Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ny Dashboard 12611 - Ordnar 'Boot to Disc' plus AP25 för lite gamla spel

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17

    Ny Dashboard 12611 - Ordnar 'Boot to Disc' plus AP25 för lite gamla spel

    Oj oj vad det här kommer ställa till det för en del. haha

    Hoppas ni är klarar att läsa lite engelska för jag orkar inte översätta hela texten.

    ------------------------------------------------------
    On Wednesday, January 19th we will issue a mandatory dashboard update that (re) enables the ‘Boot to Disc’ option in the Xbox 360 dashboard. After you accept the update, you’ll be able to set the option to boot to the Xbox 360 dashboard OR directly to the game you have in the tray when you power up your console. This option can be found in the System Settings.

    Additionally, on Thursday January 20th the Xbox.com team will ship an update that contains a small update to the Gamercards. We’ve updated the Gamercard look and feel a bit and removed gamerzon from the card. Other than that, the same amount of information is on the card.

    It seems Microsoft also included a new protection to the update - certain backups won't boot anymore (like: Halo Reach, COD Black Ops and COD MW2) on certain drives (probably AP2.5-capable drives). Microsoft might have been able to activate AP2.5 on some older games.
    Booting these games on 360 consoles with AP2.5-enabled drives can possibly result in a BAN (certainly if not using the LT+ FW).
    If that's indeed the case, SSv3 for these games will have to be released for them to work on LT+.
    ------------------------------------------------------

    Någon mer än mig som gillar att MS har trappat upp "kriget" mot folk (som jag) med custom firmwares? Det känns inte mer än rätt att man blir bannad förr eller senare. Det gäller bara att hålla sig i "liv" så länge som möjligt. All cred åt MS!
    Last edited by Svantesson666; 2011-01-20 at 01:33.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    154
    Respekt
    14
    Google translate för den late

    På Onsdag 19 januari kommer vi att utfärda en obligatorisk dashboard uppdatering som (åter) gör det möjligt för "Boot till skiva" alternativ i Xbox 360 Dashboard. När du godkänna uppdateringen kommer du att kunna ställa alternativet att starta till Xbox 360 dashboard eller direkt till spelet du har i facket när du startar din konsol. Detta alternativ finns i Systeminställningar.

    Dessutom, på torsdag 20 januari på Xbox.com-teamet kommer att skickas en uppdatering som innehåller en liten uppdatering av Gamercards. Vi har uppdaterat Gamercard utseendet lite och avlägsnas gamerzon från kortet. Annat än att det är samma mängd information på kortet.

    Det verkar Microsoft även ett nytt skydd för uppdateringen - vissa säkerhetskopior inte kommer att starta längre (som: Halo Reach, COD Black Ops och COD MW2) om vissa enheter (förmodligen AP2.5-kompatibla enheter). Microsoft skulle ha kunnat aktivera AP2.5 på vissa äldre spel.
    Starta dessa spel på 360-konsoler med AP2.5-aktiverade enheter kan möjligen resultera i ett förbud (särskilt om du inte använder LT + FW).
    Om det är fallet, SSv3 för dessa spel kommer att släppas för dem att arbeta på LT +.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Firmware uppdateringen heter för övrigt inte 12611 utan 12625 (12611 har redan funnits ett bra tag nu, 12625 kom igår)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    stämmer bra, gjorde en tråd igår där jag länkat till xbox-scene forumet som tar upp ämnet. tråden ligger i ban-avdelningen här på psxcare.

    http://forum.psxcare.com/support/sho...%A5n-XBOX-LIVE!

Liknande diskussioner

  1. Gamla spel utan AP25.
    By feifam in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 18:38
  2. Hjälp angående 2.0.12611.0 (November 1, 2010) Dashboard!
    By quitzey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:50
  3. Boot disc
    By fredde73a in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 13:33
  4. Boot-disc?
    By Yojimbo in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 13:20
  5. Dreamcast Boot Disc
    By robban in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-01-14, 12:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •