Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 165

Diskussion: Frågor om kmeaw's CFW

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    OK. Om jag ska FTPA in spelet till den interna, och kör GAIA 2.02.Vart lägger jag spelet, är det i game/OMAN12345/GAMEZ

    Eller nån annan stans?

    Är nog FF sugen på att vänta, valet & kvalet!
    Du lägger det på samma ställe som vanligt... (dev_hdd0/GAMEZ/ är ett bra exempel )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    DVS man behöver inte bry sif om LAUN eller OMAN? bara rakt av i GAMEZ mappen?

    Vad händer med mina spel som ligger i OMAN mappen nu, kan jag låta dom ligga kvar och multiMAN hittar dom endå?
    Last edited by radical2005; 2011-01-21 at 15:28.

  3. #33
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Ingen som vet hur man gör en restore från CFW till OFW? Vill rensa ps3an helt och hållet.

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    21
    är de inte i princip bara phat modellerna som går att nedgraderas ?

    eller man ska väl akta sig för att nedgradera slim från 3.55 ?

    hur är de sen då,
    bygger patch på PL3 eller ?

    jag har ps3 phat60 med intern 1tb. 3.41 teensy 2.0 med hermes 4b 355 spoof

    jag undrar därför att hermes har vart bästa jag kört.

    eller funkar det inte på samma sätt längre. så att pl3/hermes är inte relevant längre?

    jag är lite sugen på att gå över till CFW/patch. är de dax nu, eller är de någon som tycker man ska vänta lite till ?

    kommer de spel jag har fått igång på 3.41 att funka på 3.55 ?
    har ripat från mina skivor och dom är även helt omoddifierade.

    har väl en viss risk att bricka om jag nedgraderar från 3.55. men som jag fattat så är de lugnt på phat om man bara gör rätt från början.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Har försökt att köra med Gaia och Kmeaw men får det inte till att fungera riktigt.

    I spelmenyn (ej i gaia) finns det en rad som heter apps/ps3_game (eller liknande). Den får jag error direkt på om jag trycker.

    Sen undrar jag hur man för över stora filer, kör flashxp och den för över samtliga data (drygt 11gb) men så fort jag kollar på filen i ps3an (via flashxp) så står det 3.27gb?
    Last edited by hyben; 2011-01-21 at 16:38.

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Har googlat lite och hittat detta.

    Om man vill gå tillbaka till OFW så ska man bara lägga den OFW 3.55 på usbsticka och köra den i recoverymode.
    Är detta rätt?

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Axan Visa Inlägg
    Har googlat lite och hittat detta.

    Om man vill gå tillbaka till OFW så ska man bara lägga den OFW 3.55 på usbsticka och köra den i recoverymode.
    Är detta rätt?
    Ja
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  8. #38
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Ja
    Thx

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Nu ett till problem..försöker starta little big planet 2... får får bara upp att speldatan är förstörd och att spelet stängs ner....har googlat och hittar att man ska ta bort gamedata vart finner jag denna? det finns inte under gamesaves i ps3an.Har försökt att leta upp någon gamedata-fil via ftp men hittar inget. vart hittar jag då gamedata-filen?
    kör med kmeaw och gaia 2.02

  10. #40
    Registrerade
    Nov 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Är det någon som har testat det här med PSN?
    Om man blir bannad från PSN så är det bara PSN man blir bannad ifrån, eller hur? (inga andra funktioner som slutar funka eller så) I så fall skadar det ju inte att testa eftersom man annars ändå sitter utan PSN alls?
    Och om man inte är nöjd, kan man bara nedgradera som vanligt till 3.41 om man har en dongle?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Har försökt att köra med Gaia och Kmeaw men får det inte till att fungera riktigt.

    I spelmenyn (ej i gaia) finns det en rad som heter apps/ps3_game (eller liknande). Den får jag error direkt på om jag trycker.

    Sen undrar jag hur man för över stora filer, kör flashxp och den för över samtliga data (drygt 11gb) men så fort jag kollar på filen i ps3an (via flashxp) så står det 3.27gb?
    Att du får error när du kör PS3_Game grejen är normalt, det beror på att det inte finns något att starta där, vill du starta discless får du välja det i gaia INNAN du väljer spelet (R1 tror jag man ska trycka in, står på höger kanten!)

    Citat Original inlägg av Tegelsten Visa Inlägg
    Är det någon som har testat det här med PSN?
    Om man blir bannad från PSN så är det bara PSN man blir bannad ifrån, eller hur? (inga andra funktioner som slutar funka eller så) I så fall skadar det ju inte att testa eftersom man annars ändå sitter utan PSN alls?
    Och om man inte är nöjd, kan man bara nedgradera som vanligt till 3.41 om man har en dongle?
    Jag har provat PSN, inga som helst problem, att bli bannad får vi väl se hur sony tacklar det hela

    Vad gäller downgrade går det bara på phatt, och det finns brick risk...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Det var ju bra!

    Men som sagt, för mig så blir det svart så fort jag försöker starta t ex GT5 utan orginaldisken med gaia (skönt att slippa sjuka laddningstider...)

    Får upp den som vanligt i spel men blir bara svart och råhänger sig.

    Första gången stod det att eboot.bin ej hittades trots att den ligger där och gaia ville fixa detta problem (kommer bara upp en gång).

    Har kört fix och lv2 patch.

    Någon i tråden hade fått igång detta spel via gaia, hur gjorde du?

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Det var ju bra!

    Men som sagt, för mig så blir det svart så fort jag försöker starta t ex GT5 utan orginaldisken med gaia (skönt att slippa sjuka laddningstider...)

    Får upp den som vanligt i spel men blir bara svart och råhänger sig.

    Första gången stod det att eboot.bin ej hittades trots att den ligger där och gaia ville fixa detta problem (kommer bara upp en gång).

    Har kört fix och lv2 patch.

    Någon i tråden hade fått igång detta spel via gaia, hur gjorde du?
    Fungerar hur bra som helst för mig, både discless och med skiva

    Jag kör BARA gaia 2.02 ingen lv2 patch (behövs bara för gaia 2.00)

    OBS: du kan INTE köra med en moddad EBOOT.bin fil, det kommer ALLTID faila då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Installerade detta Fw och allt gick bra. Gaja.2.02 funkar ej och inte nintendo 8bit EMU. Får svart skärm när jag trycker på dom. Måste dra ut ström sladden från PS3an och starta om. Tips?

    Multiman funkar och där kan jag köra backups utan problem...

  15. #45
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    fixade ps3an idag o CFW, gaia o resten...
    håller nu på att föra över lite spel så mina frågor är.
    1. Om jag har ett spel som består av 3 mappar/filer PS3_GAME PS3_UPDATE och EBOOT.bin vad gör jag med dessa tre? antar att PS3_GAME e spelet o PS3_UPDATE e typ FW för spelet? men EBOOT?
    2. Kan jag vara ansluten mot internet utan o vara orolig o bli bannad eller nåt eller finns det nå sätt att typ restricta WAN o enbart ha tillgång till LAN? (förutom routern då)

    tack på förhand

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Installerade detta Fw och allt gick bra. Gaja.2.02 funkar ej och inte nintendo 8bit EMU. Får svart skärm när jag trycker på dom. Måste dra ut ström sladden från PS3an och starta om. Tips?

    Multiman funkar och där kan jag köra backups utan problem...
    Prova att köra igång Gaia utan någon skiva i maskinen, det har jag märkt fungerar bättre, multiman kan ibland hänga sig mitt under användning :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    fixade ps3an idag o CFW, gaia o resten...
    håller nu på att föra över lite spel så mina frågor är.
    1. Om jag har ett spel som består av 3 mappar/filer PS3_GAME PS3_UPDATE och EBOOT.bin vad gör jag med dessa tre? antar att PS3_GAME e spelet o PS3_UPDATE e typ FW för spelet? men EBOOT?
    2. Kan jag vara ansluten mot internet utan o vara orolig o bli bannad eller nåt eller finns det nå sätt att typ restricta WAN o enbart ha tillgång till LAN? (förutom routern då)

    tack på förhand
    1. Du lägger dessa i en mapp med spelet namn i t.ex. x:\Gamez\*spelnamn*\.... du kan radera mappen "PS3_UPDATE" helt... övriga filer är en del av spelet

    2. Det är det ingen som kan svara på, ingen vet vad sony tänker göra åt det här, kanske dom tvingar ut en uppdatering som brickar konsollen? kanske dom bannar folk? det bästa sättet att hindra sådant är att antingen sätta den i ett enbart lokalt nätverk, eller genom att stänga den ute från internet (WAN) genom router/brandvägg
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ok, ska kolla imorn o blocka wan..
    Men behöver jag en original skiva för att boota från ps3ns hdd? funkar demo skivan för move?

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Har fått problem nu...
    Jag har fört över Sports Champion och fifa 11 till GAMEZ foldern försöker boota från gaia(senaste) med move demo skivan i men det blir bara svart sen e jag ute i XBM.
    laddade ner lite filer från http://homebrewps3.com/downloads/ till spelen körde de, fick 2 ikoner som om skivorna vore i och när jag försöker starta därifrån så blire bara svart på skärmen och jag kommer ingenstans...kan nästan inte stänga av ps3an..

    vad gör jag för fel? har kört perm fix utan framgång.

  20. #50
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Gaia 2.04 finns nu http://psx-scene.com/forums/f6/gaia-...v2-04-a-77161/ Haft lite problem med att ps3an hänger sig ofta efter denna CFW. Spel som inte startar osv. Ska testa gaia 2.04 o se om den fungerar fick inte igån 2.02 alls.

    Hoppas det blir stabilare om nån vecka.

  21. #51
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    Har fått problem nu...
    Jag har fört över Sports Champion och fifa 11 till GAMEZ foldern försöker boota från gaia(senaste) med move demo skivan i men det blir bara svart sen e jag ute i XBM.
    laddade ner lite filer från http://homebrewps3.com/downloads/ till spelen körde de, fick 2 ikoner som om skivorna vore i och när jag försöker starta därifrån så blire bara svart på skärmen och jag kommer ingenstans...kan nästan inte stänga av ps3an..

    vad gör jag för fel? har kört perm fix utan framgång.
    Det beror troligen på att du inte har fört över speldatan till dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\...

    Det är bra mycket lättare att köra via en manager istället, fungerar inte gaia manager för dig prova med multiman eller rogero...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Postal Visa Inlägg
    Gaia 2.04 finns nu http://psx-scene.com/forums/f6/gaia-...v2-04-a-77161/ Haft lite problem med att ps3an hänger sig ofta efter denna CFW. Spel som inte startar osv. Ska testa gaia 2.04 o se om den fungerar fick inte igån 2.02 alls.

    Hoppas det blir stabilare om nån vecka.
    mm, jag hade lite små problem med 2.01 att den inte alltid ville starta, men kom fram till att det gick bra när jag inte körde med ett spel i, men nu verkar det fungera bra (kör 2.02) men 2.04 lär fungera ännu bättre, det kommer komma x antal versioner med förbättringar av koden dom kommande veckorna... på samtliga program, det är inget annat man kan förvänta sig med tanke på att det går så fort frammåt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det bästa sättet att hindra sådant är att antingen sätta den i ett enbart lokalt nätverk, eller genom att stänga den ute från internet (WAN) genom router/brandvägg
    Hur gör man detta?
    Vill kunna ansluta den via ftp för att kunna föra över spel/filer, men slippa internetanslutning helt.
    Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  24. #54
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    så de där filerna jag laddade ner behöver jag inte om jag använder en manager?
    har prövat med gaia 2.02 blir utkastad från manager till XBM. (ska jag ha spelen i "dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\"?) jag kan jue se i gaia menyn men sen händer typ inget när jag kör de...
    prövade nu gaia v2.04 och samma sak händer.

    Under spel i XBM har jag två mappar en för package files och en som heter "app_home/PS3_GAME/" när försöker öppna mappen får jag error, har fått det på alla gaia jag prövat.

    tacksam för all hjälp

  25. #55
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Det här med discless, funkar det på samma sätt som ingen skiva i driven med en vanlig typ Ps3break v1.2, inbland funkar det och ibland inte?

  26. #56
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Hur gör man detta?
    Vill kunna ansluta den via ftp för att kunna föra över spel/filer, men slippa internetanslutning helt.
    Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...
    Jag gjorde så att jag öppnade upp mitt modem i browsern sen kollade jag vad ps3ans mac adress va o blockade den. FTPn funkar men kan inte öppna upp nån hemsida med ps3ans browser.

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av radical2005 Visa Inlägg
    Det här med discless, funkar det på samma sätt som ingen skiva i driven med en vanlig typ Ps3break v1.2, inbland funkar det och ibland inte?
    Det fungerar på samma sätt som med donglarna ja, vissa spel stödjer det andra inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Hur gör man detta?
    Vill kunna ansluta den via ftp för att kunna föra över spel/filer, men slippa internetanslutning helt.
    Man vet aldrig vad sony försöker skicka till maskinen i framtiden...
    Beror väl lite på vad du har för router?? jag kan inte säga "gör såhär så är din ps3'a aldrig ute på nätet" bara out of the blue utan att veta vad du har för hårdvara... lättaste metoden är att helt enkelt koppla ur nätverks kabeln som går till modemet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #59
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ogward Visa Inlägg
    så de där filerna jag laddade ner behöver jag inte om jag använder en manager?
    har prövat med gaia 2.02 blir utkastad från manager till XBM. (ska jag ha spelen i "dev_hdd0\game\*spel ID*\USRDIR\"?) jag kan jue se i gaia menyn men sen händer typ inget när jag kör de...
    prövade nu gaia v2.04 och samma sak händer.

    Under spel i XBM har jag två mappar en för package files och en som heter "app_home/PS3_GAME/" när försöker öppna mappen får jag error, har fått det på alla gaia jag prövat.

    tacksam för all hjälp
    Du ska INTE lägga spelen så om du ska starta dom i gaia (dev_hdd0\game\*spel ID\USRDIR\) då ska du lägga ALLT i dev_hdd0\GAMEZ\... för att starta spelen discless måste du aktivera det läget, det är det som "app_home\PS3_GAME\" är... discless mode...

    Sätt i en spel skiva så får du ytterligare ett val (skivan) om du kör gaia so ändrar gaia data länkarna från skivan till hårddisken istället, så den läses därifrån istället för från skivan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #60
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du ska INTE lägga spelen så om du ska starta dom i gaia (dev_hdd0\game\*spel ID\USRDIR\) då ska du lägga ALLT i dev_hdd0\GAMEZ\... för att starta spelen discless måste du aktivera det läget, det är det som "app_home\PS3_GAME\" är... discless mode...

    Sätt i en spel skiva så får du ytterligare ett val (skivan) om du kör gaia so ändrar gaia data länkarna från skivan till hårddisken istället, så den läses därifrån istället för från skivan
    tack, löste det av en slump :P
    men nu tror jag att jag fattar hur det funkar.
    önskar bara jag kunde lösa de sega transfer tiderna... fan 2h i snitt per spel... blir ju galen... :P

Sida 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. kmeaw's CFW
    By a00sambe in forum Playstation 3
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 15:11
  2. Frågor..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 10:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 14:09
  4. FW Frågor
    By Cano in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 16:10
  5. FTP frågor
    By magnus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 19:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •