Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jooo, men som jag fattade måste de va fat32? och jag kan inte formatera om hddn har en massa skit på den som jag inte vill förlora :-/
Går framåt men har ännu inte fått något att fungera...
Det jag förundras över är att den säger att Eboot.bin inte finns och frågar om permissions en gång.
Saken är den att Eboot.bin finns i mappen. Underligt...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
Kan kanske vara något sånt, vilket ftp program kör ni?
använder för närvarande flashxp
Oj dumt av mig, tänkte om det fanns någon inställning i ps3an som förhindrade internettillgång.
Kopplar den till mitt modem när jag ska föra över filer via ftp, precis som jag brukar göra med gammelboxen.
Scientific atlanta är märket på modemet.
Hittat mac adressen på ps3an.
Gick in på http://192.168.0.1/ och sedan brandväggsinställningar.
Under mac filtering skrev jag in ps3ans mac adress och valde block listed.
Klar?
i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?
finns en permission FIX! googla
anar att du sitter på en comhem lina eftersom du har ett SA/sisco modem.
men ja, det låter rätt. Du kan om du vill starta ps3an och kolla om den får en ip men att du får ett dns error, finns "testa internet anslutning" under nätverksinställningar, kör den så får du se.
i värsta fall kan man göra som denna killen gjort.
http://psx-scene.com/forums/f187/%5B...p-fixes-77886/
Nej, det är det väl inte? XMB är ju ett specialbygge av Sony. Att använda sig av Linux, BSD och liknande som bas innebär en stor säkerhetsrisk. Däremot kan PS3an köra Linux med hjälp av äldre firmware eller jailbreak.
Jag kör själv också kmeaw men har problem med vissa spel att starta. Det enda jag fått igång hittils är Oblivion vilket egentligen är det viktigaste. Jag kör kmeaw 3.55 med Gaia 2.04. Via FTP får jag ca 30MB/s jämnt och ibland kan det skjuta upp i höjden (60MB/s). Så jag kan rekommendera Gigabit switch/router/kabel (det som är passande). Det är till den interna disken. Till den externa USB2 disken går det ganska slött. Den använder jag nu bara som backup.
Min interna 250GB är också ganska full tyvärr.
Google is your friend!
Nej de använder ett eget speciellt krypterat filsystem.
Nevermind. Jag fick igång de flesta spelen genom att helt enkelt gå in på "App_home/PS3_GAME" efter att ha blivit utkastad till XMB. Jag var lite väl van över hur det var förut dvs att de skulle starta direkt.
Så om ni undrar varför ni blir utkastade till XMB med kmeaw och gaia 2.04 så gå bara in på "App_home/PS3_GAME" och där går det att starta spelet direkt.
Jag har inte behövt originalskiva förutom för möjligtivis de spelen som inte fungerade.
Google is your friend!
Ja och nu med 2.04 har det blivit borttaget för det är ostabilt.
I see, vad jobbigt
Google is your friend!
Bara en fråga.. Hänger sig er PS3 lite då och då med denna CFW. Kan variera stort ibland ofta sen ibland kan det ta timmar mellan. Är iaf mycket nöjd med denna cfw slänger in spel via USB och det fungerar bra. Ibland problem att starta spelen men GM blir bättre med tiden.
Jag har haft samma problem ja, men det är inte speciellt ofta det sker, och jag läste i infon från senaste multiman att det kan bero på patchningen som görs för att dessa sak gå igång...
Google is your friend!
senaste multiMAN. Funkar klockrent!
Får det som sagt inte att fungera.
Skall förklara i detalj hur jag gör och om någon hittar fel så säg till.
Uppdaterade ps3an utan problem (med kollad MD5) till kmeaw.
Lade in GAIA 2.04
Startade GAIA som berättade att hdd0/GAMEZ är nya adressen för spel
Startade ftp servern
Använder FlashFXP (från windows7)
Går in i mappen hdd0/GAMEZ och skapar mappen GT5
För över mappen USRDIR till mappen ovan
Väntar ungefär 3år......
När det är klart så refreshar jag GAIA som hittar spelet och valet "gran turismo 5" kommer upp
Väljer spelet
"EBOOT.BIN" not found står det "want to fix permissions?"
Jag VET att eboot.bin finns under hdd0/gamez/gt5/usrdir
Försöker starta upp det ändå men det blir svart en stund, blinkar lite och sen kommer det "fel vid startåtgärd"
Vart gör jag fel? har kört permission fixes, lv2 och fan och hans moster...
Last edited by hyben; 2011-01-24 at 14:31.
På CFW får du inte ha en modifierad Eboot.bin på dina spel du vill spela.
Ett Black Ops jag patchat tidigare för 3.41 fungerar ikke på CFW så vida man inte flyttar över original e-boot
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
ett par frågor ang kmeaw's CFW
tänkte köpa en ps3 nu när man kan köra homebrew och backups men finns det reports om brickings slim ps3 på kmeaw's CFW ? , vill ju inte köpa en ps3 och bricka den direkt .
ja kan ev köpa den färdig hos er eller köpa en med 3.41 med jb från digitalboxen då men blir ca 700-800kr dyrare då
Google is your friend!
Fungerar dem flesta spelen med kmeaws cfw? nånstans man kan se isåfall vilka som fungerar och inte?
Google is your friend!
Så då har jag äntligen uppdaterat till 3.55 kmeaw CFW. Sedan fixade jag nyaste Gaia. Äntligen fått hem min 1TB externa hdd och har formaterat om den till FAT32 sedan för jag över filerna/mapparna [PS3_GAME] [PS3_UPDATE] och [PS3_DISC.SFB] sedan startar jag Gaia och väntar på att spelet skall dyka upp men inget händer. Vad gör jag för fel??
Om jag skall föra över spelen till en extern hdd måste dom ligga i någon speciel mapp??
Bookmarks