Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: NAND backup

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    NAND backup

    Vet någon om det finns möjlighet att ta en backup på ex. NAND för revovery om något går snett vid CFW installationer och annat. Borde inte detta ligga i intresse för alla som vill peta i ps3:ans system? Jag vill minnas att för något år sedan fanns sådan möjlighet till nått chip, men i dagsläget tror jag inte många är intresserade av att prova något sådant med tanke på utvecklingen.
    Kanske vore något för psxcare att sälja som service?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär så går det inte på nyare maskiner men om man inte har för bråttom med att uppgradera brukar det gå bra, kör ALDRIG från en annan CFW utan kör ALLTID från original om det inte står att man kan lägga in en annan ovanpå... det är STOR brick risk om man kör CFW på CFW...

    Skulle man råka bricka sin ps3'a kanske man kan fixa det med hjälp av Service/Factory mode, 3.55'an fungerar bara på tjocka ps3's atm så vitt jag vet... men det kanske kommer till slim snart också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Skulle man råka bricka sin ps3'a kanske man kan fixa det med hjälp av Service/Factory mode, 3.55'an fungerar bara på tjocka ps3's atm så vitt jag vet... men det kanske kommer till slim snart också
    Vad menar du med att 3.55 bara fungerar på fat? Syftnings fel; att factory mode "räddningen" bara fungerar på fat? För de nya CFW (kmeaw ex.) har väl inte vad jag vet någon begränsning på modell?
    Hur som helst, det var ju synd att det inte fanns en trevlig "säker" backup man kunde ta på nanden.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mima Visa Inlägg
    Vad menar du med att 3.55 bara fungerar på fat? Syftnings fel; att factory mode "räddningen" bara fungerar på fat? För de nya CFW (kmeaw ex.) har väl inte vad jag vet någon begränsning på modell?
    Hur som helst, det var ju synd att det inte fanns en trevlig "säker" backup man kunde ta på nanden.
    Nej, asså... downgrade från 3.55 är begränsat, kanske dom rättat till det med CFW'n, men å andra sidan är det inte säkert att du fått in den delen av patchen när den brickats
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Dumpning av NAND
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 22:41
  2. CPU Key and NAND
    By jay20 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 08:56
  3. Nand recovery?
    By ushi in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 09:31
  4. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25
  5. Skrivskydda NAND
    By sc654 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 10:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •