en update innan den kan starta spelet, som den inte klarar av att installera, felmeddelande; 3008-0000-3000-0904-8007-0002.

    Och säger att jag ska rengöra discen, kan inte läsa den bl.a. Jag trodde detta var felet så jag brände om, likadant igen. Då läste jag ngt om AP 2.5 patch för LT+, är det ngt som har med saken att göra, eller är denna patch bara för att inte "synas" på LIVE, eller den behövs för att ens kunna starta spelet på ngt sätt? Hur ska jag få igång spelet?

    Jag vet inte ens hur min box är flashad/chippad, men jag får alltid fixa min "Wave" till 3 för att alla spel ska funka numera. Hoppas någon har svar och kan hjälpa mig reda ut begreppen på ett lättfattligt sätt.


    Tack på förhand!

    : )
    Last edited by phreakii; 2011-04-07 at 19:22.

  15. #45
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    AP25/AP2.5 patcharna krävs för att spelen ska fungera i huvudtaget med LT+, och det krävs även att du har LT+ för att kunna spela dom spelen som har det nya säkerhetsskyddet (AP25/AP2.5)

    NFS Hot Pursuit är ett av spelen som kräver detta. senaste versionen av ABGX360 fixar till alla spelen åt dig om du kör Autofix level 3
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Tack för svaret Swizzy,

    dock var det ju inget jag "ville" höra : )

    Jag får fördjupa mig mer vad ABG360 Autofix innebär, sedan kommer jag säkert med fler frågor, för en tutorial på youtube, där såg det way out of hand asså. .

    Tack så länge : )

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Innan man går live med uppdaterad X360
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 20:51
  2. Byta musik innan man lägger in det på HD:n?
    By N30 in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 20:57
  3. Xbox Live gameUpdate Från pc till xbox
    By Josh_gomez90 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 05:59
  4. OBS!!! Kolla detta innan ni byter hårddisk!
    By Brittish in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-07-29, 22:18
  5. Demo Skiva för Januari
    By Andreas in forum Playstation - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-26, 01:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •